Accu adapter Ferm/Parkside/Ferrex naar overig merk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansmits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-02 14:19
Heeft iemand een geschikte adapter online gevonden om accus van en/of Ferm/Parkside/Ferrex voor een overig merk bruikbaar te maken?
...

Heb voluit gezocht op de welbekende buitenlandse websites maar vind niet met de betreffende specifieke aansluitingen.

Deze vraag staat geheel los of het een verstandige keuze is of niet en hoe bruikbaar de betreffende aanvulling is.

bvd voor jullie reacties.

VrGr,
Jan
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:56

Mavamaarten

Omdat het kan!

Een officiele adapter is niet zo simpel te vinden. Maar als je iemand kent met een 3D printer, dan zijn er op thingiverse wel wat mogelijkheden bv. https://www.thingiverse.com/thing:3005395

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:27

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Is gewoon een metalen strip per sleuf, aantal strippen op maat knippen/zagen/slijpen/vijlen en tegen een stuk print aan solderen....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:42

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Zijn die merken neit onder andere merknamen uitgebracht in andere landen? Dat zou nog een verschil kunnen maken.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBE
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:30
Waterbeesje schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:42:
Zijn die merken neit onder andere merknamen uitgebracht in andere landen? Dat zou nog een verschil kunnen maken.
De nieuwe Parkside X 20V Team accu's lijken specifiek van Parkside zelf te zijn (heb opgezocht en zitten vergelijken qua hoe de connector er uitziet maar niets lijkt hetzelfde)

De oude Parkside accu's (en gereedschap) zouden van Einhell zijn en de accu's zouden compatibel zijn met Einhell accus.

Als OP zelf een adapter gaat maken: let wel op, hier op Tweakers is er een interessant topic: Ferm AX-Power hack (continue stroom) gezocht.
Ik herinner me niet meer exact hoe het allemaal in elkaar zat maar best een keer lezen, er zijn wat voorwaarden voor die accu's om te werken. Ik dacht dat sommige een bepaalde weerstand verwachten tussen 2 pinnen/sleuven en/of een bepaalde current draw omdat ze zich anders zelf uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansmits
Tja ik kan me niet aan het idee onttrekken dat het toch mogelijk moet zijn om een adapter te vinden welke het mogelijk zou moeten maken om Ferm/Parkside accu's te kunnen gebruiken voor bv een Makita schroefboormachine?

Niemand een geschikte adapter ergens gevonden??

PS Dank voor de reacties tot nu toe!

[ Voor 6% gewijzigd door jansmits op 21-07-2022 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 09:44
jansmits schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 00:02:
Tja ik kan me niet aan het idee onttrekken dat het toch mogelijk moet zijn om een adapter te vinden welke het mogelijk zou moeten maken om Ferm/Parkside accu's te kunnen gebruiken voor bv een Makita schroefboormachine?

Niemand een geschikte adapter ergens gevonden??

PS Dank voor de reacties tot nu toe!
Ik kan me toch ook voorstellen dat Makita zich hier tegen zal verzetten. Het gebruik van een 'inferieure' accu zullen zij niet aanmoedigen.
Zijn die interfaces niet beschermd op een of andere manier, en mag een andere partij zomaar die interface namaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:49

SambalBij

We're all MAD here

jansmits schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 00:02:
dat het toch mogelijk moet zijn om een adapter te vinden
Waarom zou dat mogelijk moeten zijn? Het vinden van zo'n adapter gaat uiteraard alleen als iemand zo'n adapter maakt en verkoopt, maar waarom zou iemand dat doen?
Zou daar een markt voor zijn? Misschien wel, maar dan een hele kleine. Waarom zou je een (kwalitatief goed) Makita apparaat kopen, en er dan (waarschijnlijk inferieure) el-cheapo Lidl accu's in willen doen? Als je dan toch gaat besparen, koop dan gewoon een Parkside accutol...?

En als het gaat om zo goedkoop mogelijk pochen met je dure Makita, plak dan gewoon een Makita stickertje op je Parkside, of bestel een Aliexpress Matika :P

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

beugeldop schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:01:
[...]

Ik kan me toch ook voorstellen dat Makita zich hier tegen zal verzetten. Het gebruik van een 'inferieure' accu zullen zij niet aanmoedigen.
Zijn die interfaces niet beschermd op een of andere manier, en mag een andere partij zomaar die interface namaken?
Denk niet dat ze daar een pattent op hebben, want er worden genoeg makita compatible chinese accus verkocht. Alleen de markt is zo klein, dat ik me kan voorstellen dat men er geen brood in ziet 100'en van dat soort adapter te moeten ontwerpen en produceren.

Je kunt zelf iets in elkaar schroeven : https://nl.aliexpress.com...ct=y&gatewayAdapt=glo2nld

[ Voor 35% gewijzigd door heuveltje op 21-07-2022 11:20 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansmits
Dank voor de reacties.
Heb ondertussen waarschijnlijk een oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 17:11

Smurf

Detri

jansmits schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:22:
Dank voor de reacties.
Heb ondertussen waarschijnlijk een oplossing gevonden.
Vertel vertel :)

Ik zie niet in waarom sommige accusystemen niet met een adapter omgezet zouden kunnen worden. Enige waar je wel naar moet kijken is waar de BMS zit. DeWalt heeft deze bijvoorbeeld in de machine zitten, en de accu is dan gewoon een "dom blok". Dat zou toch prima uitwisselbaar moeten zijn met andere merken die hetzelfde doen.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

Smurf schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:27:
[...]

Vertel vertel :)

Ik zie niet in waarom sommige accusystemen niet met een adapter omgezet zouden kunnen worden. Enige waar je wel naar moet kijken is waar de BMS zit. DeWalt heeft deze bijvoorbeeld in de machine zitten, en de accu is dan gewoon een "dom blok". Dat zou toch prima uitwisselbaar moeten zijn met andere merken die hetzelfde doen.
Der zegt toch niemand dat het niet kan ? alleen dat waarschijnlijk niemand het gemaakt heeft.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:31
Op Etsy staat wel een verkoper die dat maakt. Misschien kan die het type uitprinten wat jij zoekt.
https://www.etsy.com/nl/s...sting_id=1128280177#items

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jansmits
Heb voor mij een geschikte leverancier gevonden.

https://www.adaptateurs-batteries.fr/

Voor niet-professionele toepassingen zijn deze adapters prima toe te passen.

Heb nu een aantal Parkside en Action accu's welke ik kan gebruiken tbv mijn Makita, Fatmax en Ryobi en Worx apparatuur.

Overigens heb ik deze oplossing vanuit Ali besteld https://nl.aliexpress.com...vtEr&gatewayAdapt=glo2nld

Welke ook prima werkt.
Pagina: 1