+3 uitschakelen voor moderatie voor onervaren modders

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Ik heb de laatste tijd meegekeken in het modder klachtenloket https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1551828
en ik zie bij meerdere mensen dat ze +3 verkeert gebruiken (waaronder ikzelf)

In het kader van het verbeteren van de sfeer en modders minder tijd kwijt zijn aan deze foutieve moderatie
dacht ik dat het misschien een idee is om deze +3 status toe te kennen aan modders die zeer actief zijn een optie

bijv. na 100 moduraties in 30 dagen oid?
Als je daarna wat minder actief ben dat dan de +3 dan weer vergrendeld word
en weer ontgrendeld als je weer boven gemiddelde van 100 moderaties komt

of heeft dit een andere impact?

Een andere optie is dat de +3 spotlight automatisch word toegekend als de beste Informatieve comment van een gemiddelde +2 van meer dan 50-100 moderaties?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-05 22:31
Nuja, in mijn ogen wordt er meer misbruikt dan alleen de +3, dus ik denk niet dat dit heel erg gaat helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Wat nu gebeurd werkt toch het beste? Eerst een waarschuwing en vervolgens ee deactivatie van de moderatie rechten.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:23
Meg schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:30:
Wat nu gebeurd werkt toch het beste? Eerst een waarschuwing en vervolgens ee deactivatie van de moderatie rechten.
Dat weet niemand, een moderatiesysteem is eigenlijk altijd wel vatbaar voor verbeteringen. En volgens mij stond dit ook al een tijdje op de planning (of is al doorgevoerd, geen idee).

Dus om nou te zeggen dat dit het beste werkt, nee. Het kan altijd beter. Of de gegeven optie een verbetering is, dat weet ik niet. Even één drukbezocht artikel modereren en je kan +3tjes uitdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

@eric.1 volgens mij is zo een discussie al meermaals gevoerd hier, maar dat terzijde.

Op dit moment hebben de PowerMods het recht om te zien wie reacties moderen en kunnen bij misbruk om die reden waarschuwingen uitdelen en/of (tijdelijk) de moderatierechten uitzetten.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:29
Het hele mod systeem is maar raar.
1x -1 en 6x+1 resulteert in een 0 maar 2x0 en 2x+1 resulteert in een +1.
Kortom er zit teveel waarde aan de -1 moderaties. Misschien is dat ook wel het geval bij andere waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Dat heeft met het gemiddelde te maken van alle moderaties. Ik weet helaas niet precies hoe het zit.

@computerjunky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 13:26

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
computerjunky schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:45:
Het hele mod systeem is maar raar.
1x -1 en 6x+1 resulteert in een 0 maar 2x0 en 2x+1 resulteert in een +1.
Kortom er zit teveel waarde aan de -1 moderaties. Misschien is dat ook wel het geval bij andere waardes.
Dat klopt niet. De mediaan, dus het middelste getal uit de gesorteerde getallenreeks, wordt gebruikt. Dus 1 keer -1 en 6 keer +1 komt op +1. Bij een even aantal getallen, waarbij het midden van de reeks dus tussen twee getallen ligt, wordt er van de nul af afgerond.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Verder zijn de mogelijkheden voor een beginnende mod om een reactie op +3 te zetten al beperkt: alleen als een ervaren mod de reactie ook heeft gemodereerd is een effectieve score van +3 mogelijk, anders is de maximale score een +2.

Verder heeft het weinig zin om de +3 volledig uit te schakelen, juist doordat beginnende hier fouten mee kunnen maken, kunnen wij deze afvangen voordat ze een zwaardere weging krijgen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:29
Dirk schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:19:
[...]

Dat klopt niet. De mediaan, dus het middelste getal uit de gesorteerde getallenreeks, wordt gebruikt. Dus 1 keer -1 en 6 keer +1 komt op +1. Bij een even aantal getallen, waarbij het midden van de reeks dus tussen twee getallen ligt, wordt er van de nul af afgerond.
Nou ja dat was toch echt wat ik gister zag in reacties. Vandaar dat ik zo verbaasd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dat kan niet. Heb je geprobeerd de situatie (te veel) te versimpelen?

Pagina: 1