Melding van hotelbooking via booking.com op gmailaccount

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Topicstarter
Hoi,

Op één van mijn vele gmail accounts die ik enkel voor game-gerelateerde zaken gebruik is een email van booking.com toegekomen met de bevestiging van een reservatie voor een aantal nachten in een hotel in Vietnam, op naam van Walker Giles. Da's volgens Google blijkbaar de naam van een bekend kunstenaar.
Dus ja, ik denk wel dat iemand probeert via mijn emailadres een gratis verblijf te scoren, maar hoe zou dat ooit lukken? Ik heb met dat emailadres helemaal geen account op Booking.com, als ik probeer in te loggen start de procedure voor het aanmaken van een nieuw account. Ik zie ook niet in hoe Booking.com mij zonder een account kan verplichten daarvoor te betalen, ze zouden dan toch op z'n minst wat identiteitsgegevens van mij moeten hebben, met enkel een emailadres heb je toch geen been om op te staan?
Hoe werkt dit? En zal ik die reservatie dan maar best annuleren? Dat zou blijkbaar nog wel lukken.
(ter info: zelfs als de scam zou lukken zou het "maar" om €56 gaan)

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:26

Marc H

- - Is wakker - -

Weet je zeker dat het bericht door booking.com gestuurd is? Al in de header gekeken?

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius

Erycius

I came on Eileen.

Topicstarter
Marc H schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:03:
Weet je zeker dat het bericht door booking.com gestuurd is? Al in de header gekeken?
Jep, de mail is legit van booking.com
Ik denk dat ik de reservatie zelfs kan laten zien:
*knip*

Die link had ik in mijn originele post moeten zetten :)

[ Voor 21% gewijzigd door Orion84 op 19-05-2022 10:12 . Reden: Laat die link maar achterwege. Daar heeft niemand iets aan en is op deze manier gewoon extra bijdragen aan een datalek. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-04 16:53
Erycius schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:08:
[...]

Jep, de mail is legit van booking.com
Ik denk dat ik de reservatie zelfs kan laten zien:

Die link had ik in mijn originele post moeten zetten :)
niet heel handig, ik heb de beste man nu een maand de tijd gegeven en z'n kamer meteen maar een upgrade gedaan.

Dus misschien toch de link weghalen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:44

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Domweg een typo? Ik krijg op mijn gmail ook met enige regelmaat mailtjes van een Chevrolet dealer uit de US, omdat een of andere Amerikaan wiens voornaam lijkt op mijn gmail adres blijkbaar zijn mailadres verkeerd heeft ingevuld.

Als je hier al iets mee wilt doen zou ik gewoon even contact zoeken met booking, uitleggen dat je deze mail hebt gekregen maar die reservering niet door jou is gedaan. Kunnen zij het verder lekker uitzoeken (als ze nog andere contactgegevens van die klant hebben).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:27

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik denk dat de kans groter is dat iemand gewoon een verkeerd e-mail adres heeft ingevuld. Misschien is zijn e-mail adres wel Erycius-1@gmail.com.

Ik heb een vrij gangbaar gmail account waar regelmatig mensen een account voor proberen aan te maken.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erycius

Erycius

I came on Eileen.

Topicstarter
Denniz0229 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:11:
[...]
niet heel handig, ik heb de beste man nu een maand de tijd gegeven en z'n kamer meteen maar een upgrade gedaan.

Dus misschien toch de link weghalen :+
hihi ik dacht wel dat het een tweaker zou zijn toen ik de mail zag binnenkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-04 16:53
Erycius schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:12:
[...]

hihi ik dacht wel dat het een tweaker zou zijn toen ik de mail zag binnenkomen :)
Ik heb het niet aangevraagd hoor, laat dat duidelijk zijn.

Maar met de link die jij post kan je de hele boeking aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-04 11:32
Kan toch gewoon dat iemand een verkeerd email adres heeft ingevuld. Anyway, jij hebt er toch helemaal geen last van, op geen enkele manier?

Zelfde soort situatie, ok niet helemaal maar toch:
Ik word helaas erg vaak gebeld door bedrijven die zeggen dat ik hun klant ben en of ik wil upgraden of meer wil doneren. Ze spreken mij aan met een verkeerde naam, verkeerd geslacht, totaal verkeerde adresgegevens aan de andere kant van het land.
Enige wat klopt is het 06 nummer dat ik al bijna 18 jaar heb..

Ik heb de betreffende dame het adres kunnen achterhalen en een brief gestuurd.. nog niks teruggehoord..

[ Voor 4% gewijzigd door Jazco2nd op 19-05-2022 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius

Erycius

I came on Eileen.

Topicstarter
Orion84 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:11:
Domweg een typo? Ik krijg op mijn gmail ook met enige regelmaat mailtjes van een Chevrolet dealer uit de US, omdat een of andere Amerikaan wiens voornaam lijkt op mijn gmail adres blijkbaar zijn mailadres verkeerd heeft ingevuld.
Nah, dit kwam binnen op erycius.puteanus@gmail.com (zie ook bericht van @Standeman )
Ik weet niet of jullie bash.org nog kennen van enkele eeuwen geleden, maar ik moest aan deze denken http://bash.org/?5300
Als je hier al iets mee wilt doen zou ik gewoon even contact zoeken met booking, uitleggen dat je deze mail hebt gekregen maar die reservering niet door jou is gedaan. Kunnen zij het verder lekker uitzoeken (als ze nog andere contactgegevens van die klant hebben).
Ja dat zal wel al ergens in mijn hoofd als één van de mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius

Erycius

I came on Eileen.

Topicstarter
Jazco2nd schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:15:
Anyway, jij hebt er toch helemaal geen last van, op geen enkele manier?
Daar was ik idd zelf wel vrij zeker van. Ik was vooral geïnteresseerd in de werking van deze scam, hoe die scammer denkt ooit aan mijn geld te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:06

Honesty

kattenneus!

Die mailtjes krijg ik ook van de auto van iemand met de zelfde voorletter en dezelfde achternaam. Onderhoud is goedkoop ik Amerika.
Ook weleens een bank gekocht waarna ze de factuur naar honestij(voorbeeld) hadden gestuurd waarna de naamgenoot me opbelde en ik vroeg of hij de factuur niet gewoon kon betalen aangezien we bijna familie zijn.
Dus kan ook foutje zijn.

Festina lente

Pagina: 1