Cookie consent

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starthemel.nl
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-10-2024
Mijn vraag

Hoi, ik heb onderstaande code hier gegenereerd: https://2gdpr.com/cookieconsent
Gezien mijn website *snip* spam enkel koekjes van buienradar plaatst (waar ik geen invloed over heb, vraag ik mij af of onderstaande code dusdanig te configureren is dat als men op afwijzen klikt er een redirect plaatsvindt naar google.nl
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="https://cdnjs.cloudflare.com/ajax/libs/cookieconsent2/3.1.1/cookieconsent.min.css" />
<script src="https://cdnjs.cloudflare.com/ajax/libs/cookieconsent2/3.1.1/cookieconsent.min.js" data-cfasync="false"></script>
<script>
window.addEventListener('load', function(){
window.cookieconsent.initialise({
revokeBtn: "<div class='cc-revoke'></div>",
type: "opt-in",
position: "top",
theme: "edgeless",
palette: {
popup: {
background: "#000",
text: "#fff"
},
button: {
background: "#fd0",
text: "#000"
}
},
content: {
message: "Deze website gebruikt cookies om U de best mogelijke ervaring op onze website te bieden.",
link: "Info",
allow: "Toestaan",
deny: "Afwijzen",
href: "https://starthemel.nl/info"
},
onInitialise: function(status) {
if(status == cookieconsent.status.allow) myScripts();
},
onStatusChange: function(status) {
if (this.hasConsented()) myScripts();
}
} )
} ) ;

function myScripts() {

// Paste here your scripts that use cookies requiring consent. See examples below

}
</script>
Relevante software en hardware die ik gebruik

Visual studio code

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

helaas begrijp ik weinig van javascript, ik heb op wat plaatsen dit geprobeerd in te voeren, maar zonder succes:
// Simulate a mouse click:
window.location.href = "http://www.google.nl";

// Simulate an HTTP redirect:
window.location.replace("google.nl");

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 19-05-2022 10:23 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:00
Afgezien of de gebruikte de library dit wel of niet kan, heb je een ander probleem. Cookiewalls zijn (in Nederland) verboden.
Cookiewalls
Een cookiewall houdt in dat mensen die een website willen bezoeken of app willen gebruiken, de vraag krijgen om cookies te accepteren voordat zij toegang krijgen tot de website. Geven zij geen toestemming, dan krijgen zij geen toegang.

Op grond van de AVG zijn cookiewalls niet toegestaan. Dat komt omdat de AVG bepaalde eisen stelt aan de benodigde toestemming voor het plaatsen van tracking cookies.

Met een cookiewall (cookiemuur) kunnen websites, apps of andere diensten géén geldige toestemming krijgen van hun bezoekers of gebruikers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:06

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Waarom zou je je website bezoekers willen 'wegschrikken' als ze een bepaalde functionaliteit kennelijk gewoon echt niet willen?

ik neem aan dat de website (die je verder niet hoeft te noemen) ook best functioneert zonder die buienradar content.

het script zelf bied wel een mogelijkheid om bij niet gegeven consent bepaalde dingen anders weer te geven (zoals gezegd, het weigeren van je bezoekers enkel omdat ze geen behoefte aan allerhande cookies hebben is niet toegestaan)...
dus bv een bepaalde melding dan weer te geven

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9

else {
         // hier kunt je dus een aktie laten uitvoeren, 
         // of content zichtbaar laten maken voor mensen 
         // die geen toestemming voor cookies gegeven hebben
      } 
   }

[]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukvr
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Je zou externe content (buienradar), die deze cookies instellen, kunnen blokkeren als de consent niet is gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starthemel.nl
ThomasG schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:30:
Afgezien of de gebruikte de library dit wel of niet kan, heb je een ander probleem. Cookiewalls zijn (in Nederland) verboden.

[...]
Ok goed om te weten, dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starthemel.nl
luukvr schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:05:
Je zou externe content (buienradar), die deze cookies instellen, kunnen blokkeren als de consent niet is gegeven.
Dat zal het dus maar worden dan ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starthemel.nl
RM-rf schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:40:
Waarom zou je je website bezoekers willen 'wegschrikken' als ze een bepaalde functionaliteit kennelijk gewoon echt niet willen?

ik neem aan dat de website (die je verder niet hoeft te noemen) ook best functioneert zonder die buienradar content.

het script zelf bied wel een mogelijkheid om bij niet gegeven consent bepaalde dingen anders weer te geven (zoals gezegd, het weigeren van je bezoekers enkel omdat ze geen behoefte aan allerhande cookies hebben is niet toegestaan)...
dus bv een bepaalde melding dan weer te geven

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9

else {
         // hier kunt je dus een aktie laten uitvoeren, 
         // of content zichtbaar laten maken voor mensen 
         // die geen toestemming voor cookies gegeven hebben
      } 
   }

[]
Ik wil ze niet wegschrikken, ik wil voldoen aan regelgeving - zelf plaats ik geen trackingcookies, maar buienradar doet dat waarschijnlijk wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:06

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

starthemel.nl schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:45:
[...]

Ik wil ze niet wegschrikken, ik wil voldoen aan regelgeving - zelf plaats ik geen trackingcookies, maar buienradar doet dat waarschijnlijk wel
het idee van dat script is dat het ook een methode bied om content pas te genereren als een bezoeker toestemming gegeven heeft:

uit het door jou en eerder dooor mij aangehaalde script:
JavaScript:
1
2
3
4
5
      if (this.hasConsented()) {
         myScripts();
      }
}

dat is het blok waar een eventlistener gezet wordt naar het 'veranderen' van de toestemming (dus zowel het geven van die toestemming of intrekken ervan) en als dat gedaan wordt, kun je een script laten uitvoerern...

in dat voorbeeld gebruiken ze de custom functie myScripts();

deze kun je zelf opzetten en naar believen uitvoeren...
bv het embedden van de betreffende content van buienradar:

JavaScript:
1
2
3
function myScripts() {
   document.getElementById('buienradarContent').innerHtml = '<IFRAME SRC="https://image.buienradar.nl/2.0/image/single/RadarMapRainNL?height=256&width=256&renderBackground=True&renderBranding=False&renderText=True" NORESIZE SCROLLING=NO HSPACE=0 VSPACE=0 FRAMEBORDER=0 MARGINHEIGHT=0 MARGINWIDTH=0 WIDTH=256 HEIGHT=256></IFRAME>' ;
}

(als heel simpel voorbeeldje)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starthemel.nl
RM-rf schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:53:
[...]

het idee van dat script is dat het ook een methode bied om content pas te genereren als een bezoeker toestemming gegeven heeft:

uit het door jou en eerder dooor mij aangehaalde script:
JavaScript:
1
2
3
4
5
      if (this.hasConsented()) {
         myScripts();
      }
}

dat is het blok waar een eventlistener gezet wordt naar het 'veranderen' van de toestemming (dus zowel het geven van die toestemming of intrekken ervan) en als dat gedaan wordt, kun je een script laten uitvoerern...

in dat voorbeeld gebruiken ze de custom functie myScripts();

deze kun je zelf opzetten en naar believen uitvoeren...
bv het embedden van de betreffende content van buienradar:

JavaScript:
1
2
3
function myScripts() {
   document.getElementById('buienradarContent').innerHtml = '<IFRAME SRC="https://image.buienradar.nl/2.0/image/single/RadarMapRainNL?height=256&width=256&renderBackground=True&renderBranding=False&renderText=True" NORESIZE SCROLLING=NO HSPACE=0 VSPACE=0 FRAMEBORDER=0 MARGINHEIGHT=0 MARGINWIDTH=0 WIDTH=256 HEIGHT=256></IFRAME>' ;
}

(als heel simpel voorbeeldje)
Ik zal me erin verdiepen komend weekend, dank voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThomasG schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:30:

[...]
Wat dat betreft is Tweakers.net een slecht voorbeeld, want die houden zich dus niet aan de wet... ´t zal de AP sieren als de PDG daar eens flink voor op de vingers tikken.
Pagina: 1