Start/stop Nilfisk hogedrukreiniger C130.1

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aj4649
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18-05-2022
Mijn vraag
De start/stop funcioneert zeer haperend. De handgreep op de lans durk ik niet meer los te laten want de machine start niet opnieuw (veel gedoe)

Wie weet hoe ik de machine open maak en welk onderdeel ik moet demonteren om schoon te maken.
Dus graag uitgebreid reparatie advies.
Alvast dank
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-06 10:40
Goed, ik weet eigenlijk dat ik hier niet moet reageren, maar ik doe het toch. Je hebt Tweakers gevonden, maar heb je ook wel op C130.1 gezocht? Ik kan prachtige exploded views vinden van de unit, waarmee ik zou zeggen dan je hem naar hartelust uit elkaar kan trekken en weer in elkaar krijgt.

Tip van de dag, water & stekker verwijderen alvorens je begint.

Verder, als je handgreep op de lans kapot is, waarom bestel je dan geen nieuwe? Voor 25 euro heb je zo'n ding thuis!

Hier op Tweakers wordt een beetje er van uitgegaan dat je zelf wat onderzoek doet alvorens je een vraag stelt. Of het moet super specifiek zijn, maar de algemene reparatie van een hogedrukreiniger is een beetje... algemeen.

Als je je afvraagt wat je aan het doen bent, is het een beter idee om hem naar iemand te brengen die er meer verstand van heeft.

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-06 20:11
EJonk schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 08:40:
Goed, ik weet eigenlijk dat ik hier niet moet reageren, maar ik doe het toch. Je hebt Tweakers gevonden, maar heb je ook wel op C130.1 gezocht? Ik kan prachtige exploded views vinden van de unit, waarmee ik zou zeggen dan je hem naar hartelust uit elkaar kan trekken en weer in elkaar krijgt.

Verder, als je handgreep op de lans kapot is, waarom bestel je dan geen nieuwe? Voor 25 euro heb je zo'n ding thuis!
Niet iedereen weet hoe een hogedrukreiniger zichzelf aan en uit zet. De lans regelt dat niet!

De pomp gaat aan op basis van druk. Een de gelinkte exploded view zie je bij "Motor punp unit" op pagina 5 onderdeel 9 en 10. Jouw klacht is dat de veer in 10 niet meer schakelaar 9 indrukt als de druk van de pomp afneemt.

De pompunit zelf (kant van de electrische motor zit vol met olie. Daar wil NIET zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-06 13:59

Sebazzz

3dp

Nilfisk? Dat heb ik ook gehad bij de onze.

De hogedrukreiniger is niet gemakkelijk open te maken want je hebt een zeer lange schroevendraaier ervoor nodig.

Er is een palletje wat ingedrukt wordt als de druk te laag wordt in de slang, alleen vanwege vervuiling (zand denk ik) gebeurde dat niet meer. Daardoor ging de hogedrukspuit niet meer aan.

We hebben het geprobeerd op te lossen en dat lukte wel maar uiteindelijk keerde het probleem elk jaar wel weer terug.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-06 17:11
Daarom ook een waterfiltertje toepassen bij de slangaansluiting. Nilfisk 128500674 en kost ca 15 euro online.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-06 22:02
Heb hetzelfde gehad met een Nilfisk hogedrukreiniger. Is een defect en niet te repareren. Het probleem zit niet in de lans, maar in de pomp.
Bovendien is Nilfisk geen best merk voor hogedrukreinigers.

[ Voor 14% gewijzigd door Dixie op 21-05-2022 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:20
Dixie schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:37:
[…]
Bovendien is Nilfisk geen best merk voor hogedrukreinigers.
Welk merk zou je adviseren? Ben namelijk een Kärcher K4 aan het repareren en daar ben ik ook niet overtuigd van de kwaliteit. Schakelaar doorgebrand en veel plastic onderdelen.

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 21-05-2022 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-06 22:02
Ik heb goede ervaringen met Eurom.

PS. Kärcher heeft een consumenten en professional lijn (die stukken duurder zijn).

[ Voor 56% gewijzigd door Dixie op 21-05-2022 14:48 ]

Pagina: 1