Onduidelijk naar welke rijstrook moet ik sturen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-05 00:17
Ik had laatst een vreemde situatie in het verkeer.

Situatie: ik rijd bij het pijltje op strook '2'. Dien ik dan naar strook 'A', 'B' of 'C' af te buigen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O1vCwgrRX1vRR70r5f9eoHUjGFU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3l2vFNa1OQs2NPImM2O1ISir.png?f=fotoalbum_large

Door de strepen die tussen '1' en '2' op het wegdek zijn getekend te volgen leek het mij logisch om naar 'B' af te buigen. Een toeter van een medeweggebruiker die op '1' reed bracht mij echter aan het twijfelen.

Als we vanaf een andere hoek kijken zien we dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BafBP694u-siBfNWjcNwj3C9Enk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Fdrj1a5FKgK3zvwg3RGuzoUh.png?f=fotoalbum_large

De automobilist die op strook '1' rijdt wordt door de oranje omcirkelde lijnen sowieso naar 'B' gestuurd. Het lijkt me niet dat beide stroken naar 'B' moeten worden geleid.

Is deze situatie nu echt zo onduidelijk, of denk ik verkeerd 8)7 ?

Ter verduideling de google maps-url: https://goo.gl/maps/9mWU6bkpuhEJR4HB7 . Ik kom vanuit het noorden en wil naar het oosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zoveel mogelijk rechts blijven toch? Dus jij als meest rechterbaan op 2 naar C, 1 naar B. Maar dit blinkt niet uit in duidelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05 23:28
Josk79 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:06:

Is deze situatie nu echt zo onduidelijk, of denk ik verkeerd 8)7 ?
Ja, erg onduidelijk. had niet verwacht dat die 2 "extra" strepen er aan de linkerkant na de bocht zouden zijn...
Heb je de wegbeheerder al eens gevraagd?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

als je rechst staat. Houdt zo veel mogelijk recht aan.
Dus C.
Dat doe ik altijd.

De lijn voor 1 gaat ook naar B.
En B en C gaan rechtdoor.

A is een afslag. De rest door "doorgaande" weg.

Maar ik merk dat bij 90% of zo van links (1) de weg oversteekt naar C in soort gelijke situaties.
Hier in de buurt heb ik ook zo iets

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 09:40

Cheezus

Luiaard

Naar C. 1 wordt inderdaad naar B geleid omdat je bij A weer terug de snelweg op gaat, dit zal voor het merendeel van het verkeer dat de afrit heeft genomen niet de bedoeling zijn :) Blijft over voor 2 om naar C te gaan, maar het is niet het beste voorbeeld van duidelijke wegindeling/belijning...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Rijstrook C is het juiste antwoord. We hebben afgesproken met zijn allen zoveel mogelijk rechts te houden. Zowel baan B als C gaan rechtdoor na deze kruising. Dus 1 gaat naar C en 2 gaat naar B, of 2 kan ook naar A.

Verder eens met de rest. De belijning is niet top en zeker een vraag aan de wegbeheerder waard.

[ Voor 18% gewijzigd door Leeghoofd21 op 18-05-2022 21:12 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Dit is inderdaad erg onduidelijk, maar het is ook geen hele logische situatie.

De reddende regel hier is dat iemand die niet in aan het halen en niet linksaf gaat, zich altijd in de rechterbaan moet bevinden.

Als je naar A gaat ga je in rijstrook 1 staan, als je naar B of C gaat ga je in rijstrook 2 staan. Als je van 1 naar B gaat moet je flink gas geven om andere mensen niet tot last te zijn

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:03

Barrycade

Through the...

Was ook al aan het typen maar die strepen in de oranje cirkel had ik niet verwacht. Zonder die strepen zou jij op plek B uitkomen nu zou het C zijn. Maar recept voor ongelukken dit want als je rechts rijdt zie je die strepen niet in vak A.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

B, B is rechtdoor, A en C zijn afritten. Normaliter wil je uitkomen op de doorgaande weg. Zie ook de blauwe borden verderop.

[ Voor 16% gewijzigd door Slavy op 18-05-2022 21:13 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Leeghoofd21 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:11:
Rijstrook C is het juiste antwoord. We hebben afgesproken met zijn allen zoveel mogelijk rechts te houden. Zowel baan B als C gaan rechtdoor na deze kruising. Dus 1 gaat naar C en 2 gaat naar B, of 2 kan ook naar A.
Omdat deze rijstrook pas op/na het kruispunt onstaat is deze regel niet erg duidelijk van toepassing op deze situatie naar mijn idee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Onduidelijk maar C idd, op de afrit van de snelweg staat Amsterdam Noord de rechter rijstrook, die gaat verder bij C.

https://goo.gl/maps/7kKcD6q1eA36gTtJ9

[ Voor 50% gewijzigd door itsme op 18-05-2022 21:14 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Slavy schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:12:
B, B is rechtdoor, A en C zijn afritten. Normaliter wil je uitkomen op de doorgaande weg.
Met die beredenatie moeten 1 en 2 beide op B uitkomen? Lijkt me niet helemaal gewenst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
Leeghoofd21 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:11:

Verder eens met de rest. De belijning is niet top en zeker een vraag aan de wegbeheerder waard.
Dat is niet het geval. B gaat rechtdoor, C gaat rechtsaf. Ik moest rechtdoor (dus B), maar dit wist ik nog niet voordat ik afboog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:45

TommieW

Numa numa.

De Google Maps link geeft wel wat verduidelijking. Voor het stoplicht staat er links een bord met de twee linksafslaande banen. De linkerbaan daarvan gaat naar Oostzaan/Het Twiske, de rechterbaan gaat naar Amsterdam-Noord. Daarmee zou inderdaad baan 1 naar B gaan en baan 2 naar C.

Echter zonder dat bord gelezen te hebben (en de borden boven de weg gezien te hebben), is het m.i. aan de belijning onmogelijk om door te hebben dat dit de situatie is. Ik vind het gek om direct het voorsorteervak na de kruizing in te moeten duiken.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qq7O5S9P2XpSMuBoqceSWit98z0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eEnLQTXqcHoTpUg3WMUc2coE.jpg?f=fotoalbum_large ik kom toch terug op mijn eerdere post. Een stukje terug op die weg staat bovenstaand bord waar het dus een stuk duidelijker is.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
TommieW schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:14:
De Google Maps link geeft wel wat verduidelijking. Voor het stoplicht staat er links een bord met de twee linksafslaande banen. De linkerbaan daarvan gaat naar Oostzaan/Het Twiske, de rechterbaan gaat naar Amsterdam-Noord. Daarmee zou inderdaad baan 1 naar B gaan en baan 2 naar C.

Echter zonder dat bord gelezen te hebben (en de borden boven de weg gezien te hebben), is het m.i. aan de belijning onmogelijk om door te hebben dat dit de situatie is. Ik vind het gek om direct het voorsorteervak na de kruizing in te moeten duiken.
Dat bord had ik inderdaad gemist. Ik wist dat ik oostwaards wilde gaan toen ik voor het stoplicht stond, maar tijdens de bocht werd het ineens erg onduidelijk, vooral door die strepen die mij volgens mijn gevoel naar B leidden.

Aan de reacties te zien blinkt dit inderdaad niet uit in duidelijheid. Ik begon al aan mijzelf te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

C ga je voorsorteren voor rechts, B gaat rechtdoor, A links af.

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 18-05-2022 21:28 . Reden: C en A gewisseld ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepoog
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09:27
Dat is wel duidelijker, maar dan weet je alsnog niet of 'Oostzaan' A of B is en weet je ook niet of 'Amsterdam Noord' B of C is.

Dat het een onduidelijke situatie is, mag wel duidelijk zijn gezien de verschillende meningen hier. In de auto heb je niet zoveel tijd om op Google Maps te kijken wat nou de gewenste rijstrook is.

De blokmarkering tussen B en C dertig meter verder laten beginnen en de strepen tussen 1 en 2 verder doortrekken naar C zal al een hoop schelen.

edit: typo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josk79
Hackus schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:18:
A ga je voorsorteren voor rechts, B gaat rechtdoor, C links af.
Dan wordt het helemaal een chaos. Volgens mij heb je links/rechts verward of je PC op zijn kop ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
makooy schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:10:
[...]

Ja, erg onduidelijk. had niet verwacht dat die 2 "extra" strepen er aan de linkerkant na de bocht zouden zijn...
Heb je de wegbeheerder al eens gevraagd?
Nee, ik wilde eerst even pollen of het niet aan mijzelf ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Josk79 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:27:
[...]

Dan wordt het helemaal een chaos. Volgens mij heb je links/rechts verward of je PC op zijn kop ;).
Klopt ja, A= C

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josk79
Hmm... gaat ook wel eens mis aan de reacties op onderstaande pagina te zien.

https://www.deorkaan.nl/gewonden-en-chaos-kolkweg-oostzaan/

En weer...

https://www.deorkaan.nl/w...de-kolkweg-drie-gewonden/

[ Voor 22% gewijzigd door Josk79 op 18-05-2022 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:52

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Grappig, rijd daar vrijwel dagelijks maar zo idioot als dit is aangegeven is mij nooit opgevallen, ik blijf daar (denk ik) meestal uiterst links.

Van bovenaf gezien is het ook niet echt duidelijk.

Door strepen die doorlopen zou ik zeggen dat ze overgaan op de 2 meest rechte banen (rechtdoor en rechtsaf) maar het is nogal debiel dat dat dan halverwege een rijstrook uitkomt die nog niet helemaal begonnen is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josk79
@DukeBox grappige is dat de belijning tussen bovenaanzicht en streetview niet overeenkomt. De witte 'haaievin' rechts van strook '2' loopt in streetview mee met de bocht en heeft een scherpe punt. In bovenaanzicht is hij stomp en gaat hij nagenoeg rechtdoor met baan '2' mee.

Blijkbaar is dat in de tussentijd aangepast. Ik weet niet wat de huidige situatie is. 'Het ging allemaal zo snel' haha.

EDIT: De strepen die met de bocht meegaan naar A/B/C zijn trouwens ook niet zichtbaar in bovenaanzicht.

[ Voor 11% gewijzigd door Josk79 op 18-05-2022 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Josk79 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:43:
@DukeBox grappige is dat de belijning tussen bovenaanzicht en streetview niet overeenkomt. De witte 'haaievin' rechts van strook '2' loopt in streetview mee met de bocht en heeft een scherpe punt. In bovenaanzicht is hij stomp en gaat hij nagenoeg rechtdoor met baan '2' mee.
Ik zal nog ff goed kijken want zo 123 zie ik dat niet.
Nope, nogmaals naast elkaar bekeken maar ik zie geen verschil tussen bovenaanzicht en streetview.

Het enige dat ik nog kan bedenken is dat logischerwijs je niet terug de snelweg op gaat dus dan zou je op de 2 meest rechter banen uit moeten komen (dus 1->B, 2->C)

Naar mijn idee zou het zo opgelost moeten worden:
Die strepen die naar B en C leiden gewoon weg (zodat je op A en B uitkomt) een blok markering tussen B en C zodat dat duidelijk een afslag is en dan nog een voorsorteerbord voor het stoplicht waar je vandaan komt.

Maar ik zal morgen eens opletten als ik er langs ga.

[ Voor 132% gewijzigd door DukeBox op 18-05-2022 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:41

M2M

medicijnman

Op zich is sturen naar rijstrook A wat onlogisch, dan ga je terug de snelweg op waar je vandaan kwam. Maar er zijn vrij veel verkeerssituaties in NL waarbij twee rijstroken uitkomen op 3 rijstroken. Soms wat suggestiestreepjes, maar als het een wat complexe verkeerssituatie is kan ik de automobilist ook weinig kwalijk nemen als hij per ongeluk op de verkeerde strook uitkomt. Zeker als je dan precies 10 meter de tijd hebt om te realiseren dat je compleet verkeerd zit.

Maargoed, in BE is het nog veel erger;

stel je rijd hier: Link

En je wil weer richting NL, het eerste bord dat je tegenkomt is deze: Link

En meestal is het: of je zit rechts en je ziet 'm en zie dan nog maar eens twee banen op te schuiven in de spits. Of je zit links en je mist het hele bord omdat er een dikke vrachtwagen tussen rijdt.

Of dit ding, 5 banen aanvoer, alle lijnen houden op en 1 tunnelgat. Succes.

Aan de andere kant is het overigens niet veel beter. Je slaat rechts af, komt op de rechter rijstrook uit en halverwege de bocht kom je tot de conclusie dat je toch links had moeten zitten, meestal tegen de tijd dat je geen mogelijkheid meer hebt om nog naar links te gaan.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Foto is te onduidelijk.

Ik kan in ieder geval niet zien voor welke kant C is. Als C ook voor rechtdoor is, dan moet 1 op rijstrook A of B uitkomen en 2 op rijstrook C. Als 2 op A of B uitkomt, dan hindert die 1. 1 komt op B uit, omdat B voorsorteert op het tweede vak voor rechtdoor, dus ook op het tweede vak voor rechtdoor moet uitkomen. Eventueel kan 1 nog naar A, omdat er geen verkeer links van 1 rijdt.

Als C niet voor rechtdoor is, zou ik verwachten dat 1 en 2 ook een richting hebben. Dan zou het logisch zijn dat 1 voor rechtdoor en linksaf is en 2 voor rechtsaf is. Dan zou ik op vak A uitkomen voor linksaf, op vak B uitkomen voor rechtdoor en op vak C voor rechtsaf. Eventueel zou je nog eerst op vak B kunnen uitkomen en daarna linksaf voorsorteren.

Ik kijk zelf altijd welke kant ik op moet rijden van het vak. Dan kijk ik de hoeveelste mogelijkheid dit is vanaf rechts. Dan moet je dus gaan tellen. Je moet op hetzelfde vak uitkomen als je begint. Als je op het meest rechtse vak voor rechtsaf begint, eindig je ook op het meest rechtse vak voor rechtsaf. Als je op het meest linkse vak begint voor rechtsaf, eindig je ook op het meest linkse vak voor rechtsaf. Je moet gewoon zo rijden, dat je nooit iemand af kan snijden en dat iedereen naar een eigen baan kan.

Edit, wat beter gekeken, maar er staan dus geen markeringen op de vakken. Dan weet ik het zelf ook niet eigenlijk. Door de manier waarop die stippellijn loopt, zou ik kiezen voor 2 als je rechtdoor wilt en dan uitkomen op B en 1 voor als je naar links wilt en uitkomen op A. Echter als je weer naar de borden kijkt, is het logischer dat 1 links of rechtdoor uit komt en 2 rechtsaf uitkomt.

[ Voor 12% gewijzigd door hoi1234 op 18-05-2022 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het is simpel want het gaat om de twee rijbanen en die lopen over in twee rijbanen rechtdoor. Dat is 1+1 en die situatie veranderd niet. Linkerbaan gaat over in de linkerbaan en rechterbaan gaat in de rechter rechtdoorbaan waarbij ook een keuze is om ook uit te voegen naar rechts. Dat laat de middenlijn ook zien die overgaat van de linkerbaan rechts naar de linkerbaan rechts op de rechtdoorbaan.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
@itsalex maar dat conflicteert met de strepen welke ik oranje heb omcirkeld in de tweede foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

itsalex schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 22:16:
Het is simpel want het gaat om de twee rijbanen en die lopen over in twee rijbanen rechtdoor.
Nee, dat is niet zo, het is 1 linksaf A (die er later 2 worden) 1 rechtdoor B en 1 rechtsaf C.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11:12
Duidelijk B, tenzij je rechts af wil slaan. Dan naar C.
1 en 2 gaan naar A en B. A wordt iets verder 2 banen voor links af. B gaat recht door en C rechts af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
@Josk79 ik denk dat iedereen die streep negeert en kijkt naar de middenstreep. Het is natuurlijk vreemd dat die streep daar is gepositioneerd.
Dat zou willen zeggen dat je dus ook daar kan invoegen en ik denk dat dat is gedaan omdat verderop één baan rechtdoor gaat.

Oh dat is die k situatie. Die ken ik. Ja dat is feest daar inderdaad en dat komt omdat je twee rijstroken hebt en verderop ga je weer naar de snelweg links, rechtdoor naar Oostzaan en rechts richting Adam Noord. Dus het verkeer naar links vanuit de snelweg moet naar midden gaan en rechterbaan verderop naar rechts toe. Maar links gaat ook naar rechts en rechts moet dan rechtdoor of het staat vast op de middenbaan en dan komt links niet naar rechts en dan staat alles vast want op de andere verkeerstroken rechtdoor komen ze niet erdoor. Het is altijd duwen en trekken. Moet je vooral met de spits gaan, dat is feest.
Dat is gewoon verkeerd gesitueerd en kan niet anders worden gedaan. Ook als je verderop rijdt, is dat hetzelfde feest.

Dit is kenmerkend voor stadsdeel Adam Noord. Die hele wijk zit met van die geintjes, ook Oostzaan trouwens. Plotseling busbaan die je niet verwacht of rechtsaf heeft voorrang op kruising terwijl de rest van de straat geen rechts voorrang heeft.

[ Voor 79% gewijzigd door itsalex op 18-05-2022 22:35 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
DukeBox schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:52:
[...]

Ik zal nog ff goed kijken want zo 123 zie ik dat niet.
Nope, nogmaals naast elkaar bekeken maar ik zie geen verschil tussen bovenaanzicht en streetview.
Bovenaanzicht: rechte lijn. Streetview: curve.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BwPMHjdL2LTb027rBLceuivkigE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/c9YZqszgMvWzjTcWOcAMSUpJ.png?f=user_large

Maar ik ben benieuwd wat je morgen aantreft. Rijd voorzichtig! Geen camera op schoot :)

(Aan de slijtage te zien lijkt streetview de nieuwste situatie)

[ Voor 5% gewijzigd door Josk79 op 18-05-2022 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Josk79 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 22:29:
Bovenaanzicht: rechte lijn. Streetview: curve.
Dit is het bovenaanzicht dat ik ook eerder linkte, daar zag ik geen verschil.
https://www.google.com/ma...668472,118m/data=!3m1!1e3

Ik ga er geen beelden van schieten, heb ook geen dashcamera of telefoon houder in de auto. Het fietspad loopt ook niet daar in de buurt anders was ik op de fiets gegaan.

Update:
Ik was vandaag toch op de fiets, vanaf het viaduct kan je het toch prima zien. De situatie is eigenlijk gewoon zoals het bovenaanzicht van de link hierboven.

[ Voor 15% gewijzigd door DukeBox op 19-05-2022 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josk79
@DukeBox bedankt voor het kijken. Sowieso een onduidelijke situatie. Ik zal eens kijken of/hoe ik de wegbeheerder kan contacten. Ben wel benieuwd hoe zij dit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-05 21:17
Met @fmrama: Als je de belijning aan je linkervoorwiel blijft volgen, blijf je in je eigen rijbaan en ga je daarna rechtdoor over B. Als je van plan was links en dan rechts te gaan, en je hebt en krijgt de ruimte, ga je naar C?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Toevallig net (10 min geleden) weer langs gereden met de auto, was nu wat rustiger dus kon goed kijken als auto bestuurder maar het is écht idioot. Gevoelsmatig pak je de juiste strook maar als je onbekend bent en terug wilt de snelweg op waar je vandaan kwam (richting koog) én rechts staat voorgesorteerd, dan gaat het geheid fout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josk79
@biomass als de bestuurder op strook 1 hetzelfde doet, komt die ook op B uit. Dat klopt dus ook niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:55
Josk79 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:37:
@DukeBox bedankt voor het kijken. Sowieso een onduidelijke situatie. Ik zal eens kijken of/hoe ik de wegbeheerder kan contacten. Ben wel benieuwd hoe zij dit zien.
Is het gemeentelijk of provinciaal? Ik zou het iig sowieso even melden als je dat hebt uitgevonden, want vind het ook behoorlijk verwarrend en vragen om ongelukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josk79
DukeBox schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:52:
Toevallig net (10 min geleden) weer langs gereden met de auto, was nu wat rustiger dus kon goed kijken als auto bestuurder maar het is écht idioot. Gevoelsmatig pak je de juiste strook maar als je onbekend bent en terug wilt de snelweg op waar je vandaan kwam (richting koog) én rechts staat voorgesorteerd, dan gaat het geheid fout.
Misschien dat ik dit lange weekend eens een tijdje ga posten op dat fietspad, ben wel benieuwd hoevaak het (bijna) misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

@Wilke Wikipedia: Provinciale weg 516
Josk79 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:54:
Misschien dat ik dit lange weekend eens een tijdje ga posten op dat fietspad, ben wel benieuwd hoevaak het (bijna) misgaat.
Ik denk dat het wel meevalt, als het druk is rijdt iedereen vaak als een treintje. Het gaat denk ik pas fout als het rustiger is en iemand 'fout' staat voorgesorteerd.

[ Voor 65% gewijzigd door DukeBox op 25-05-2022 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Laatst online: 16-05 21:17
Josk79 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:52:
@biomass als de bestuurder op strook 1 hetzelfde doet, komt die ook op B uit. Dat klopt dus ook niet helemaal.
Als je zo iemand tegenkomt, is het iemand die het voorsorteerbord gemist heeft, of 'haast' heeft. In geval van een ongeluk zit die persoon eerder fout dan jij. Zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
Zoals ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Linker voorsorteerstrook komt op B terecht en rechter voorsorteerstrook op C. De logica die ik toepas is dat rijrichting A de minst voor de hand liggende is als je een afrit neemt. Tenzij je vaak de verkeerde afrit neemt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

biomass schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:59:
Als je zo iemand tegenkomt, is het iemand die het voorsorteerbord gemist heeft...
Het vootsorteerbord geeft alleen 2 banen naar links aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
Zoveel mensen, zoveel ideeën...

offtopic:
Ik had dit topic 'Waarheen leidt de weg die we moeten gaan' moeten noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:43
Iedereen zegt hier C, maar ik zou zelf op B eindigen. Simpelweg, omdat C een afslag is en geen doorgaande rijbaan. _O-

[ Voor 34% gewijzigd door GioStyle op 25-05-2022 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Nu online

Tys

GioStyle schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:04:
Iedereen zegt hier C, maar ik zou zelf op B eindigen. _O-
Ik ook hoor, afgaande op de casus van de TS. Zonder begeleidende borden kan je ook niet zeggen dat je verkeerd zit wanneer je voor B gaat ..

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:21

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

1 = A
2 = B

C heeft een geblokte streep, dit is dus een 'afslag', niet dezelfde rijbaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:21

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Cheezus schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:10:
Naar C. 1 wordt inderdaad naar B geleid omdat je bij A weer terug de snelweg op gaat, dit zal voor het merendeel van het verkeer dat de afrit heeft genomen niet de bedoeling zijn :) Blijft over voor 2 om naar C te gaan, maar het is niet het beste voorbeeld van duidelijke wegindeling/belijning...
O, huh!?

Dan moet er aan de markeringen voor dit kruispunt al aangeven zij dat rechts is voor rechtsaf en links voor 'rechtdoor'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-05 08:04
@Josk79 @DukeBox google heeft twee boven aanzichten.
de eerste is zonder 3D en de andere met.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LzaQbAIa6kV8IWXufb8P-WCn4Xk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/HBm773xYSSTU9hq9IqWpXAAn.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8yA1RUHWMLSHhf6SAa1nr0oPILs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/gdW0I3CvssGZoHuAkEELhfgL.png?f=fotoalbum_tile

Ik zou ook geneigd zijn om naar B te sturen (met de aanname dat je het bord gemist hebt en je door auto's op stook 1 niet ziet waar die heen geleid wordt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 12:23
Dit is het bord voor de afslag. Dus in het geval van de TS moet hij op C uitkomen als je voorsorteert in rijlaan 2. Want dat is de rijlaan naar Amsterdam Noord.
Maar heel duidelijk is het niet. Er gebeuren dan ook veel ongelukken daar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7lO5gXDPwRSsm1phtUdpRMMxHE0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CyYCigQkHw1K7yvZpjTGJDA1.png?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door Remco op 25-05-2022 21:00 ]

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Accretion schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:15:
C heeft een geblokte streep, dit is dus een 'afslag', niet dezelfde rijbaan
Nee, dat dacht ik eerst ook maar dat is niet zo.
Booster. schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:18:
Dat weet ik maar voor de situatie maakt het niet zoveel uit, street view is het meest duidelijk.

[ Voor 36% gewijzigd door DukeBox op 25-05-2022 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
Booster. schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:18:
de eerste is zonder 3D en de andere met.

[Afbeelding][Afbeelding]

Ik zou ook geneigd zijn om naar B te sturen (met de aanname dat je het bord gemist hebt en je door auto's op stook 1 niet ziet waar die heen geleid wordt).
Goed gevonden!

Ik ben net toch nog even langsgereden. De situatie is volgens je eerste screenshot, dus met 'geleidingslijnen' die doorlopen op de linker strook ('A') van de N516. Oftewel, net zoals in Streetview. De 3d-weergave is dus een oude situatie.

Ik denk dat als ze de strepen tussen strook 1 en 2 nog even verder door laten lopen op strook 'B', dat het een stuk duidelijker wordt, zie rode strepen die ik erbij ge-paint heb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W4Hyy-1bTcUYoLxtVwTs0m4vKSY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Xpn7XJACI53X29C86UOucVxM.png?f=fotoalbum_large

Aan dat elektrokastje met blauw zeil te zien was het ook al een keertje misgegaan voordat de Google-auto langsreed :F

[ Voor 4% gewijzigd door Josk79 op 25-05-2022 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
Remco schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:00:
Dit is het bord voor de afslag. Dus in het geval van de TS moet hij op C uitkomen als je voorsorteert in rijlaan 2. Want dat is de rijlaan naar Amsterdam Noord.
Maar heel duidelijk is het niet. Er gebeuren dan ook veel ongelukken daar.

[Afbeelding]
Helaas worden die borden een groot deel van de tijd afgedekt door een ander bord |:( . Ik weet nog dat ik hier op de bewuste dag een keuze moest maken en zoals geleerd met rijles (in de vorige eeuw) de meest rechter baan (van de 2 linksaffers) gekozen. De borden met richting had ik gemist.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ML_t-Tl51LEBfbq7Pch6BBBp5qM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KKGsvpSD98DFoAVL87M14zRY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Laatst online: 10:18
Dit zijn altijd rotpunten. In dit geval had ik ook B gezegd, zonder het bord en de streepjes op A te kunnen zien.

Maar ook als het wel duidelijk is halen mensen nog de gekste capriolen uit. Zoals hier in Oldenzaal, komende vanuit het fotostandpunt gezien van linksvoor. Sommigen nemen daar de linkerbaan om vervolgens bij de kruising rechts in beeld rechtsaf te moeten... Even lekker twee banen opschuiven op dat korte stukje 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HB7W1bepNpEXH1KoKGfegu_0CaA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9mz4OqBsi2OS2jYoESZAIw7k.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilmar
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-04 16:31
Puur op belijning zou ik zeggen 1 naar keus naar A óf B, 2 naar B óf C. Beide keuzes gaan dan een andere richting uit, dus er is geen regel om die keus te bepalen... maar twee banen die je naar een enkele baan B sturen is natuurlijk wel vragen om ongelukken. In feite zou op baan 1 en 2 al groot een voorsorteer-richting moeten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-05 16:22
Hier dacht de wegbeheerder even dat hij Escher was. Zowel strook 1 als strook 2 komen uit op baan B, maar als je op strook 2 rijdt kun je dat niet zien. Iemand die op strook 1 rijdt zal het volkomen logisch vinden dat hij op baan B uitkomt. De wegbeheerder dacht hier dat hij best voorsorteerstroken kon combineren met een ritsvak. Eigenlijk hadden er 4 banen moeten zijn, 2 voor rechtdoor. Maar daar zal wel niet genoeg ruimte voor zijn geweest.

Die voorafgaande borden is al helemaal te idioot voor woorden, maar dat zou niet moeten uitmaken. Elke verkeerssituatie hoort op zichzelf duidelijk en veilig te zijn en dat is deze niet door de inconsequente belijning. Of er moet een stukje stippellijn bij zodat strook 2 in baan C uitkomt, of er moet een stukje stippellijn weg zodat strook 1 in baan A uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:29

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Zoals het nu geverft is (zonder naar overige borden te kijken) lijkt 1 (het zwarte busje) op A uit te moeten komen. Het dunne streepje termineert op de dikke van baan B waar 1 dus links naast zit == A.

Pas met de extra streep van @Josk79 zou ik beiden op B verwachten. Maar dan krijg je een soort ritsen idee wat mij voor de doorstroming ook niet bevordelijk lijkt :P

Voor deze weg zie 1 als een keuze op de Kolkweg voor A of B en 2 voor B of C. Maar omdat het een heel kortje stukje weg is zit je elkaar dan snel in de weg.

Dit zijn in ieder geval situaties om niet rap op te trekken en ideaal om een portie verkeersagressie mee te maken :X

[ Voor 23% gewijzigd door sh4d0wman op 26-05-2022 06:01 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 10:36
Imo worden jullie beiden naar baan B begeleid. Niet handig maar dat is ook de enigste baan voor rechtdoor en dat is dan begrijpelijk.

Alles is te kort om duidelijk voor te sorteren. Het is dus een kwestie van rekening met elkaar houden, ik ga er altijd van uit dat de auto links van mij sneller is. Dus ik had hem ruimte gegeven om baan A t/m C te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 17:30
1: A/B
2: B/C

Een situatie waar je van 2 naar 3 stroken gaat zal nooit handig worden lijkt me.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Het feit dat er zoveel verschillende interpretaties bestaan betekend dat het niet goed is opgezet.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-05 15:54
1 = B
2 = C

Op de afrit zijn twee opties waarbij er op het bord wordt aangegeven dat de linkse rijstrook (1) naar oostzaan gaat en de rechtse rijstrook (2) naar Amsterdam noord gaat. Dit zie je daarna ook terug op de Kolkweg. Het is daarnaast ook niet gebruikelijk om terug te keren de snelweg op waar je net vanaf bent gereden.

Wanneer je bent afgeslagen bij de stoplichten, mag er ook niet meer van rijstrook gewisseld worden. Je bevindt je daarna op een voorsorteerstrook.

Cursus voor een aantal mensen zou niet misstaan als ik dit topic zo doorlees. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-05 22:14
SlqmLqck schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 16:58:
1 = B
2 = C

Op de afrit zijn twee opties waarbij er op het bord wordt aangegeven dat de linkse rijstrook (1) naar oostzaan gaat en de rechtse rijstrook (2) naar Amsterdam noord gaat. Dit zie je daarna ook terug op de Kolkweg. Het is daarnaast ook niet gebruikelijk om terug te keren de snelweg op waar je net vanaf bent gereden.

Wanneer je bent afgeslagen bij de stoplichten, mag er ook niet meer van rijstrook gewisseld worden. Je bevindt je daarna op een voorsorteerstrook.

Cursus voor een aantal mensen zou niet misstaan als ik dit topic zo doorlees. :+
Maar zie jij dat ook als je daar rijdt? Want ik kan daar vooraf nergens uithalen dat ik naar een baan toe moet die er net bijkomt (waarbij de banen die er zo bijkomen meestal de banen zijn om af te slaan)

Want als ik de hele situatie bekijk snap ik ook dat het de bedoeling is dat 1 naar B gaat en 2 naar C. Als ik daar echter voor de 1e keer zou rijden, zu ik zeer waarschijnlijk vanuit 1 naar A en vanuit 2 naar B gaan. Pas als je iets verder op je baan zit zie je pas dat het eigenlijk anders zou moeten.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
1 naar B, 2 naar C. 1 kan eventueel ook naar A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
SlqmLqck schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 16:58:
1 = B
2 = C

Wat verbiedt mij dat ik vanaf '2' naar 'B' afbuig? Ongeacht mijn bestemming? Misschien wil ik niet naar één van die bestemmingen, maar zoek ik gewoon een eerstvolgende parkeerplek om even mijn Falk wegenkaart te kunnen raadplegen. Voor het stoplicht kies ik meest het rechter voorsorteervak linksaf, wat in principe de plaats op de weg is. Na afbuigen kies ik de rechter bestaande strook 'B' van de N516. 'C' ontstaat pas voorbij de kruising.

Zo logisch is het allemaal niet als je de situatie niet kent en nog erger als er misschien een auto voor je rijdt waardoor je nog niet eens kunt zien dat strook 'C' erbij komt. Als je naar rechts kijkt om eventuele roodrijders te ontwijken zie je alleen strook 'A' en 'B'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
@redwing Meest gemaakte fout is dat er niet wordt vooruit gekeken. Jij slaat af en staat stil bij stoplicht, dan wil weten hoe je volgende situatie eruit ziet, zeker als je niet bekend bent! Ook als je niet stil staat en je kan met groen door rijden ben je dus in de bocht al aan het checken "hoe ziet de volgende situatie eruit" Dan zie je dus deze twee borden (links) terug bij de volgende banen en weet je dus waar je naar toe moet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q5K71imh_Jg-VJVnLzREix4kJtg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YjtUiScm1Yim1oS17ueuhDE6.jpg?f=fotoalbum_large

@Josk79 Je mag naar B afbuigen in de bocht, geen probleem, echter wissel je van rijstrook en moet je dus het overige verkeer niet hinderen. C ontstaat niet na de kruising pas. Zie tekst hierboven + afbeelding. Als je uit de bocht bent, mag je (officieel) niet meer van voorsorteervak wisselen, want dat is het.

Uiteraard ben ik het er mee eens dat het duidelijker kan, zeker als je ziet dat er al (meerdere) ongelukken zijn geweest.

edit: foto toegevoegd

[ Voor 18% gewijzigd door SlqmLqck op 26-05-2022 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Dat bord halverwege de afrit is zeer duidelijk, rijstrook 1 gaat naar Oostzaan en rijstrook 2 gaat naar Amsterdam. Het zegt echter niets over hoe deze twee rijstroken uit komen op de drie nieuwe stroken... Dat weet je pas als je er al bent. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
SlqmLqck schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 18:09:
@redwing Meest gemaakte fout is dat er niet wordt vooruit gekeken. Jij slaat af en staat stil bij stoplicht, dan wil weten hoe je volgende situatie eruit ziet, zeker als je niet bekend bent! Ook als je niet stil staat en je kan met groen door rijden ben je dus in de bocht al aan het checken "hoe ziet de volgende situatie eruit" Dan zie je dus deze twee borden (links) terug bij de volgende banen en weet je dus waar je naar toe moet.
En hoe zie ik aan dat bord dat er tijdens het afslaan nog een baan bij komt? Die baan zie ik ten slotte pas als ik al in de bocht zit, hoever ik ook vooruit probeer te kijken.
Sterker nog, als ik naar dat boord kijk verwacht ik dat de meest linker baan naar oostzaan gaat en de andere baan naar het industrieterrein. En dan zou ik dus niet naar de meest rechter baan gaan.

Oftewel een onduidelijke situatie die pas duidelijk wordt als je er eerder hebt gereden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
redwing schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 18:40:
[...]

En hoe zie ik aan dat bord dat er tijdens het afslaan nog een baan bij komt? Die baan zie ik ten slotte pas als ik al in de bocht zit, hoever ik ook vooruit probeer te kijken.

Sterker nog, als ik naar dat boord kijk verwacht ik dat de meest linker baan naar oostzaan gaat en de andere baan naar het industrieterrein. En dan zou ik dus niet naar de meest rechter baan gaan.

Oftewel een onduidelijke situatie die pas duidelijk wordt als je er eerder hebt gereden.
Er komt geen baan bij. Twee rijstroken gaan over in 2 andere rijstroken. De linkse baan zal (vrijwel) niemand naar toe gaan want dan ga je weer terug aka alleen voor verkeerd rijders. dat kun je al zien vóór de bocht.

** Knip, niet op de man spelen aub. **

[ Voor 14% gewijzigd door Taro op 26-05-2022 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
** Volgende keer aub een topicreport aanmaken ipv reageren. **

[ Voor 90% gewijzigd door Taro op 26-05-2022 21:44 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
SlqmLqck schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 19:28:
[...]

Er komt geen baan bij. Twee rijstroken gaan over in 2 andere rijstroken. De linkse baan zal (vrijwel) niemand naar toe gaan want dan ga je weer terug aka alleen voor verkeerd rijders. dat kun je al zien vóór de bocht.
Nee, 2 rijstroken gaan over in 3, waarvan de rechterstrook pas aan het eind van de bocht ontstaat. Voor de afslag kun je niet zien dat de linkerstrook enkelt maar terug de A8 opgaat. Zeker als je er niet bekend bent.
Pagina: 1