[iPhone SE 2nd gen] Verizon simkaart in nieuwe iPhone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagonas
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-09 16:37
Ik heb een heel vreemd voorval dat ik nog niet eerder ben tegen gekomen, en wilde dit even delen op Tweakers en kijken of andere personen ditzelfde wel eens hebben meegemaakt.

Ik heb vandaag een nieuwe iPhone SE 2020 in gebruik genomen van mijn werkgever en toen ik mijn sim wilde omzetten kwam ik er achter dat er al een sim kaart in de telefoon zat. Het lijkt een simkaart van Verizon te zijn, en het is zeker weten een sim uit de VS gezien het CCID begint met 891.

Ik beheer zelf alle mobiele telefoons voor Nederland bij mijn werkgever (1000+ abonnementen) en ik heb dit zelf nog nooit gezien. Ik weet 100% zeker dat de telefoon nog in folie zat toen ik de doos open maakte, dus het kan ook niet zijn dat dit per ongeluk door een collega gebeurd is. Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Ik heb uiteraard al even online gezocht, en ik kan wel een paar websites vinden die zeggen dat een simkaart met een iPhone geleverd kan worden, maar hier gaat het echt enkel om de iPhone 13.

De sim werkt verder niet en er zit ook geen pin code op, dus ik heb er geen problemen mee dat het complete CCID zichtbaar is.

Zie hieronder de sim:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NEnlmo8AWHXX9-b1JJfk4iePdCA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8KQakgoc5zDa3mnIW8LsJN3Z.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:17
Misschien een test SIM uit de fabriek? Ik zou het eigenlijk gewoon aan Apple vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 15:16

Aiii

何これ

Dit verkoopt Apple inderdaad zo in de VS.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b71rqFI9M1zuVWwJnzhNuKZJo3g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EW3eLterCFOz55kMapIy6Z2H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Is het een Amerikaans toestel? Dit zou je moeten kunnen zien omdat de behuizing een extra uitsparing heeft aan de zijkant voor een aanvullende antenne.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagonas
Ik heb even gezocht en het is model A2275 en deze zou inderdaad enkel voor de Amerikaanse en Canadese markt mogen zijn. Ik heb geen idee hoe dit model bij ons terecht komt, maar dat mag onze leverancier zeker even uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Lagonas schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 20:31:
Ik heb even gezocht en het is model A2275 en deze zou inderdaad enkel voor de Amerikaanse en Canadese markt mogen zijn. Ik heb geen idee hoe dit model bij ons terecht komt, maar dat mag onze leverancier zeker even uitzoeken.
Weet niet of je er meer hebt ontvangen maar zou ze even allemaal controleren. Kans is dat een partij vanuit de leverancier waar die makkelijk aan kon komen op die manier.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagonas
Touchdomex schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 20:42:
[...]

Weet niet of je er meer hebt ontvangen maar zou ze even allemaal controleren. Kans is dat een partij vanuit de leverancier waar die makkelijk aan kon komen op die manier.
Het blijkt inderdaad dat wij een complete batch hebben ontvangen van modellen met nummer A2275. We gaan nu een onderzoek starten of dit een eenmalig iets was of dat we vaker dit soort modellen hebben ontvangen, en hoe dit heeft kunnen gebeuren. De leverancier heeft iedergeval iets op te lossen.

Dank iedereen voor het meedenken!
Pagina: 1