Lokale computers voor NAS bereikbaarheid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITJunior
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19-05-2022
Goedemiddag,

Ik heb even jullie advies/feedback nodig, zie hieronder.

Momenteel ben ik bezig met een project om nieuwe nassen te plaatsen op verschillende scholen.
De NAS die wordt geïnstalleerd is een QNAP TS-231K. De NAS moet worden opgenomen in het domein door de IT partij van de scholen met daarop een mapje waar een AD groep aan gekoppeld moet worden.

Waar ik nu tegen aanloop is dat sommige scholen 8 computers hebben die in het domein staan maar een andere school 8 computers die lokaal zijn ( niet in het domein ). Computers die in het domein staan kunnen de NAS zonder probleem bereiken en het desbetreffende mapje ook ( mits de gebruiker van de computer in de AD is opgenomen natuurlijk). Je raad het al, computers die lokaal zijn kunnen de NAS bereiken maar het desbetreffende mapje niet. Wanneer ze de desbetreffende mapje willen bereiken krijgen ze de windows security pop-up, ze kunnen hier natuurlijk wel als volgt inloggen bijvoorbeeld > domein.local\gebruikersnaam en dan het wachtwoord van de gebruikersnaam in het domein.

Om dit per computer uit te voeren die lokaal zijn opgenomen en 12 scholen langs te gaan ben je weken bezig. Ik had als oplossing om eerst alle nassen te plaatsen en dan aan het eind de IT partij van de scholen te contacteren met de vraag of ze de computers in het domein kunnen plaatsen, al is dit wel mosterd na de maaltijd.

Wat is jullie visie hierop? Wat denken jullie wat het handigste is om te doen?
Ik wil dat elke computer de NAS kan bereiken zonder dat er Windows Security credentials moet worden ingevoerd, hoe kan ik dit rechttrekken aangezien ik al op 80% van de afronding zit van het project 8)7

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Zonder alle lokale machines te AD joinen is er geen verantwoorde manier om dit te fixen naar mijn mening.

Als de scholen daar niet in mee willen moeten ze het risico accepteren en kun je evt. een algemeen lokaal account aanmaken op de NAS en ze daarmee laten connecteren, dan kun je bijv. een drive mapping scripten.

I reject your reality and substitute my own