Problemen na nieuwe provider glas

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:09
Sinds ik van Caiway glas ben overgestapt naar Delta glas heb ik problemen met 2 aansluitingen.

Bij overzetten provider heb ik glasvezel modem omgeruild,kabels aangesloten en eigenlijk verliep alles tot dus ver probleemloos. Waar ik voorheen de TP Deco P9 gebruikte als router, heb ik nu de internet via het Delta modem lopen en voor de wifi de TP link Deco P9 ook aangesloten op ditzelfde modem. Vanaf de bedrade aansluiting heb ik een switch die de verschillende verdiepingen van bedraad internet voorziet.

Wat werkt goed:
Wifi supersnel en probleemloos via mij P9, wifi uiteraard uitgezet op glasvezel modem
Op de pc's op verschillende verdiepingen, perfect supersnel internet via bedrade aansluiting
TV en Shield bedraad werken probleemloos
2x NAS werken ook probleemloos

Wat gaat niet goed:
Mijn Bluesound Node N100 (1ste verdieping) werkt alleen via Wifi. Heb factory reset gedaan en als nieuw apparaat aangesloten, maar bedraad ziet hij geen netwerk, dus ook geen NAS en geen streamingsdienst. Mijn app op de telefoon ziet de Bluesound ook niet meer. Trek ik de utp kabel er uit, dan is deze weer zichtbaar

Ook mijn Denon (huiskamer BG) HEOS app werkt niet goed. Ziet wel mijn NAS, maar kan niet verbinden. Ziet wel mijn Tidal dienst, kan mijn favorieten zien en bij afspelen gaat hij daadwerkelijk afspelen, echter meldt de app dat hij niet werkt en kan ik dus ook niet volgende nummer kiezen. Vraag ik google volgende nummer af te spelen, lukt dat wel. Heb de Denon factory reset gegeven, Heos app opnieuw geïnstalleerd. 5 Minuten huis zonder stroom gezet en dus alles hiermee gereset, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Ik loop dus vast en heb totaal geen idee waar te zoeken. Mijn kennis van netwerken is te beperkt.

Wie heeft voor mij de oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tdm850ed
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-09 14:14
Hebben de bedrade netwerken en de wifi netwerken dezelfde ip range?

Het kan zijn dat de deco's apart dhcp uitdelen voor wifi clients en het Delta modem voor de bedrade clients?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:41
Hmm Zou ook Een lus van de deco kunnen zijn
Hoe zitte ze precies aangesloten? Naast elkaar in dezelfde switch?

Wat zie je onder signaalbron als je per ap in de app kijkt? Ethernet?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09 15:54
Klinkt alsof je TP Deco P9 potentieel als router ingesteld staat in plaats van als access point.

https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1842/

[ Voor 20% gewijzigd door ufear op 18-05-2022 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
Dat zijn snelle reacties.

Helaas gaan deze suggesties mijn pet te boven.

Op het glasmodem gaat nu 1 kabel naar de deco P9 en 1 kabel naar de switch. Vanuit de switch gaan 2 kabels het huis in en 2 naar de 2 Nassen.

Voor de wissel ging de kabel van het glasmodem rechtstreeks de P9 in en vanuit deze 1 kabel naar de switch.

Nogmaals de enkele ziet wel alles en werkt probleemloos, mijn Denon receiver lijkt dus het probleem te geven, maar een factory reset heeft niets gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
ufear schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 17:46:
Klinkt alsof je TP Deco P9 potentieel als router ingesteld staat in plaats van als access point.

https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1842/
Dat zou dus kunnen, omdat hij zo gewerkt heeft. Waar moet ik dit precies aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
Ik heb onder bewerkingsmodus dus keuze gevonden om hem op accespoint te zetten, staat nu op draadloze router.
Kan ik dit gewoon veranderen, of geeft dat nieuwe problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09 15:54
Fresno schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 17:59:
Ik heb onder bewerkingsmodus dus keuze gevonden om hem op accespoint te zetten, staat nu op draadloze router.
Kan ik dit gewoon veranderen, of geeft dat nieuwe problemen?
Wellicht verlies je potentieel je verbinding, maar restoren naar factory settings kan vast ook wel weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
Ga het na het eten uitproberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fresno
ufear schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 18:05:
[...]

Wellicht verlies je potentieel je verbinding, maar restoren naar factory settings kan vast ook wel weer...
Jullie zijn geweldig!!!

Veranderen naar accespoint heeft alle problemen opgelost. Ben niets kwijtgeraakt, maar heb mijn Denon en Bluesound weer helemaal terug.

Hier had ik dus nooit aan gedacht en/of kunnen weten met mij beperkte kennis.

Nogmaals bedankt.
Pagina: 1