Na 3x met een dame van de KPN klantenservice te hebben gebeld heb ik de hoop opgegeven op een heldere uitleg. Zodoende dat ik hier een poging doe.
Inmiddels hebben wij een afgemonteerde FTU in de meterkast. De mogelijkheid om over te stappen naar een glasvezelaanbieder is er. Binnenkort gaan wij verbouwen. Ik wil graag weten hoe ik mijn TVs dien aan te sluiten in geval van glasvezel zodat ik hier in de aanleg van bekabeling rekening mee kan houden. Voor zover ik begrijp krijg ik te maken met IPTV. Mijn vragen voor nu:
Inmiddels hebben wij een afgemonteerde FTU in de meterkast. De mogelijkheid om over te stappen naar een glasvezelaanbieder is er. Binnenkort gaan wij verbouwen. Ik wil graag weten hoe ik mijn TVs dien aan te sluiten in geval van glasvezel zodat ik hier in de aanleg van bekabeling rekening mee kan houden. Voor zover ik begrijp krijg ik te maken met IPTV. Mijn vragen voor nu:
- Ik heb nu een Ziggo kabelmodem in bridge modus. Hier hangt een R7800 router aan. Eventueel moet hier een switch bij om de TVs aan te sluiten. Die inrichting wil ik graag houden, kan dat? Liever maak ik geen gebruik van de ingebouwde router van een ISP.
- Ik gebruik nu CI+ modules in onze TVs. Ik heb geen ruimte voor aparte tuners/set top boxen vanwege inrichting en wil graag gewoon simpel alleen de afstandsbediening van TV gebruiken, via de software/GUI van de TVs. Internet diensten zoals YT, Netflix, enz. ontvang ik nu via WiFi. Wat zijn de aansluitmogelijkheden voor de TVs? De ingebouwde ethernet poorten van de meeste TVs zijn vaak zo bagger dat WiFi nog beter helpt.
- Verder heb ik iets begrepen over 'kastjes' waar dan ethernet snoeren op aangesloten moeten worden. Deze zouden een Bluetooth verbinding maken met iets. En de ethernet snoeren mogen nooit langer dan 20m zijn. Begrijp er niet veel van en heb nog nooit van een ethernet stugge installatiekabel gehoord die niet langer dan 20m mag zijn. Kan iemand bij helpen dit te begrijpen? De dame in kwestie bleef vooral benadrukken dat ze normaal €200 kosten maar dat ik ze gratis kreeg bij een abonnement.
[ Voor 3% gewijzigd door Oscar Whiskey op 18-05-2022 16:59 ]