Beste tweakers,
via de Gemeente Enschede kon je je aanmelden voor een campagne met een collectieve aankoop van zonnepanelen, achteraf is gebleken dat dit het bedrijf SVEA SOLAR is.
Nu hebben ze voor mijn situatie een offerte en een legplan gemaakt die ik ter discussie wil stellen of dit wel de juiste opstelling is in mijn situatie.
1. Foto:
/f/image/UdxtROatleHP9nIcX5Fx2740.png?f=fotoalbum_large)
Hoekwoning waarbij er een dakkapel zit aan de oost kant en er zitten hele hoge bomen aan de west kant, tegen de avond heb ik schaduw op mijn dak.
/f/image/W8FecXjFeSTSbqmVwFsf3AYE.png?f=fotoalbum_large)
Hier een foto midden in de winter, tegen 15 uur heb ik dan schaduw
2. Beschikbare (dak)ruimte:
50+ m2
3. Schaduw
Westkant heb ik schaduw in verband met hoge bomen (zomer rond de 18 uur en in de winter rond 15 uur)
4. Jaarverbruik
Momenteel rond de 3600KWH met het oog op een plugin hybride over 1 a 2 jaar verwacht ik dat mijn verbruik rond de 4000KWH zal zijn.
5. Huidige elektriciteitsaansluiting
3x25A
6. Budget en doel
Budget is een mooie en ideale prijs voor mijn situatie
7. Wie gaat het project uitvoeren
Alles via de installateur
8. Bijhouden van data
Opgewekte vermogen wil ik wel kunnen zien
9. Reeds verkregen offertes
SVEA SOLAR via een campagne van Gemeente Enschede
10. Regio
Twente
Ik heb 3 bedrijven benaderd waarvan er maar 1 heeft gereageerd, daardoor valt er voor mij niets te vergelijken.
Offerte (verwachte opbrengst 3592KWH)
12X Trina Vertex TSM-DE09.05 390WP panelen
1x Goodwe GW3600D-NS 1-fase omvormer
4X Tigo optimiser
Prijs bruto 5586,49 > netto 4716,93
Legplan (hier staat mijn dakkapel nog niet op):
:fill(white):strip_exif()/f/image/kSTG7gX8lnozrixtSMPKggOW.png?f=user_large)
Wil nog contact opnemen met SVEA SOLAR dat ze nog een offerte willen maken waarbij er nog 5 panelen aan de bovenkant van mijn dakkapel komt zodat ik een WEST + OOST opstelling heb. Weet niet of hierdoor de hele opstelling gaat veranderen maar hiermee kan ik eventueel futureproof zijn als we later een elektrische auto hebben.
Ik heb me er wel in verdiept maar ken niet alle ins and outs van zonnepanelen, maybe dat iemand met veel kennis (daar zijn er genoeg van op tweakers
) het helemaal gaat omgooien qua opstelling of een verbetering aanbrengt, alle tips/aanbevelingen worden meegenomen en alvast bedankt!
via de Gemeente Enschede kon je je aanmelden voor een campagne met een collectieve aankoop van zonnepanelen, achteraf is gebleken dat dit het bedrijf SVEA SOLAR is.
Nu hebben ze voor mijn situatie een offerte en een legplan gemaakt die ik ter discussie wil stellen of dit wel de juiste opstelling is in mijn situatie.
1. Foto:
/f/image/UdxtROatleHP9nIcX5Fx2740.png?f=fotoalbum_large)
Hoekwoning waarbij er een dakkapel zit aan de oost kant en er zitten hele hoge bomen aan de west kant, tegen de avond heb ik schaduw op mijn dak.
/f/image/W8FecXjFeSTSbqmVwFsf3AYE.png?f=fotoalbum_large)
Hier een foto midden in de winter, tegen 15 uur heb ik dan schaduw
2. Beschikbare (dak)ruimte:
50+ m2
3. Schaduw
Westkant heb ik schaduw in verband met hoge bomen (zomer rond de 18 uur en in de winter rond 15 uur)
4. Jaarverbruik
Momenteel rond de 3600KWH met het oog op een plugin hybride over 1 a 2 jaar verwacht ik dat mijn verbruik rond de 4000KWH zal zijn.
5. Huidige elektriciteitsaansluiting
3x25A
6. Budget en doel
Budget is een mooie en ideale prijs voor mijn situatie
7. Wie gaat het project uitvoeren
Alles via de installateur
8. Bijhouden van data
Opgewekte vermogen wil ik wel kunnen zien
9. Reeds verkregen offertes
SVEA SOLAR via een campagne van Gemeente Enschede
10. Regio
Twente
Ik heb 3 bedrijven benaderd waarvan er maar 1 heeft gereageerd, daardoor valt er voor mij niets te vergelijken.
Offerte (verwachte opbrengst 3592KWH)
12X Trina Vertex TSM-DE09.05 390WP panelen
1x Goodwe GW3600D-NS 1-fase omvormer
4X Tigo optimiser
Prijs bruto 5586,49 > netto 4716,93
Legplan (hier staat mijn dakkapel nog niet op):
:fill(white):strip_exif()/f/image/kSTG7gX8lnozrixtSMPKggOW.png?f=user_large)
Wil nog contact opnemen met SVEA SOLAR dat ze nog een offerte willen maken waarbij er nog 5 panelen aan de bovenkant van mijn dakkapel komt zodat ik een WEST + OOST opstelling heb. Weet niet of hierdoor de hele opstelling gaat veranderen maar hiermee kan ik eventueel futureproof zijn als we later een elektrische auto hebben.
Ik heb me er wel in verdiept maar ken niet alle ins and outs van zonnepanelen, maybe dat iemand met veel kennis (daar zijn er genoeg van op tweakers