Beste Tweakers,
Graag jullie meedenkend advies in het volgende euvel (en nee ik ga niet zeggen dan ik alles al geprobeerd heb, anders zat ik hier niet
)
Binnen het bedrijf waar ik werk hebben we over het algemeen de volgende workspace combinatie:
Flexplekken met HP G5 USB-C Dockingstations (2 monitoren,LAN etc aangesloten)
Mobiele werkplekken zijn HP Probooks G8 (450,630) (draaiend op Win 10 en 11)
Het volgende probleem ontstaat op random momenten:
Gebruikers zijn normaal aan het werk (geen netwerk intensieve software of handelingen) en op random momenten op een dag valt hun (bekabelde) verbinding even weg. Vaak komt deze weer terug na een X aantal minuten, soms ook niet en werken ze verder met de WiFi.
Er zijn op dat moment geen processen bezig welke ineens veel resources naar zich toe trekken.
We hebben vrijwel zeker vastgesteld dat het probleem bij ons bedrijf alleen zit in personen die een G8 laptop gebruiken. Er is ook geprobeerd om een ander type dockingstation te gebruiken. (ander merk en type)
dit gaf echter precies hetzelfde probleem.
Edit: personen met een non-G8 laptop werken zonder problemen met de G5 USB-c dock)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
BIOS updates voor deze generatie laptops (build van 13-3-22)
Windows updates (obviously)
Driver updates (specifiek gedaan voor USB en Netwerkadapters)
Netwerkbekabeling is doorgemeten
Switches en Routers bijgewerkt (just in case)
Dock verwisseld met ander merk en type
Driver properties aangepast (idle power savings etc)
Herinstallatie Windows
DHCP leases gecontroleerd.
Zijn er in dit forum meerdere mede IT beheerders die dit probleem herkennen en hier een mogelijke oplossing voor gevonden hebben?
Mocht mijn verhaal niet duidelijk genoeg zijn wil ik het zeker in diepere detail uitleggen.
Graag jullie meedenkend advies in het volgende euvel (en nee ik ga niet zeggen dan ik alles al geprobeerd heb, anders zat ik hier niet
Binnen het bedrijf waar ik werk hebben we over het algemeen de volgende workspace combinatie:
Flexplekken met HP G5 USB-C Dockingstations (2 monitoren,LAN etc aangesloten)
Mobiele werkplekken zijn HP Probooks G8 (450,630) (draaiend op Win 10 en 11)
Het volgende probleem ontstaat op random momenten:
Gebruikers zijn normaal aan het werk (geen netwerk intensieve software of handelingen) en op random momenten op een dag valt hun (bekabelde) verbinding even weg. Vaak komt deze weer terug na een X aantal minuten, soms ook niet en werken ze verder met de WiFi.
Er zijn op dat moment geen processen bezig welke ineens veel resources naar zich toe trekken.
We hebben vrijwel zeker vastgesteld dat het probleem bij ons bedrijf alleen zit in personen die een G8 laptop gebruiken. Er is ook geprobeerd om een ander type dockingstation te gebruiken. (ander merk en type)
dit gaf echter precies hetzelfde probleem.
Edit: personen met een non-G8 laptop werken zonder problemen met de G5 USB-c dock)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
BIOS updates voor deze generatie laptops (build van 13-3-22)
Windows updates (obviously)
Driver updates (specifiek gedaan voor USB en Netwerkadapters)
Netwerkbekabeling is doorgemeten
Switches en Routers bijgewerkt (just in case)
Dock verwisseld met ander merk en type
Driver properties aangepast (idle power savings etc)
Herinstallatie Windows
DHCP leases gecontroleerd.
Zijn er in dit forum meerdere mede IT beheerders die dit probleem herkennen en hier een mogelijke oplossing voor gevonden hebben?
Mocht mijn verhaal niet duidelijk genoeg zijn wil ik het zeker in diepere detail uitleggen.