Vraag

• Causs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:55
Hallo allen,

I.v.m. de mobile (haha) release van Diablo Immortal en Warcraft Arclight Rumble ben ik op zoek naar een nieuwe telefoon. Op dit moment gebruik ik de Samsung Galaxy S9+.

Zijn er hier mede Tweakers die met enige regelmaat een spelletje spelen op de telefoon? zo ja, welke telefoon gebruiken jullie?

Als ik Google naar telefoons om een spelletje op te spelen kom ik uit bij gamingphones zoals Asus. Dat heeft niet direct mijn voorkeur.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:07
bedenk vooral, hoe lang wil je je game sessies maken.
veel CPU's genereren veel te veel warmte om lang hun boost aan te houden, als je geen ventilator wilt.
daardoor is de nieuwe snapdragon gen 1 ook niet zo goed geschikt om mee te gamen.

• Causs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:55
Dus in die zin zou juist een gamingphone van Asus of Lenovo een betere keuze zijn als je een uurtje gaat spelen?

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:47
Nee, het gaat niet zo zeer om het merk smartphone.
De huidige high end ''gaming'' smartphones gebruiken bijna allemaal de snapdragon gen 1 chip, deze is heel snel, maar omdat die zoveel stroom verbruikt heb je enkel in korte sessies daar voordeel aan, want de koeling kan de hitte maar voor korte tijd voldoende afvoeren.

Ik zou even kijken wat de hardware vereisten zijn voor de spellen die jij graag wilt spelen, en dan je keuze maken of je een high end cpu nodig hebt of dat een mid end chip meer dan snel genoeg zal zijn, het laatste is het meest waarschijnlijk.