[SolarEdge]MySolarEdge geeft heel ander verbruik dan Essent

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-05 00:12
Ik heb 14 zonnepanelen met een SE4000 omvormer. Nu loopt mijn contract binnenkort af en was ik naar mijn verbruik aan het kijken.
Ineens zie ik dat in mijn Essent heel andere getallen staan dan in MySolarEdge. Verschillen tussen de 40 - 75%. Is dit mijn gebruik overdag? Of is dit een fout bij Essent/mij? Ik dacht namelijk dat alles teruggeleverd wordt en weer uit het net gehaald wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:10

Maestro

It's just completely whack!

Elektriciteit kiest de kortst mogelijke weg (van de minste weerstand), dus het deel van de PV opbrengst wat door je apparaten in huis wordt verbruikt, is niet zichtbaar op de slimme meter/bij Essent.
Dat zal waarschijnlijk de oorzaak zijn van de afwijking tussen je omvormer en slimme meter/Essent portal.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sunib
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:19
Het verbruik in je eigen huis komt altijd eerst. Het gaat zeker niet eerst het net op. Het is dus afhankelijk van je stroomverbruik overdag hoe hoog je 'afwijking' is.

Als de theorie erachter leuk vind: het is de 1e wet van Kirchoff die dit beschrijft:
https://www.edumedia-scie.../510-wetten-van-kirchhoff

[ Voor 18% gewijzigd door sunib op 18-05-2022 12:36 . Reden: Wel linken naar de juiste wet van Kirchoff ]