Dakkapel op sedumdak?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MarkG87
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-01 20:04
Situatie:
Mijn woning (BG, 1e verdieping, zolder) heeft vanaf de 1e verdieping een schuindak. Op zuid bestaat dit uit (geïntegreerde) zonnepanelen en op noord uit een sedumdak (zakken met sedumpluggen op klitteband).

Omdat de zolder vrij laag is, en ik 2 meter lang ben, zou ik graag een dakkapel plaatsen op de noord kant. Inmiddels heb ik diverse partijen gemaild en gebeld met de vraag of ze dakkapellen plaatsen op sedumdaken. Helaas heb ik tot nu toe geen partij kunnen vinden die dit doet.

Mijn vraag:
Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een dakkapel op een sedumdak, of kent iemand een partij die dit doet? Wie helpt mij uit de brand en van de koppijn?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google, bellen, mail,

Alle reacties

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:09
De sedum zal het probleem niet zijn, kwestie van weghalen waar het dakkapel komt. Het gaat meer om het type dakbedekking waar ze waterdicht op moeten aansluiten.

En best kans een gewoon dakkapellen bedrijf daar geen zin in heeft, gezien er zat "normaal" werk aanbod is met minder risico's. Wellicht eens bij aannemers informeren, gezien die ook samen werken met dakdekkers.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.