Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-05 02:02
Ik heb een Samsung Q90 TV + nVidia Shield Pro. 1 van de twee schakelt, na een minuut of tien, mijn nVidia Shield Pro (en daarmee alles, uit).

Probleem is, eerst gaat de Shield na zo'n 5 minuten naar Chromecast 'built-in' over. Dat laatste duidt erop de de TV dat doet -- te meer daar ik de Chromecast app op de Shield disabled heb. Maar die built-in Chromecast op de Q90 is nergens te vinden, en al helemaal niet uit te zetten. En dus, na 5 minuten Chromecast screensavers te laten zien, schakelt ineens alles uit.

Wordt er gek van. Alle auto-power off options gedisabled, zowel op de TV, als de Shield, alsmede op mijn versterker.

Dus, hoe disable ik die vervloekte Chromecast screensaver bedoeling op de Q90? Wordt er erg moe van. Soms wil je gewoon je Kodi library laten updaten voor een half-uurtje of zo. Of loop je even weg van de TV. Dan wil ik terugkomen, zonder dat alles weer uitgezet is.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Beste antwoord (via albatross op 19-05-2022 14:19)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-05 16:08
Die Samsung tv heeft geen built-in chromecast volgens mij, die zal je op het apparaat dus ook niet kunnen vinden en niet kunnen uitschakelen... ik kan mij vergissen, maar ik heb de productpagina bij Samsung er zelfs nog even op nageslagen en kan er niets over vinden.

Maar als ik het verhaal probeer te begrijpen zit het probleem ook helemaal niet in de TV, maar ligt het aan je Shield.

Hoe bedoel je de Shield "gaat over naar Chromecast built-in"? Ik vermoed dat je gewoon bedoelt dat na een aantal minuten geen activiteit dat de Shield je een screensaver toont met foto's? En dan na een aantal minuten in slaapstand gaat waardoor je tv ook in slaapstand gaat?

Standaard kan je de sleepmodus van de Shield niet uitschakelen, als er geen activiteit wordt waargenomen zal deze altijd in slaapstand gaan. Je kan dit wel uitschakelen als je de developermodus van de Shield activeert en dan zal je in die modus tussen de vele vele opties de mogelijkheid moeten vinden om 'sleep' uit te schakelen.

[ Voor 7% gewijzigd door MicGlou op 18-05-2022 09:50 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-05 16:08
Die Samsung tv heeft geen built-in chromecast volgens mij, die zal je op het apparaat dus ook niet kunnen vinden en niet kunnen uitschakelen... ik kan mij vergissen, maar ik heb de productpagina bij Samsung er zelfs nog even op nageslagen en kan er niets over vinden.

Maar als ik het verhaal probeer te begrijpen zit het probleem ook helemaal niet in de TV, maar ligt het aan je Shield.

Hoe bedoel je de Shield "gaat over naar Chromecast built-in"? Ik vermoed dat je gewoon bedoelt dat na een aantal minuten geen activiteit dat de Shield je een screensaver toont met foto's? En dan na een aantal minuten in slaapstand gaat waardoor je tv ook in slaapstand gaat?

Standaard kan je de sleepmodus van de Shield niet uitschakelen, als er geen activiteit wordt waargenomen zal deze altijd in slaapstand gaan. Je kan dit wel uitschakelen als je de developermodus van de Shield activeert en dan zal je in die modus tussen de vele vele opties de mogelijkheid moeten vinden om 'sleep' uit te schakelen.

[ Voor 7% gewijzigd door MicGlou op 18-05-2022 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-05 02:02
[b]MicGlou in "Q90 TV + nVidia Shield Pro blijft uitschakelen."
Maar ik begrijp je vraag niet helemaal? Hoe bedoel je de Shield "gaat over naar Chromecast built-in"? Ik vermoed dat je gewoon bedoelt dat na een aantal minuten geen activiteit dat de Shield je een screensaver toont met foto's? En dan na een aantal minuten in slaapstand gaat waardoor je tv ook in slaapstand gaat?

Na verloop van tijd gaat de Shield inderdaad over op het tonen van fotos (met 'built-in chromecast' als tekst, links onderin; vandaar dus).

Maar ik za zeker even die dev mode proberen. :) Het gekke is, dat de sleepmodus van de Shield wel uit te schakelen is, volgens de systeem opties. Maar goed, eerst even developer mode proberen.

EDIT: Developer mode liet, inderdaad, een extra 'energy' optie zien, waarmee het scherm niet meer uitgaat. :)

[ Voor 4% gewijzigd door albatross op 19-05-2022 14:21 ]

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW