Software die de Fan Speed van Dell 7010 kan weergeven ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly44
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 26-06 11:29
Mijn vraag;
Is er software die de snelheden van de fans (cpu / kast) van mijn Dell Optiplex 7010 kan weergeven ?
"Speedfan" , "Argus Monitor" en "Dell Power Manager" werken niet. In speedfan blijven de betreffende vakjes/windows leeg. In Argus Monitor verschijnen de knoppen voor de Fan niet. Dell geeft zelf al aan dat de Dell Power Manager niet voor de 7010 geschikt is. Is de Dell hardware te afwijkend, zodat de algemene software niet werkt ?

Relevante software en hardware die ik gebruik;
Dell Optiplex 7010.
OYXT71 moederbord
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb;
Speedfan
Argus Monitor
Dell Power Manager

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteefdeKa
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-05 15:50
De cpu fan zou te zien moeten zijn in het programma van NZXT, perfecte tool om dit soort dingen te monitoren.
De snelheid van je case fan is enkel te zien als jou fans ook direct in het moederbord zitten. er is een mogelijkheid dat deze direct via een molex aansluiting in je voeding zitten, als dit het geval is dan is het niet mogelijk om de snelheid van deze fans te zien en/of aan te passen.

Laat maar even weten of dit je wellicht geholpen heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly44
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 26-06 11:29
Helaas:
De GPU fan wordt wel erkend en weergegeven , maar de CPU fan balk blijft leeg en geeft; "N/A."
Dit betekent Not Available.
De Case fan zit op het moederbord aangesloten.
Ik weet dat de Dell CPU en Case Fan "proprietary" zijn; een Dell eigen unieke aansluiting en niet uitwisselbaar met standaard Fans.
Ik vrees dat de Dell chipset zo afwijkend is, dat geen enkel programma hem kan uitlezen.
Bedankt voor je meedenken !!!