Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-10 10:20
Beste mede-Tweakers,

Sinds 2019 beschikken vier personen binnen ons gezin over dezelfde GSM. We hebben allemaal een Xiaomi Mi Lite 2.
We hadden allemaal rond hetzelfde moment problemen met onze toestellen en dus werd mij (als ICT'er) gevraagd om voor iedereen meteen een nieuwe te bestellen.

Gedurende de laatste drie jaar waren het prima toestellen, maar sinds enkele maanden lopen we tegen enkele problemen aan (half functionerende laadpoorten, power buttons die niet goed meer werken...) en krijg ik signalen dat het tijd is om te switchen naar een nieuwer model.
Gezien het "succes" van de vorige reeks, is er mij gevraagd om opnieuw uit te kijken naar een soort van mini-groepsaankoop.

Ik heb drie jaar geleden voor de Xiaomi Mi Lite 2 gekozen, om een paar heel simpele redenen:
- Zeer betaalbaar (net geen 200 euro toen dacht ik)
- Goede batterij
- Eenvoud, namelijk Android One
- Snel genoeg voor dagdagelijks gebruik
- Lange software updates

Ik heb de best-buy guide doorgenomen, maar bij elke smartphone heb ik het gevoel dat het niet echt geschikt is als opvolger. Te cluttery (POCO-series) - te traag (Samsung M22) of kantje-boordje qua prijs (Samsung S52).

Daarom ben ik op zoek naar advies. Wie kan me rond het prijspunt van 250 euro een toestel aanbevelen dat bovenstaande "eisen" tegemoet komt?
Als het een Android One is, is dat fijn... Maar gezien het beperkte aanbod is een alternatief geen probleem.

Alvast bedankt voor jullie reacties,
Tricolores

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:26
Al in de Pricewatch gefilterd?
Motorola is ook redelijk kaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-10 10:20
swhnld schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:04:
Al in de Pricewatch gefilterd?
Motorola is ook redelijk kaal.
Absoluut ja, maar bij Motorola lees ik veel dat hij toch eerder aan de trage kant is qua chipset.

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:26
Snelste hardware voor laagste prijs is Poco, dus of je moet dat klutterige voor lief nemen, of snelheid versus budget afweging maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-10 09:12
Een stukje duurder op de korte termijn, maar met een iPhone SE 2020 of 2022 heb je goede samenwerking tussen de apparaten en heb je updates tot respectievelijk 2026 en 2028. ongeveer.

Qua afschrijving ben je dan per jaar goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esso21
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-10 15:00
Ik heb voor mijn vriendin een Xiaomi 11 lite 5G weten te kopen voor €210, en dat een jaar geleden.

Ik zou zeggen, hou sites als nl.pepper.com in de gaten of stel alarmen in. Komen wekelijks mooie deals voorbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

De Motorola Moto Gx lijn is toch echt wel de beste prijs/kwaliteit op de markt. Geen Chinese rommel, snel genoeg, en zo goed als geen bloat. Er zit één app in die wat handgebaren toestaat (schudden voor zaklamp, draaien voor camera) maar dat is het enige.

Een Moto G Play is voor <150 euro te krijgen qua specs vergelijkbaar met de andere opties die je noemt. Bouwkwaliteit is super in vergelijking met bijvoorbeeld Samsung in die prijsklasse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:56

MJV

Samsung A52 of Samsung A52s? Bij bol.com zijn ze via Breezy retourkansjes soms met een kleine beschadiging voor rond de 250 euro te verkrijgen. Ik heb ze beiden in gebruik, A52 zakelijk, A52S privé en ben over beide zeer tevreden. Goede camera, en snelle gebruikservaring. Merk ook geen verschil in snelheid tussen de twee toestellen.

Nadeel is wel de bloatware t.o.v. de Motorola toestellen die ik voorheen had.

Ik hanteer hier thuis overigens eenzelfde systeem, dus in totaal 3 Samsung A52(s) in gebruik :). Best handig voor het leveren van support ;).

[ Voor 27% gewijzigd door MJV op 19-05-2022 10:48 ]

Pagina: 1