onkyo failliet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05:26
Soms begrijp ik het niet meer: Er staan best wel veel nieuwsberichten over allerlei randzaken, zoals spellen. Maar waarom wordt er geen nieuwsbericht geplaatst dat Onkyo failliet is en daarbij ook Pioneer ter ziele is?

Als je het mij vraagt waren ze best een groot merk alleen technologisch zijn ze niet meegegaan met de concurrentie. Hier hoort toch wel een artikeltje aan besteed te worden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-05 18:52
Ze hebben faillissement aangevraagd.
Ik denk dat er wordt gewacht tot die faillissement wordt uitgesproken door een rechter, voordat Tweakers er een artikel aan wil wijden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:47

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kunt ze het beste tippen via https://tweakers.net/submit/. Dan wordt het in een queue gezet en wordt er naar gekeken :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-05 11:36
Was toch altijd een mooi merk geweest met betaalbare producten. Jammer dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avanhel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-05 19:10
Wel jammer, mijn hele thuissysteem is van Pioneer en Onkyo. Vooral hun multiroom apparaten zijn erg fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vverbeke
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Ik heb het enkele dagen terug al gemeld via tip de redactie maar het blijft inderdaad stil, vind dat ook vreemd. Jammer ook, de TX-NR609 is hier nog altijd in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboog
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-06-2022
Hier staat het toch allemaal mooi in:

Wikipedia: Onkyo

..... On May 13, 2022, Onkyo announced that they were filing for bankruptcy.[9] Onkyo, Integra, Pioneer and Pioneer Elite branded products continue to be distributed by Premium Audio Company, through its 11 Trading Company subsidiary.[10]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-05 16:07
Oh, dat had ik niet verwacht. Ze hadden toch een behoorlijke aanwezigheid in audio land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Oei, dit is wel onverwacht zeg. Wat zonde! Hopen dat ze nog te redden zijn

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Het oorspronkelijke bedrijf Onkyo dat failissement heeft aangevraagd, had al een tijdje niets meer van doen met Onkyo en Pioneer. Vind de nieuwswaarde dan ook ontzettend beperkt.

Hier meer info.

Voor de duidelijkheid, Onkyo en Pioneer zijn in de verste verte niet ter ziele. Een lege huls die ooit de rechten op beide merken had wel.

[ Voor 42% gewijzigd door FirePuma142 op 18-05-2022 09:48 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-05 19:35
FirePuma142 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:44:
Het oorspronkelijke bedrijf Onkyo dat failissement heeft aangevraagd, had al een tijdje niets meer van doen met Onkyo en Pioneer. Vind de nieuwswaarde dan ook ontzettend beperkt.

Hier meer info.

Voor de duidelijkheid, Onkyo en Pioneer zijn in de verste verte niet ter ziele. Een lege huls die ooit de rechten op beide merken had wel.
Maar goed dat zou prima in een klein artikeltje kunnen. Puur om ook verwarring te voorkomen. Geef in de eerste alinea gelijk aan hoe de vork in de steel zit, zonder een clickbait titel natuurlijk, en je hebt een prima artikeltje. Kan je nog aanvullen met een stukje geschiedenis. Onkyo en pioneer zijn grote namen, "fake news" voorkomen door misvattingen is dan ook enigszins nieuws.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:30
Precies wat @FirePuma142 zegt. Dit bericht kwam vorige week meerdere malen langs. Ik heb er naar gekeken, maar heb het afgeschoten, omdat er in de praktijk niks veranderd voor consumenten.

Audio-historisch gezien is het wel een interessant verhaal, maar niet per se nieuws dat op Tweakers moet staan.

@DoeEensGek Dat is inderdaad een goed punt. Het was wel een idee geweest om iets met die insteek te schrijven. Inmiddels is het nieuws te oud om dat nog te doen. Het originele bericht is van 13 mei.

[ Voor 25% gewijzigd door Xtuv op 18-05-2022 10:35 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• madbwr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-05 15:00
Xtuv schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:34:
Precies wat @FirePuma142 zegt. Dit bericht kwam vorige week meerdere malen langs. Ik heb er naar gekeken, maar heb het afgeschoten, omdat er in de praktijk niks veranderd voor consumenten.

Audio-historisch gezien is het wel een interessant verhaal, maar niet per se nieuws dat op Tweakers moet staan.

@DoeEensGek Dat is inderdaad een goed punt. Het was wel een idee geweest om iets met die insteek te schrijven. Inmiddels is het nieuws te oud om dat nog te doen. Het originele bericht is van 13 mei.
lol, maar dat iemand sms berichten wist van ze telefoon is dan wel noemenswaardig nieuws :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:45
madbwr schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:24:
[...]

lol, maar dat iemand sms berichten wist van ze telefoon is dan wel noemenswaardig nieuws :+
Zo kan je alles wel tot het belachelijke bagatelliseren.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Xtuv schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:34:
Flauw misschien; maar dat vinden veel gebruikers ook van al het non-autonieuws (en dan doel ik niet op echte innovatieve nieuwtjes maar weer het zoveelste overgetypte persberichtje over een auto met weer iets meer elektrisch bereik) maar toch komt dat *wel* op de frontpage. Dus eigenlijk vind ik dit geen argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazDaMan1970
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-03 16:35
Onkyo was al jaren niet meer het kwaliteitsmerk wat het ooit was, de 2 oudste AV receivers die ik van Onkyo heb spelen nog prima, maar de laatste 2 AV receivers die ik van ze gekocht heb, hebben helaas beide een defect HDMI-board (na een jaar of 4). Overigens is Pioneer opgesplitst in meerdere takken. Pioneer DJ behoort volgens mij niet bij PAC.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:36

Blokker_1999

Full steam ahead

Ik vind dit eigenlijk non nieuws nadat ik eenmaal door had wat er is gebeurd.

Onkyo verkoopt in 2017 in essentie alles aan PAC (een Joint Venture tussen Voxx International en Sharp) inclusief de merknamen en producten. Die verkoop is in September van 2021 afgerond en wat achter blijft is een lege doos want alles is verkocht. Dat achtergebleven bedrijf vraagt nu dus het faillisement aan omdat er simpelweg geen activiteiten meer zijn.

Dit heeft 0 impact op bezitters van Onkyo of Pioneer AV apparatuur, op garantieafhandellingen, op de verkoop, op ... . Het is een zuiver administratieve afhandeling van de verkoop. En ik verwacht dat dit posten op de FP bij vele mensen net voor verwarring gaat zorgen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-05 16:50
Inderdaad non-nieuws. Ik zag deze post en raakte al verward. Onkyo had alles al verkocht. Ik zit midden in het proces van de verkoop omdat ik een bekend defect had die Onkyo moest fixen maar ging halverwege via PAC.

Ik ga het hele verhaal niet opsommen, heeft geen toegevoegde waarde lijkt me. Het was iig niet postief waardoor ik was overgestapt naar Denon.

PSN: TyKashin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroXT
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:29
vverbeke schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:04:
Ik heb het enkele dagen terug al gemeld via tip de redactie maar het blijft inderdaad stil, vind dat ook vreemd. Jammer ook, de TX-NR609 is hier nog altijd in gebruik.
Dat is misschien één van de redenen dat faillissement is aangevraagd. Spul gaat te lang mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vverbeke
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
[b]Blokker_1999 in "onkyo failliet"Dit heeft 0 impact op bezitters van Onkyo of Pioneer AV apparatuur, op garantieafhandellingen, op de verkoop, op ... . Het is een zuiver administratieve afhandeling van de verkoop. En ik verwacht dat dit posten op de FP bij vele mensen net voor verwarring gaat zorgen.
In dat geval snap ik wel dat dit geen nieuwsbericht waardig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-05 10:10
ZeroXT schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 22:30:
[...]
Dat is misschien één van de redenen dat faillissement is aangevraagd. Spul gaat te lang mee :P
Dan zal het eerder door de garantiekosten zijn denk ik. Als ik het goed in mijn hoofd heb, heb ik dezelfde. Daar is jaren na aanschaf nog onder volledige garantie een nieuwe HDMI kaart in gegaan (top service trouwens toen). Was een bekend issue bij die series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:39
Side note: Pioneer DJ heet nu officieel "AlphaTheta" en is onderdeel van holding maatschappij Noritsu: Wikipedia: Noritsu (die ook stiften maken ;P )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03:44
Gelukkig is dit ook belangrijker dan Onkyo.
nieuws: Wat klopt er van het verhaal over sms'jes op de oude Nokia van premie...
De betere website Hardware.info heeft het wel behandeld. :P
Pagina: 1