edit:
Ik heb dit verwijderd wegens persoonlijke omstandigheden.
Ik heb dit verwijderd wegens persoonlijke omstandigheden.
[ Voor 255% gewijzigd door joostvhd op 18-05-2022 12:36 ]
[ Voor 255% gewijzigd door joostvhd op 18-05-2022 12:36 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Sethro op 17-05-2022 21:47 ]
[ Voor 100% gewijzigd door joostvhd op 18-05-2022 10:24 ]
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Dat is jouw probleem. TS zijn baas kijkt op de knaken, dan kan TS prima op de minuten kijken. Hij krijgt voor 40 uur betaalt. Een fooitje. En dan moet hij ook nog 2 uur onbetaald overwerken? Dat is 5% salaris.Sethro schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:46:
Het laatste vind ik wat flauw maar jij lijkt ook op ieder kwartier te kijken.
Ik krijg ook maar 40u betaald en ben standaard 3 avonden met werk bezig.
Erg ouderwets, carrière maak je niet meer door over te werken, maar door opleidingen te volgen en te hoppen.Misschien wat ouderwets maar je kunt zelf kiezen of je lekker operationeel aan de slag wilt met één oog op de klok of wat carrière wilt maken en bereid bent daarvoor wat te doen.
Het gaat sowieso al 1 kant op met een minimumloon.spone schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:46:
Je kan het aangeven en een voorstel doen voor een oplossing. Ik zou het persoonlijk niet accepteren als de balans maar 1 kant op gaat, dat zou andersom ook niet het geval zijn. In het allerergste geval zeggen ze van "je bent geen match", maar de markt is krap genoeg dat je jezelf niet hoeft te laten uitknijpen.
Een half uur per dag vind ik geen gezeur in de marge. Dat is 1/16e van je arbeidsduur, 6,25%Jeroenneman schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:51:
Je hebt zelf de keuze: schikken of vertrekken.
Heb je pauzes wel meegeteld? Een half uurtje vind ik een beetje gezeur in de marge. En hoe andere bedrijven iets doen met BBL maakt weinig uit, dit bedrijf wil blijkbaar niet betalen voor jouw opleidingsuren.
[ Voor 100% gewijzigd door joostvhd op 18-05-2022 10:25 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Aftansert op 17-05-2022 22:10 ]
[ Voor 115% gewijzigd door joostvhd op 18-05-2022 10:25 ]
[ Voor 106% gewijzigd door joostvhd op 18-05-2022 10:25 ]
Normaal helemaal eens. Maar als TS naar school moet en dan 2 vakantieuren moet opnemen terwijl hij 2,5 uur overwerk doet, dan zou ik daar ook heel gauw klaar mee zijn.Sethro schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:03:
Centrale vraag is hier denk ik; is dit een slecht werkgever of niet?
Onderhandelingspositie van de TS is slecht en z’n houding ook niet geweldig.
Je instelling zou ook kunnen zijn; ik ga wel even laten zien wat ik kan en ben zometeen de beste van iedereen. Zo’n instelling daar kom je ergens mee mits het het bedrijf geen slechte werkgever is die dit alleen maar uitbuit.
[ Voor 9% gewijzigd door dehardstyler op 17-05-2022 22:05 ]
Ahum nee. Energie, instelling en motivatie staan bovenaan. Opleidingen doet iedereen en hoppen kan maar tot zekere hoogte.Pizza_Boom schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:52:
[...]
Erg ouderwets, carrière maak je niet meer door over te werken, maar door opleidingen te volgen en te hoppen.
Dan zou ik lekker deze kans grijpen, niet teveel op de klok letten en alles eruit halen.joostvhd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:04:
@Sethro mijn baas is erg fijn echter diegene die de contracten doet doet dit. Verder heb ik echt niks te klagen.
[ Voor 100% gewijzigd door joostvhd op 18-05-2022 10:31 ]
Dan moet je dus met je baas even een bakkie doen.joostvhd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:04:
@Sethro mijn baas is erg fijn echter diegene die de contracten en administratie doet dit. Verder heb ik echt niks te klagen.
Ja het is wel veel. Zeker die 2 vakantieuren knellen wel heel erg. Misschien dat je dat wel aan kan geven.joostvhd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:06:
@dehardstyler minimaal 2.5 uur per week. Ik krijg maar het minimumloon dat maakt het wel anders voor mij.
Jij bent wel heel lief voor je baas, ik hoop dat ‘ie dat waardeert en ook wat terug geeft..Sethro schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:46:
Het laatste vind ik wat flauw maar jij lijkt ook op ieder kwartier te kijken. Ik tel alles tot 10u per dag als een standaard werkdag. Daarna is er sprake van overtijd.
Hello. Is it me you're looking for?
[ Voor 13% gewijzigd door Dawn op 17-05-2022 22:24 ]
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
... not as I do.
En voor wie geldt dat dan?hiervoor ontvangt de medewerker voor wie dat geldt
per 1 oktober 2016 een flexibiliteitstoeslag
[ Voor 6% gewijzigd door sig69 op 17-05-2022 22:28 ]
Carriere maken bij een minimumloon baantje? Hoe had je dat gedacht? Bij een werkgever die de minuten (en centen) telt zit er meestal niet meer in dan uitgemolken worden tot je zelf opstapt en een betere werkgever zoekt.Sethro schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:46:
Het laatste vind ik wat flauw maar jij lijkt ook op ieder kwartier te kijken. Ik tel alles tot 10u per dag als een standaard werkdag. Daarna is er sprake van overtijd.
Misschien wat ouderwets maar je kunt zelf kiezen of je lekker operationeel aan de slag wilt met één oog op de klok of wat carrière wilt maken en bereid bent daarvoor wat te doen.
Dit vind ik ect zo'n dooddoener. Alsof je alleen carrière kan maken door braaf elke week extra uren te gaan zitten werken.. Het gaat hier niet over een hoge functie, maar een servicedesk functie zo te zien, daar heb je gewoon gezette tijden en is het gewoon klaar op een gegeven moment.Sethro schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:46:
Misschien wat ouderwets maar je kunt zelf kiezen of je lekker operationeel aan de slag wilt met één oog op de klok of wat carrière wilt maken en bereid bent daarvoor wat te doen.
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat is dus structureel 20% overwerk en dat hoort dan ook gewoon betaald te worden. Sorry hoor maar de tijd dat je werkgever je "baas" is, is echt wel voorbij.Sethro schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:46:
De jaren 70 belde: Ze willen hun arbeidsmarkt terug.Sethro schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:43:
Je moet ergens beginnen en je moet opvallen om vooruit te komen.
Dat doet ie dus blijkbaar niet.iamerwin schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:16:
Jij bent wel heel lief voor je baas, ik hoop dat ‘ie dat waardeert en ook wat terug geeft..
+joostvhd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:04:
@Sethro mijn baas is erg fijn echter diegene die de contracten en administratie doet dit. Verder heb ik echt niks te klagen.
Dit ga je altijd verliezen. Vrouw zit op de centen. Zoek wat anders als het kan.joostvhd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:09:
@jongetje ja echter geeft hij haar wel altijd gelijk. Het is zijn vrouw. Haha
Ik ken dat. Ik had een collega die altijd om 7:30 begon (oeh, wat een motivatie!) en om 15:30 vertrok. Ik was die "luilak" die om 10:00 begon. En er tot 22:00 nog zat. Flexibiliteit werkt aan twee kanten hoor. Maar goed, wordt wat off topic zo.Pizza_Boom schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 23:12:
[...]
Weet je wat je krijgt als je veel mensen hebt die langer doorwerken? Commentaar als je een keer op tijd weggaat. Ook al ben je een uur eerder begonnen, als je op je normale tijd weggaat is het zeuren.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Vrij achterlijk eerlijk gezegd om tot 2 uur per dag gratis te werken, en wat een slecht advies voor TS.Sethro schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:46:
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik maak met liefde extra uren bij mijn werkgever. Maar er is ook geen discussie als ik inderdaad even een uurtje ertussenuit ben voor persoonlijke zaken. Zolang het geven en nemen blijft is het prima maar voor minimum loon en dan nog verlof moeten vragen voor incidentele schoolzaken lijkt mij niet gewenst.joostvhd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:52:
@Jeroenneman mijn vraag is of ik het moet accepteren, ik weet niet wat normaal is. Het lijkt met niet normaal dat ik 2.5 uur werk zonder betaald te krijgen. Maar dat ze dan wel willen dat ik vakantie aanvraag voor 2 uur schoolbezoek. Wat met de BBL te maken heeft
Default blanke hetero
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
TS is nog bezig met zijn opleiding / start in september een BBL traject en heeft een baan nodig zijn opleiding te voltooien. Met dat, is het een stuk lastiger een baan te vinden dan als je net klaar bent, of 1+ jaar werkervaring hebt. Dat de arbeidsmarkt gunstig is, betekend niet dat iedereen 2x met zijn vingers knipt en meteen 3 zinvolle aanbiedingen krijgt.Clush schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:26:
Ik zou actief op zoek gaan naar een andere baan. Dat zou in deze tijd niet heel moeilijk moeten zijn. Zolang je nog zoekt kan je het hier uitzitten, maar de situatie zoals je beschrijft is niet ok.
Erg kort door de bocht. TS heeft geen diploma en start in september een BBL traject. Dat kun je niet vergelijken met iemand die al klaar is, of enige relevante werkervaring heeft. De vraag of in dat geval minimumloon wel of niet acceptabel is, vind ik niet zo zwart/wit te beantwoorden. "... het gore lef" vind ik erg overdreven. Dit kan best een situatie zijn, waarin miniumloon zinvol te rechtvaardigen is.Ik vind minimumloon anno 2022 sowieso niet acceptabel, maar dan ook nog het gore lef hebben om overuren niet te betalen (terwijl je nota bene gewoon facturabel bent tijdens die overuren) maakt het gewoon een toko waar je niet moet willen werken.
Mwah.Met je instelling is niks mis. Je hebt je passie gevonden, gaat een opleiding doen... er zijn genoeg bedrijven die om je zitten te springen en die wel fatsoenlijk met hun werknemers omgaan. Waarschijnlijk gaan ze hier ook wel anders piepen op het moment dat je aangeeft te vertrekken.
Doe jezelf een lol en ga verder kijken, kan me niet voorstellen dat je heel lang moet zoeken. En dan wanneer je iets hebt kan je op je huidige plek nog eens in gesprek gaan als je echt graag wil blijven. Dat laatste zou ik zelf overigens nooit doen, bedrijf heeft al laten zien uit wat voor hout ze gesneden zijn en dat gaat echt niet beter worden.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Voor minimumloon ook nogbones schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 07:12:
Ongelofelijk dat velen het hier normaal vinden om over te werken voor niks.
Ze betalen je een bepaald bedrag voor een x aantal uur per week. Zit je over je uren per week, dan horen ze dat te compenseren in vrije tijd of in geld. Doen ze dat niet, dan heb je te maken met een slechte werkgever. Snel wegwezen daar en maar op zoek naar een betere werkgever.
Er is werk genoeg en er is een groot personeelstekort, dus wees niet bang dat je niks beters kan vinden. Succes!
[ Voor 3% gewijzigd door Rmg op 18-05-2022 07:21 ]
Ja.Sethro schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:03:
Centrale vraag is hier denk ik; is dit een slecht werkgever of niet?.
Precies, als je voor minimum loon werkt hoort iedere minuut die je moet werken gewoon betaald te worden, dit is exact als de winkelRmg schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 07:21:
[...]
Voor minimumloon ook nog![]()
Bij sommige functies 'hoort' incidenteel overwerk, maar daar hoort de beloning ook naar te zijn. Als je minimumloon vangt is dat, imo, niet zo'n functie.
Achjee, zo'n familiebedrijf... Gaat vast vaak goed maar hier zit er iemand dus erg op de centen ipv de relatie.joostvhd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:09:
@jongetje ja echter geeft hij haar wel altijd gelijk. Het is zijn vrouw. Haha
Anoniem: 39993
Niet om het een of ander; maar vind je dit wel 'normaal' als het inkomen (ver) boven minimumloon is?
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Als jij 4k netto per maand over houdt kan ik mij best voorstellen dat jouw baas zegt dat je niet zo moet zeuren als je eens een kwartier of half uur langer bezig bent. Incidenteel dus. Dagelijks een half uur overwerken is absurd.D4NG3R schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 08:18:
[...]
Niet om het een of ander; maar vind je dit wel 'normaal' als het inkomen (ver) boven minimumloon is?
Je hebt een arbeidsovereenkomst (en daarboven de wet) welke beide partijen rechten en plichten geeft, of je nou onder- of bovenaan de ladder staat. Het loon uitgedrukt als X bedrag is irrelevant aan het feit dat de TS structureel onbetaald overwerkt.
Dich bis echt unne foëzen haas
Anoniem: 316512
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 316512 op 18-05-2022 08:57 ]
zoals ik het hier lees moet je de opleiding ook zelf bekostigen, mijn eerste ingeving is heel snel weg wezen!joostvhd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:40:
Ook krijg ik niet betaald voor een schooldag (in de toekomst) of de opleiding vergoed (dit zie je wel vaak bij een BBL-opleiding).
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Gaat om het samenspel ik kan bijvoorbeeld in mijn schaal /functie niet overuren schrijven. Ik wordt geacht door mijn functie zelf balans te kunnen houden en actie te ondernemen als het schuin gaat lopen.D4NG3R schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 08:18:
[...]
Je hebt een arbeidsovereenkomst (en daarboven de wet) welke beide partijen rechten en plichten geeft, of je nou onder- of bovenaan de ladder staat. Het loon uitgedrukt als X bedrag is irrelevant aan het feit dat de TS structureel onbetaald overwerkt.
[ Voor 18% gewijzigd door CodeCaster op 18-05-2022 09:14 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Top! Jammer dat werkgevers het tegenwoordig nog steeds niet begrijpen, ik ben 6 maanden geleden weg gegaan mijn vorige werkgever die ook ergens in zijn hoofd had dat IK blij mocht zijn om voor hem te werken. Na maanden achtereen elk weekend werken en veel reizen voor mijn werk, ik 1 weekend niet kon werken en als antwoord gaf: als jij ''Prive gelegendheid'' belangrijker vind als werken moet je maar nadenken of je hier wel wil werken. daar hoefde ik natuurlijk maar 10sec over na te denken. toedeloe in 1 week tijd kon ik bij 10 andere werkgevers aan de slag!joostvhd schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:25:
Dankjewel voor alle reacties. Ik heb vanmorgen aangekaart, ze waren niet blij. Ze vonden dat ik moeilijk deed en blij moest zijn dat ze mij überhaupt deze kans boden. Ik heb mijn eigen gegevens van de computer verwijderd (m'n bitwarden, signal etc.) en naar huis gegaan. Tot nooit.
Wise enough to play the fool
Goede keuze dan, op naar de volgende en succes met je verdere studie!joostvhd schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:25:
Dankjewel voor alle reacties. Ik heb vanmorgen aangekaart, ze waren niet blij. Ze vonden dat ik moeilijk deed en blij moest zijn dat ze mij überhaupt deze kans boden. Ik heb mijn eigen gegevens van de computer verwijderd (m'n bitwarden, signal etc.) en naar huis gegaan. Tot nooit.
Als je pech hebt heb je een opzegtermijn en slaan ze je daarmee om de oren, maar ja, als je je posts verwijdert kunnen we dat niet weten.joostvhd schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:25:
Festina lente
Jammer dat je je topicstart heb verwijderd. Hier konden veel mensen nog wat van leren en/of wat nuttigs uithalen.joostvhd schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:25:
Je niet als ambtenaar gedragen maar kijken wat nodig is om het werk gedaan te krijgen helpt nog altijd meer.Pizza_Boom schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:52:
Erg ouderwets, carrière maak je niet meer door over te werken, maar door opleidingen te volgen en te hoppen.
Beetje naief zo. We hebben het over een werkgever die IT banen aanbied op miniumloon aan BBL-ers, vervolgens te gierig is om ook maar iets aan die opleiding bij te dragen en verwacht ook nog eens dat die leerlingen elke dag onbetaald overwerken. Een uitknijper van deze orde gaat je echt niet belonen omdat je hard werkt. Een hart hebben voor de zaak werkt enkel in jouw voordeel als de zaak ook een hart voor jouw heeft en dat laatste is hier duidelijk afwezig. De enige beloning die je hier gaat krijgen is om langer tegen miniumloon te blijven werken.Frame164 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:29:
[...]
Je niet als ambtenaar gedragen maar kijken wat nodig is om het werk gedaan te krijgen helpt nog altijd meer.
Frame164 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:29:
[...]
Je niet als ambtenaar gedragen maar kijken wat nodig is om het werk gedaan te krijgen helpt nog altijd meer.
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Beetje jammer dat jij je berichten dan verwijderd. Komt een beetje over als jij gebruik wil maken van informatie van de community, maar de community mag in de toekomst geen gebruik maken van jou informatie. M.a.w. informatie en de nodige lessen ontbreken voor een ander.joostvhd schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:26:
Ik sluit hierbij dit topic, bedankt voor alle reacties.
[ Voor 7% gewijzigd door Ebayzo op 18-05-2022 12:30 ]
Default blanke hetero
[ Voor 36% gewijzigd door joostvhd op 18-05-2022 12:51 ]
Goh 1 wilde gok: Je werkgever??joostvhd schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:35:
Ik ben erop geattendeerd dat ik deze post niet mocht verwijderen van een mod. Echter moest ik dit verwijderen, ik zeg liever niet van wie. Excuses hiervoor en hopelijk plaatst de mod het niet terug.
https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff
Je moet helemaal niets. Dit is juist een voorbeeld van vrijheid van meningsuiting waar geen mens wat over te zeggen heeft. Als het mijn werkgever was geweest had ik hem verbaal uitgekauwd.joostvhd schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:35:
Ik ben erop geattendeerd dat ik deze post niet mocht verwijderen van een mod. Ik heb het verwijderd ivm persoonlijke omstandigheden, meer kan ik helaas niet zeggen. Excuses hiervoor en hopelijk plaatst de mod het niet terug.
Ninety percent of everything is crap.
Tja dan had het weghalen van de naam van de werkgever ook volstaan lijkt meSpiff schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:40:
In de 1e edit van TS stond inderdaad werkgever!
Voor zover ik in de cache van Google kan zien stond die er ook niet ;-)One-eye864 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:43:
[...]
Tja dan had het weghalen van de naam van de werkgever ook volstaan lijkt me
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq