Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvhd
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18-05-2022
edit:

Ik heb dit verwijderd wegens persoonlijke omstandigheden.

[ Voor 255% gewijzigd door joostvhd op 18-05-2022 12:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Een beetje flexibiliteit m.b.t. overwerk is wel acceptabel, maar dat moet vervolgens dan ook wel 2 kanten op werken. Goed werkgeverschap zou zijn dat de extra uren uit te ruilen zijn.

Staat er in je contract dat je werkdagen van 8 uur hebt, of dat je werkdag pas voorbij is als je 8 uur op de timer hebt staan? Ik vermoed het eerste.

Je kan het aangeven en een voorstel doen voor een oplossing. Ik zou het persoonlijk niet accepteren als de balans maar 1 kant op gaat, dat zou andersom ook niet het geval zijn. In het allerergste geval zeggen ze van "je bent geen match", maar de markt is krap genoeg dat je jezelf niet hoeft te laten uitknijpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Het laatste vind ik wat flauw maar jij lijkt ook op ieder kwartier te kijken. Ik tel alles tot 10u per dag als een standaard werkdag. Daarna is er sprake van overtijd.

Ik krijg ook maar 40u betaald en ben standaard 3 avonden met werk bezig.

Misschien wat ouderwets maar je kunt zelf kiezen of je lekker operationeel aan de slag wilt met één oog op de klok of wat carrière wilt maken en bereid bent daarvoor wat te doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Sethro op 17-05-2022 21:47 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Het op ieder kwartier kijken lijkt me niet een wens van TS specifiek, @Sethro, maar meer een gevolg van de werkwijze hoe het bedrijf klanten factureert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvhd
-

[ Voor 100% gewijzigd door joostvhd op 18-05-2022 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Je hebt zelf de keuze: schikken of vertrekken.

Heb je pauzes wel meegeteld? Een half uurtje vind ik een beetje gezeur in de marge. En hoe andere bedrijven iets doen met BBL maakt weinig uit, dit bedrijf wil blijkbaar niet betalen voor jouw opleidingsuren.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvhd
-

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:06
Sethro schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:46:
Het laatste vind ik wat flauw maar jij lijkt ook op ieder kwartier te kijken.

Dat is jouw probleem. TS zijn baas kijkt op de knaken, dan kan TS prima op de minuten kijken. Hij krijgt voor 40 uur betaalt. Een fooitje. En dan moet hij ook nog 2 uur onbetaald overwerken? Dat is 5% salaris.
Misschien wat ouderwets maar je kunt zelf kiezen of je lekker operationeel aan de slag wilt met één oog op de klok of wat carrière wilt maken en bereid bent daarvoor wat te doen.
Erg ouderwets, carrière maak je niet meer door over te werken, maar door opleidingen te volgen en te hoppen.
spone schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:46:
Je kan het aangeven en een voorstel doen voor een oplossing. Ik zou het persoonlijk niet accepteren als de balans maar 1 kant op gaat, dat zou andersom ook niet het geval zijn. In het allerergste geval zeggen ze van "je bent geen match", maar de markt is krap genoeg dat je jezelf niet hoeft te laten uitknijpen.
Het gaat sowieso al 1 kant op met een minimumloon.

Ik denk dat ik gewoon de hoorn erop zou knallen. Niet betaald? Prima, dan werk je ook niet, zeker bij een bedrijf dat alles op de minuut afrekent.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Jeroenneman schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:51:
Je hebt zelf de keuze: schikken of vertrekken.

Heb je pauzes wel meegeteld? Een half uurtje vind ik een beetje gezeur in de marge. En hoe andere bedrijven iets doen met BBL maakt weinig uit, dit bedrijf wil blijkbaar niet betalen voor jouw opleidingsuren.
Een half uur per dag vind ik geen gezeur in de marge. Dat is 1/16e van je arbeidsduur, 6,25%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• x86dev
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-05 13:09
Als het structureel meer dan 1 uur per week is dan zou ik het aangeven of vertrekken.
Je werkgever verdient namelijk wel 2,5 uur extra op jou (via de klant) maar jij niks op je werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvhd
-

[ Voor 100% gewijzigd door joostvhd op 18-05-2022 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-05 17:01
Het ligt natuurlijk een beetje aan het type werk en de hoogte van de beloning.
Doordat het minimumloon is snap ik dat TS terughoudend is. Tegelijkertijd is de houding ‘elk half uur dat ik hier langer dan noodzakelijk ben is niet oké’ wat weinig enthousiast.

Zonder TS direct hier op aan te spreken, maar het lijkt ook wel onderdeel van de tijdsgeest. Werk moet vooral leuk zijn, niet te veel het sociale leven in de weg zitten en ook genoeg opleveren. Of die houding terecht is en houdbaar is vraag ik me af.

Als je je erg stoort aan de houding van het bedrijf dan moet je ergens anders gaan werken, zo simpel is het wat mij betreft voor TS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostvhd
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:15
Je hebt een slechte onderhandelingspositie. Je hebt een baan nodig voor je opleiding. Een half uur extra werken is ook niet ontzettend veel, en best gebruikelijk. Als je een andere baan weet te vinden of het is waarschijnlijk dat je die (op tijd) kan vinden, heb je een sterke onderhandelingspositie.

Ik zou wel navraag doen naar die "flexibiliteitstoeslag". Meestal wordt daarmee een tijd-voor-tijdregeling bedoeld. Dus juist die twee uur die jij naar school moet (of de tandarts, of whatever) zouden ze moeten wisselen voor die halve uurtjes die je extra werkt. Het klinkt alleen niet alsof ze erg flexibel zijn (maar je hebt misschien een slechte onderhandelingspositie).

Voor de helderheid: je pauzes horen niet standaard bij de gewerkte tijd. Als je wel aan het werk bent, maar de "Autotask" software registreert dat niet (tegen jouw wens), dan telt dat toch als werktijd.

Ook voor de helderheid: je werkgever is wettelijk verplicht je te betalen voor overwerk omdat je het minimumloon verdient. Wellicht kan je school je op een later moment daarmee helpen.

[ Voor 13% gewijzigd door Aftansert op 17-05-2022 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostvhd
-

[ Voor 115% gewijzigd door joostvhd op 18-05-2022 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
Centrale vraag is hier denk ik; is dit een slecht werkgever of niet?

Onderhandelingspositie van de TS is slecht en z’n houding ook niet geweldig.

Je instelling zou ook kunnen zijn; ik ga wel even laten zien wat ik kan en ben zometeen de beste van iedereen. Zo’n instelling daar kom je ergens mee mits het het bedrijf geen slechte werkgever is die dit alleen maar uitbuit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08-05 13:08
Waarom niet simpelweg nu al op zoek naar een andere plek? Als je een betere plek vindt ga je daar gewoon heen, zo niet, dan moet je kijken of je er hier in overleg nog iets aan kan doen.

Af en toe iets extra werken moet kunnen vind ik, maar elke dag een halfuur is teveel.

Dan op z'n minst een flexibele houding van de werkgever, of inwisselbare uren, maar niks kan niet door de beugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvhd
-

[ Voor 106% gewijzigd door joostvhd op 18-05-2022 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Sethro schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:03:
Centrale vraag is hier denk ik; is dit een slecht werkgever of niet?

Onderhandelingspositie van de TS is slecht en z’n houding ook niet geweldig.

Je instelling zou ook kunnen zijn; ik ga wel even laten zien wat ik kan en ben zometeen de beste van iedereen. Zo’n instelling daar kom je ergens mee mits het het bedrijf geen slechte werkgever is die dit alleen maar uitbuit.
Normaal helemaal eens. Maar als TS naar school moet en dan 2 vakantieuren moet opnemen terwijl hij 2,5 uur overwerk doet, dan zou ik daar ook heel gauw klaar mee zijn.

edit: Als het echt alleen over dat half uurtje gaat, doen zou ik ze wel slikken. Dat worden er nog veel meer in je professionele leven. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door dehardstyler op 17-05-2022 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
Pizza_Boom schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:52:

[...]
Erg ouderwets, carrière maak je niet meer door over te werken, maar door opleidingen te volgen en te hoppen.
Ahum nee. Energie, instelling en motivatie staan bovenaan. Opleidingen doet iedereen en hoppen kan maar tot zekere hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
joostvhd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:04:
@Sethro mijn baas is erg fijn echter diegene die de contracten doet doet dit. Verder heb ik echt niks te klagen.
Dan zou ik lekker deze kans grijpen, niet teveel op de klok letten en alles eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvhd
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvhd
-

[ Voor 100% gewijzigd door joostvhd op 18-05-2022 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
@Sethro mijn baas is erg fijn echter diegene die de contracten en administratie doet dit. Verder heb ik echt niks te klagen.
Dan moet je dus met je baas even een bakkie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvhd
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Nu online
joostvhd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:06:
@dehardstyler minimaal 2.5 uur per week. Ik krijg maar het minimumloon dat maakt het wel anders voor mij.
Ja het is wel veel. Zeker die 2 vakantieuren knellen wel heel erg. Misschien dat je dat wel aan kan geven.
Maar als je echt op de rem gaat staan en per minuut wil afrekenen (even gechargeerd) dan gaat dat je niet ver brengen denk ik.

Ik zou voor nu echt even focussen op die 2 vakantieuren terwijl je geen overuren mag schrijven, dat lijkt mij een valide reden om te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13:36
Het laatste vind ik wat flauw maar jij lijkt ook op ieder kwartier te kijken. Ik tel alles tot 10u per dag als een standaard werkdag. Daarna is er sprake van overtijd.

Jij bent wel heel lief voor je baas, ik hoop dat ‘ie dat waardeert en ook wat terug geeft.. ;)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:15
Rond bellen voor een andere bbl plek lijkt mij een goede optie.

Minimum loon en zo op de klok werken geeft aan dat ze liever nog nog minder zouden betalen als dat zou kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-05 16:25

Dawn

..Sworn to the Dark..

In veel gevallen is alles tot 30min 'in lijn met wat van de functie verwacht mag worden' op een dag; documentatie uitwerken, telefoontje afronden etc.
Dit betekent echter ook dat wanneer je dat niet hoeft te doen, je naar huis kan en niet nog een taak/call moet starten (starten != afronden) tenzij je een P1/escalatie moet oplossen, dat zijn uitzonderingen.

In het handboek deel staat ook 'een vergoeding voor wie dit geldt'; is dat van toepassing? want als die regeling niet geldt, kan je het wel noteren maar vallen ze terug op 3.3 dat overwerk niet wordt uitbetaald.

ik snap je punt; dat je het minimum loon krijgt hoort er een beetje bij; je leert tenslotte je vak tijdens je studie; wel moet het zijn dat als je een keer wat eerder weg moet voor school en je dit afstemd het een non-issue moet zijn (iets met geven en nemen wat eerder ook is aangehaald). als het werk bevalt zou ik blijven en dit eventueel nog een keer ter sprake brengen bij je eerste evaluatiegesprek/voortgangsgesprek, zorg dan wel dat je fair bent en weet wat er in je contract staat.

edit: je werkgever vraagt je dus om 8 uur per dag factureerbaar te zijn; dan maak je altijd meer dan 9 urige werkdagen (want: koffie, toilet, pauze, praatje met collega w/e). 8.5 uurige werkdagen is wat anders dan 8 uur factureerbaar zijn; dát is nogal een verschil. ga dit even extra navragen want dat geeft je het antwoord.

[ Voor 13% gewijzigd door Dawn op 17-05-2022 22:24 ]

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Per minuut factureren? Werk je bij een high-end advocaten kantoor op de Zuidas met uurtarieven van 1k+? ;)

Ff serieus: de vraag stellen is het antwoord geven. Je vindt het niet ok hoe het nu gaat. Dat wordt dus een issue. Ga ergens anders naartoe waar het beter past. Als je niets kunt vinden moet je het maar slikken en netjes volgens de regels blijven werken totdat je iets beters hebt gevonden. Volg je gevoel, blijf professioneel en constructief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:29

Clush

Do as I say...

Ik zou actief op zoek gaan naar een andere baan. Dat zou in deze tijd niet heel moeilijk moeten zijn. Zolang je nog zoekt kan je het hier uitzitten, maar de situatie zoals je beschrijft is niet ok.

Ik vind minimumloon anno 2022 sowieso niet acceptabel, maar dan ook nog het gore lef hebben om overuren niet te betalen (terwijl je nota bene gewoon facturabel bent tijdens die overuren) maakt het gewoon een toko waar je niet moet willen werken.

Met je instelling is niks mis. Je hebt je passie gevonden, gaat een opleiding doen... er zijn genoeg bedrijven die om je zitten te springen en die wel fatsoenlijk met hun werknemers omgaan. Waarschijnlijk gaan ze hier ook wel anders piepen op het moment dat je aangeeft te vertrekken.

Doe jezelf een lol en ga verder kijken, kan me niet voorstellen dat je heel lang moet zoeken. En dan wanneer je iets hebt kan je op je huidige plek nog eens in gesprek gaan als je echt graag wil blijven. Dat laatste zou ik zelf overigens nooit doen, bedrijf heeft al laten zien uit wat voor hout ze gesneden zijn en dat gaat echt niet beter worden.

... not as I do.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
hiervoor ontvangt de medewerker voor wie dat geldt
per 1 oktober 2016 een flexibiliteitstoeslag
En voor wie geldt dat dan?
Mijn idee is altijd dat flexibiliteit twee kanten op moet gaan. Anekdote: mijn vorige werkgever begon te zeuren dat ik een trein eerder moest nemen want ik kwam toch wel vaak een paar minuten te laat. Prima, maar dan ben ik wel strak om 17:30 weg en de tickets om 3 uur 's nachts uit China blijven gewoon liggen tot de volgende ochtend d:)b
Ik zou als ik in jouw schoenen zou staan toch eens verder kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door sig69 op 17-05-2022 22:28 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Carriere maken bij een minimumloon baantje? Hoe had je dat gedacht? Bij een werkgever die de minuten (en centen) telt zit er meestal niet meer in dan uitgemolken worden tot je zelf opstapt en een betere werkgever zoekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:53

Zenix

BOE!

Dit vind ik ect zo'n dooddoener. Alsof je alleen carrière kan maken door braaf elke week extra uren te gaan zitten werken.. Het gaat hier niet over een hoge functie, maar een servicedesk functie zo te zien, daar heb je gewoon gezette tijden en is het gewoon klaar op een gegeven moment.

Ik werk exact 36 uur, soms een uurtje meer per dag, maar dat compenseer ik wel weer later door eerder te stoppen. Ik kan studeren tijdens werktijd en soms moet ik ook een avond werken of in het weekend, maar daarvoor krijg ik een mooie overwerkvergoeding, zoals het hoort. Meer uren werken is gewoon overwerken. Als werknemers vrijwillig extra gaan werken, dan gaan werkgevers alleen dan maar misbruik van maken, waardoor je weer mensen krijgt die burn-outs krijgen etc.

Als ik TS was zou ik ook een probleem mee hebben, maar het is een lastige situatie omdat je een werkgever nodig hebt voor je opleiding. Ik zou dus inderdaad wachten tot je proefperiode voorbij is en ondertussen op zoek gaan naar een andere werkgever. Het is helaas wel zo, dat werkgevers die ongeschoolde ICT'ers aannemen voor minimumloon vaak ook niet de beste werkgevers zijn is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
Je moet ergens beginnen en je moet opvallen om vooruit te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:53

TommieW

Numa numa.

Carrière maken doe je door initiatief te tonen en goede dingen te doen. Niet door jezelf een burn-out in te werken. Ik heb ook mensen gesproken die 100+ uur in een week maakten. Sommigen kunnen dat, ik niet.

Als je tegen minimumloon gevraagd wordt om onbetaalde overuren te maken, dan vind ik dat niet kunnen. Zeker bij hogere salarisschalen gaat soms een uurtje meer "erbij horen", maar dat is sterk functieafhankelijk (iets wat je ook in overweging neemt als je ergens gaat werken). De ene dag wat langer werken om even iets af te maken is helemaal prima, maar bij een goede werkgever kan je die uren op een ander moment weer "inhalen" of uit laten betalen.

Ik vraag me af of het rechtsgeldig is zoals het in dat handboek staat. Ik raad je aan om even te zoeken op "onbetaald overwerk", want ik heb geen enkele vorm van wettelijke kennis.
Geen idee in welk vakgebied je nu precies zit, maar een dergelijke vorm van uitbuiting had ik niet in de IT verwacht. Het is altijd jouw eigen keuze, maar ik vermoed niet dat het veel slechter kan dan waar je nu zit. Rennen, nu het nog kan. ;)

Het belangrijkste: je kan je wel helemaal kapotwerken, maar daar heeft uiteindelijk niemand aan. Je houding, inzet en werkresultaten maken veel meer uit dan de minuten die je ingeklokt bent. (Tenminste, misschien niet bij deze werkgever, maar dat is wel normaal.) Als je je overwerkt en in een burn-out terecht komt, dan heb jíj een groter probleem dan je werkgever. Tl;dr: prima om hard te werken, maar verlies jezelf niet uit het oog.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Liever kwijt dan rijk.
Maar zorg wel dat je opties hebt voordat je deze brug verbrand.

WG heeft ongetwijfeld ook door dat jij de baan nodig hebt voor je studie.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online

Dat is dus structureel 20% overwerk en dat hoort dan ook gewoon betaald te worden. Sorry hoor maar de tijd dat je werkgever je "baas" is, is echt wel voorbij.
Ik ben ook 's avonds wel eens bezig nog, of (uitzonderlijk gelukkig) op zondag, stop ik vrijdag lekker een paar uurtjes eerder. Niemand die zich daar druk om maakt en een administratie is er ook niet.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Sethro schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:43:
Je moet ergens beginnen en je moet opvallen om vooruit te komen.
De jaren 70 belde: Ze willen hun arbeidsmarkt terug.

Ik werkte mijn eerste jaar, HBO afgestudeerd, hard, veel ook over (vaak kwartier-half uur per dag), etc. Weet je waarmee mijn baas toen aankwam? Een bruto verhoging van nog geen 50 euro. Ik heb moeten vechten voor iedere volgende verhoging, alsook om die eerste omhoog te krijgen.

Weet je wat je krijgt als je veel mensen hebt die langer doorwerken? Commentaar als je een keer op tijd weggaat. Ook al ben je een uur eerder begonnen, als je op je normale tijd weggaat is het zeuren.
iamerwin schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:16:
Jij bent wel heel lief voor je baas, ik hoop dat ‘ie dat waardeert en ook wat terug geeft.. ;)
Dat doet ie dus blijkbaar niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
@Sethro mijn baas is erg fijn echter diegene die de contracten en administratie doet dit. Verder heb ik echt niks te klagen.
+
joostvhd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:09:
@jongetje ja echter geeft hij haar wel altijd gelijk. Het is zijn vrouw. Haha
Dit ga je altijd verliezen. Vrouw zit op de centen. Zoek wat anders als het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
Pizza_Boom schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 23:12:
[...]

Weet je wat je krijgt als je veel mensen hebt die langer doorwerken? Commentaar als je een keer op tijd weggaat. Ook al ben je een uur eerder begonnen, als je op je normale tijd weggaat is het zeuren.
Ik ken dat. Ik had een collega die altijd om 7:30 begon (oeh, wat een motivatie!) en om 15:30 vertrok. Ik was die "luilak" die om 10:00 begon. En er tot 22:00 nog zat. Flexibiliteit werkt aan twee kanten hoor. Maar goed, wordt wat off topic zo.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 14:41

Barrycade

Through the...

Het zinnetje dat je hier dwars zit in het contract is dat de mensen waarvoor het geldt. En zo te lezen ben jij dat niet.

Dat soort teksten zijn voor mensen die niet op het minimum zitten.

Moet je het pikken? Zo te lezen heb je een moderne slavendrijver gevonden met blijkbaar of minimale marges of gewoon een medewerker melker. Dus IK zou eens kijken of je een plek kan vinden bij een bedrijf die zijn medewerkers wel een beetje waardeert en dus het liefst zsm zodat je, in je proeftijd nog, ze mooi gedag kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:16
Misschien vertekend door het feit dat ik directeur ben in een branche waar overwerk uitgekauwd is in de CAO (zelfs zover dat iemand die parttime werkt een toeslag krijgt voor werken op de werkdag waarop hij of zij normaal niet werkt), maar ik vind wat TS beschrijft volstrekt onacceptabel en een rechter zal dat imho ook vinden.

Incidenteel overwerk niet vergoeden kan ik me nog iets bij voorstellen, in functies waar je dat kunt verwachten met een salaris dat dat ook rechtvaardigt. Maar daar is bij TS geen sprake van.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Vrij achterlijk eerlijk gezegd om tot 2 uur per dag gratis te werken, en wat een slecht advies voor TS.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Incidenteel een half uurtje langer zitten moet kunnen, aangenomen dat een keertje een half uur eerder vertrekken ook geen probleem is. Maar dit klinkt als structureel (onbetaald) overwerken, en dat is niet de bedoeling.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

joostvhd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:52:
@Jeroenneman mijn vraag is of ik het moet accepteren, ik weet niet wat normaal is. Het lijkt met niet normaal dat ik 2.5 uur werk zonder betaald te krijgen. Maar dat ze dan wel willen dat ik vakantie aanvraag voor 2 uur schoolbezoek. Wat met de BBL te maken heeft
Ik maak met liefde extra uren bij mijn werkgever. Maar er is ook geen discussie als ik inderdaad even een uurtje ertussenuit ben voor persoonlijke zaken. Zolang het geven en nemen blijft is het prima maar voor minimum loon en dan nog verlof moeten vragen voor incidentele schoolzaken lijkt mij niet gewenst.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Klinkt als vroeger. Gezeik als je 5 minuten te laat inklokt en het normaal vinden dat je iedere dag structureel 30 minuten overwerkt.

Ik begrijp heel goed waar de irritatie van TS vandaan komt. Als je geen alternatief heft, zul je je er aan moeten conformeren. Hoe lang duurt de opleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

het probleem is ook dat TS geen diploma's of ervaring heeft. Dan zal je af en toe wat moeten slikken.

1) hoe vinden de collega's dit allemaal? Of zitten zij een ook klem?
2) weet de opleiding geen alternatieve werkplek?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Clush schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:26:
Ik zou actief op zoek gaan naar een andere baan. Dat zou in deze tijd niet heel moeilijk moeten zijn. Zolang je nog zoekt kan je het hier uitzitten, maar de situatie zoals je beschrijft is niet ok.
TS is nog bezig met zijn opleiding / start in september een BBL traject en heeft een baan nodig zijn opleiding te voltooien. Met dat, is het een stuk lastiger een baan te vinden dan als je net klaar bent, of 1+ jaar werkervaring hebt. Dat de arbeidsmarkt gunstig is, betekend niet dat iedereen 2x met zijn vingers knipt en meteen 3 zinvolle aanbiedingen krijgt.
Ik vind minimumloon anno 2022 sowieso niet acceptabel, maar dan ook nog het gore lef hebben om overuren niet te betalen (terwijl je nota bene gewoon facturabel bent tijdens die overuren) maakt het gewoon een toko waar je niet moet willen werken.
Erg kort door de bocht. TS heeft geen diploma en start in september een BBL traject. Dat kun je niet vergelijken met iemand die al klaar is, of enige relevante werkervaring heeft. De vraag of in dat geval minimumloon wel of niet acceptabel is, vind ik niet zo zwart/wit te beantwoorden. "... het gore lef" vind ik erg overdreven. Dit kan best een situatie zijn, waarin miniumloon zinvol te rechtvaardigen is.
Met je instelling is niks mis. Je hebt je passie gevonden, gaat een opleiding doen... er zijn genoeg bedrijven die om je zitten te springen en die wel fatsoenlijk met hun werknemers omgaan. Waarschijnlijk gaan ze hier ook wel anders piepen op het moment dat je aangeeft te vertrekken.

Doe jezelf een lol en ga verder kijken, kan me niet voorstellen dat je heel lang moet zoeken. En dan wanneer je iets hebt kan je op je huidige plek nog eens in gesprek gaan als je echt graag wil blijven. Dat laatste zou ik zelf overigens nooit doen, bedrijf heeft al laten zien uit wat voor hout ze gesneden zijn en dat gaat echt niet beter worden.
Mwah.

Ik vind wel dat TS een punt heeft dat flexibiliteit maar van 1 kant lijkt te komen. Stagegesprek als vrije tijd vind ik een NOGO. Dat is werkgerelateerd en hoort, vind ik, gewoon werktijd te zijn. Ook als straks studieopdrachten uitgevoerd moeten worden. Die zouden geheel of gedeeltelijk onder werktijd moeten vallen. Immers, die opleiding staat ten diensten van werk, werk heeft er profijt van en mag daarin ook investeren. (Door bijvoorbeeld de opleiding te betalen en een deel van de opleidingsuren als werktijd te zien en dus uit te betalen.)

Sowieso vind ik dat als overuren verdisconteerd zijn, je dat redelijkerwijs op een andere manier moet kunnen compenseren en het niet structureel mag zijn. Een keer een week 45 uur, prima, maar dan moet het ook geen probleem zijn een andere week na 35 uur te stoppen. Idealiter zou daar geen tijdregistratie voor nodig moeten zijn. (Al kan ik me voorstellen dat als het gaat om facturabele uren, daar iig voor de facturatie wel registratie voor nodig is.)

(Of het wel of niet redelijk is overwerk verdisconteerd te hebben in salaris, tja, da's een heel andere en complexe discussie.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 13:23
Ongelofelijk dat velen het hier normaal vinden om over te werken voor niks.

Ze betalen je een bepaald bedrag voor een x aantal uur per week. Zit je over je uren per week, dan horen ze dat te compenseren in vrije tijd of in geld. Doen ze dat niet, dan heb je te maken met een slechte werkgever. Snel wegwezen daar en maar op zoek naar een betere werkgever.

Er is werk genoeg en er is een groot personeelstekort, dus wees niet bang dat je niks beters kan vinden. Succes!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rmg
  • Nu online

Rmg

bones schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 07:12:
Ongelofelijk dat velen het hier normaal vinden om over te werken voor niks.

Ze betalen je een bepaald bedrag voor een x aantal uur per week. Zit je over je uren per week, dan horen ze dat te compenseren in vrije tijd of in geld. Doen ze dat niet, dan heb je te maken met een slechte werkgever. Snel wegwezen daar en maar op zoek naar een betere werkgever.

Er is werk genoeg en er is een groot personeelstekort, dus wees niet bang dat je niks beters kan vinden. Succes!
Voor minimumloon ook nog 8)7

Bij sommige functies 'hoort' incidenteel overwerk, maar daar hoort de beloning ook naar te zijn. Als je minimumloon vangt is dat, imo, niet zo'n functie.

[ Voor 3% gewijzigd door Rmg op 18-05-2022 07:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 11:55

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Sethro schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:03:
Centrale vraag is hier denk ik; is dit een slecht werkgever of niet?.
Ja.

Een bedrijf kan pas goed voor zijn klanten zorgen als het goed voor zijn werknemers zorgt.

TS, zoals velen hier raad ik ook aan om wat anders te zoeken. Hier wil je niet nog 4 jaar werken tot je de opleiding hebt afgerond. Echter, check wel je contract, als je een contract voor bepaalde tijd hebt moet er expliciet vermeld worden dat je tussentijds kunt opzeggen, anders kun je pas weg als je contract afloopt. Dan is je opleiding al begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:06
Rmg schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 07:21:
[...]

Bij sommige functies 'hoort' incidenteel overwerk, maar daar hoort de beloning ook naar te zijn. Als je minimumloon vangt is dat, imo, niet zo'n functie.
Precies, als je voor minimum loon werkt hoort iedere minuut die je moet werken gewoon betaald te worden, dit is exact als de winkel
Waar je een kwartier eerder moet zijn, en daar heeft de rechter uitspraak over gedaan.

Maargoed, gelijk hebben en gelijk krijgen…

Het is duidelijk dat ze jou niet zien als iemand voor de toekomst, maar als een uit te knijpen resource.

Ik zou de tijd tot september gebruiken om te zoeken naar een plek waar ze snappen dat jouw leerproces de komende jaren op 1 staat, en dat door jou optimaal te ondersteunen en motiveren ze er een goede werknemer aan over kunnen houden. Waar dus die dag per week gewoon doorbetaald wordt, en je geen gezeur krijgt over een afspraak voor school. Het leerproces staat immers op 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
joostvhd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:09:
@jongetje ja echter geeft hij haar wel altijd gelijk. Het is zijn vrouw. Haha
Achjee, zo'n familiebedrijf... Gaat vast vaak goed maar hier zit er iemand dus erg op de centen ipv de relatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Onbetaald overwerk in een baan op minimumloon mag niet. Dan kom je namelijk onder het minimumloon uit. En het is niet voor niets het minimum.

Ga gewoon een ander leerbedrijf zoeken. Je kunt met de juiste motivatie morgen een paar gesprekken geregeld hebben. Bij ons zou je vandaag nog op de koffie kunnen komen. Elders is dat niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Rmg schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 07:21:
[...]

Niet om het een of ander; maar vind je dit wel 'normaal' als het inkomen (ver) boven minimumloon is?

Je hebt een arbeidsovereenkomst (en daarboven de wet) welke beide partijen rechten en plichten geeft, of je nou onder- of bovenaan de ladder staat. Het loon uitgedrukt als X bedrag is irrelevant aan het feit dat de TS structureel onbetaald overwerkt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:51
Bij ons in productie is een werkdag tussen de 8-8.5 uur. Kom je daarboven, dus bijvoorbeeld 8:31 gewerkt, dan krijg je 0:30 of meer overwerk. Alles afgerond op kwartieren, dus lager dan 7:53 kost je een kwartier.

@joostvhd
Maak de totale som eens.
Je werkt x uur gemiddeld extra per week à x euro per uur. x40 werkweken per jaar. x2 jaar opleiding?

Dan zie je het totale bedrag wat het je kost. En kun je gaan nadenken of je voor dat bedrag iets anders wil zoeken, of dat je het voor jezelf afschrijft als opleidingskosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
D4NG3R schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 08:18:
[...]

Niet om het een of ander; maar vind je dit wel 'normaal' als het inkomen (ver) boven minimumloon is?

Je hebt een arbeidsovereenkomst (en daarboven de wet) welke beide partijen rechten en plichten geeft, of je nou onder- of bovenaan de ladder staat. Het loon uitgedrukt als X bedrag is irrelevant aan het feit dat de TS structureel onbetaald overwerkt.
Als jij 4k netto per maand over houdt kan ik mij best voorstellen dat jouw baas zegt dat je niet zo moet zeuren als je eens een kwartier of half uur langer bezig bent. Incidenteel dus. Dagelijks een half uur overwerken is absurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay
  • Laatst online: 13-05 07:35

slaay

Natuurbeleven.com

Wat ik nog mis in het verhaal, vroeger moest een bedrijf die BBL leerlingen in dienst had getoetst worden.
Pas als die toets positief uitviel kon je daar als BBL leering aan de slag gaan.

Is dat nog steeds het geval? Daarnaast kun je ook eens bij de opleiding vragen naar hoe zij hier tegen aan kijken qua uren, betalen etc. Mogelijk hebben ze vast andere bedrijven waar je ook aan de slag zou kunnen.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Hoe goed voel je je zelf nou hierbij TS? Kun je die twee uur per week 'slikken'? Zo ja, dan zou ik blijven zitten.

Ik vind het wel enorm oneerlijk van je werkgever. Sowieso het invullen van al je uurtjes is enorm ouderwets en zorgt er alleen voor dat mensen gaan smokkelen, bezig zijn om creatief hun uren in te vullen. In het vervolg zou ik ook ver weg blijven van bedrijven waar je op de minuut af je tijd moet schrijven, het is toch niet normaal om steeds een timer te zetten?

Misschien is het een goed idee dat je je stagebegeleider langs laat komen.

Ook al ben je misschien niet met een masterstudie bezig, IT'ers zijn erg gewild en je hebt een gouden toekomst voor je als je bereid bent hard te leren en te werken. Bij werkplekken blijven plakken waar micromanagement gebruikt wordt, ga je waarschijnlijk jezelf tegenwerken.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 316512 op 18-05-2022 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
joostvhd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:40:
Ook krijg ik niet betaald voor een schooldag (in de toekomst) of de opleiding vergoed (dit zie je wel vaak bij een BBL-opleiding).
zoals ik het hier lees moet je de opleiding ook zelf bekostigen, mijn eerste ingeving is heel snel weg wezen!

zoals hier al meer word gezegd moet een half uurtje overwerken op zijn tijd geen probleem zijn maar moet daar inderdaad wel tegen over staan als jij voor school oid wat eerder weg moet het ook geen probleem moet zijn.

ik heb 10 jaar geleden zelf een BBL traject gevolgd (Elektrotechniek) en daar werden school uren netjes door betaald of als ik examens had was het ook geen probleem om een dag thuis te blijven om van te voren nog even te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:31

Qwerty-273

Meukposter

Eens met eigenlijk iedereen hier boven. Het is niet netjes.

Aan de andere kant kan je voor je zelf meenemen in je besluit dat het ook weer niet zooo erg is. Is de omgeving verder wel leuk en leerzaam genoeg om het uit te houden tot je de BBL opleiding hebt voltooid? Je kan natuurlijk altijd hoppen, maar het gras is vaak groener aan de overkant.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 12-05 14:41

Barrycade

Through the...

D4NG3R schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 08:18:
[...]

Gaat om het samenspel ik kan bijvoorbeeld in mijn schaal /functie niet overuren schrijven. Ik wordt geacht door mijn functie zelf balans te kunnen houden en actie te ondernemen als het schuin gaat lopen.

En daarom staat daar ook een knappe vergoeding tegenover.

Maar er wordt gekeken naar output, dus of ik het afgesproken werk aflever, niet of ik braaf tussen 9-17 uur mijn muis beweeg om mijn status actief te houden.

Dus ja ik taai wel eens wat eerder af. Maar werk ook wel eens door tot 21 uur als er een deadline is.

Maar in een functie als TS heeft hij 0 vrijheid, en geen compensatie voor het gebrek aan vrijheid. Dus dan is overwerk gewoon betalen. Maar je moet je afvragen of je bij zo'n werkgever wil blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Een werkgever die eist dat je 8 uur per dag facturabel bent en je minimumloon betaalt zonder overuren te betalen, is er een waar je hard moet wegrennen.

Het zal niet zo zijn dat je na je opleiding ineens een normaal salaris tegen normale uren gaat krijgen.

Als het lastig is om opleidingsbedrijven te vinden: slikken. Anders: wegwezen, als het na drie weken zo gaat, moet je eens kijken hoe je er over drie maanden bijzit.

Denk dat zij zomaar 60-80 euro per uur voor jou vangen, en jij krijgt daar een tientje van. Dat moet dan wel een plek zijn die bijzondere mogelijkheden biedt, anders is het het niet waard.

[ Voor 18% gewijzigd door CodeCaster op 18-05-2022 09:14 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• joostvhd
-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
joostvhd schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:25:
Dankjewel voor alle reacties. Ik heb vanmorgen aangekaart, ze waren niet blij. Ze vonden dat ik moeilijk deed en blij moest zijn dat ze mij überhaupt deze kans boden. Ik heb mijn eigen gegevens van de computer verwijderd (m'n bitwarden, signal etc.) en naar huis gegaan. Tot nooit.
Top! Jammer dat werkgevers het tegenwoordig nog steeds niet begrijpen, ik ben 6 maanden geleden weg gegaan mijn vorige werkgever die ook ergens in zijn hoofd had dat IK blij mocht zijn om voor hem te werken. Na maanden achtereen elk weekend werken en veel reizen voor mijn werk, ik 1 weekend niet kon werken en als antwoord gaf: als jij ''Prive gelegendheid'' belangrijker vind als werken moet je maar nadenken of je hier wel wil werken. daar hoefde ik natuurlijk maar 10sec over na te denken. toedeloe in 1 week tijd kon ik bij 10 andere werkgevers aan de slag!

Succes met je zoektocht naar een nieuw bedrijf!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:15
@joostvhd jammer dat je de topicstart leeggehaald hebt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 13:25

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

@joostvhd van jouw verhaal kunnen anderen leren, en nu ineens niet meer.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Nu online
Dankjewel voor alle reacties. Ik heb vanmorgen aangekaart, ze waren niet blij. Ze vonden dat ik moeilijk deed en blij moest zijn dat ze mij überhaupt deze kans boden. Ik heb mijn eigen gegevens van de computer verwijderd (m'n bitwarden, signal etc.) en naar huis gegaan. Tot nooit.
Goede keuze dan, op naar de volgende en succes met je verdere studie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je pech hebt heb je een opzegtermijn en slaan ze je daarmee om de oren, maar ja, als je je posts verwijdert kunnen we dat niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:12

Honesty

kattenneus!

Het is goed om voor jezelf op te komen, zelfs als alles nu donker en grijs lijkt en dat de toekomst onzeker lijkt(lijkt me niet in deze arbeidsmarkt, over een paar weken ben je waarschijnlijk werkzaam bij een betere baas en zal je zien dat wat je meegemaakt hebt niet oke was) als je later oud en volwassen bent en je kijkt terug op je werkzame leven zijn dit de momenten die je bij zijn gebleven. Want je laat zien tot hier en niet verder, je kiest voor jezelf en niet voor een werkgever die 1 kant op kijkt(zijn kant) en je weet dat het vanzelf wel weer goed komt.
Daarnaast is dit een klein stapje waardoor je gemotiveerder en zelfverzekerder het volgende sollicitatie proces ingaat en ook in je verdere werkzame leven zal je hierdoor minder makkelijk je kaas van je brood laten eten.

Op de manier(gewoon na 1 discussie weglopen) kan je best wat verbeteren maar dat je voor jezelf kiest is alleen maar goed, ik hoop ook dat je familie dat ook zo ziet. Toen ik ontslag nam kreeg ik de hele familie over me heen maar heb er nooit spijt van gehad en is allemaal goed gekomen. Waarschijnlijk doordat ik bij de eerste baas ook ontslag nam wist ik de rest van mijn werkzame leven veel beter wat goed voor me was.
Succes met solliciteren en met je nieuwe baan.

(discl. ik heb niet alle reacties gelezen)

Festina lente

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iVoidstep
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-03 17:51
Jammer dat je je topicstart heb verwijderd. Hier konden veel mensen nog wat van leren en/of wat nuttigs uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvhd
Ik sluit hierbij dit topic, bedankt voor alle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Pizza_Boom schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:52:

Je niet als ambtenaar gedragen maar kijken wat nodig is om het werk gedaan te krijgen helpt nog altijd meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Frame164 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:29:
[...]

Je niet als ambtenaar gedragen maar kijken wat nodig is om het werk gedaan te krijgen helpt nog altijd meer.
Beetje naief zo. We hebben het over een werkgever die IT banen aanbied op miniumloon aan BBL-ers, vervolgens te gierig is om ook maar iets aan die opleiding bij te dragen en verwacht ook nog eens dat die leerlingen elke dag onbetaald overwerken. Een uitknijper van deze orde gaat je echt niet belonen omdat je hard werkt. Een hart hebben voor de zaak werkt enkel in jouw voordeel als de zaak ook een hart voor jouw heeft en dat laatste is hier duidelijk afwezig. De enige beloning die je hier gaat krijgen is om langer tegen miniumloon te blijven werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Frame164 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:29:
[...]

:') Dus iedereen die niet constant onbetaald wil overwerken tegen een hongerloontje is een ambtenaar?

En daarbij definieer jij "ambtenaar" waarschijnlijk als "luilak die niets te veel wil doen en exact om vijf uur diens pen laat vallen"?

Het is een dooddoener dat je door hard werken hogerop komt. Alsof mensen die dat niet komen, ook niet hard werken?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-05 23:25
joostvhd schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:26:
Ik sluit hierbij dit topic, bedankt voor alle reacties.
Beetje jammer dat jij je berichten dan verwijderd. Komt een beetje over als jij gebruik wil maken van informatie van de community, maar de community mag in de toekomst geen gebruik maken van jou informatie. M.a.w. informatie en de nodige lessen ontbreken voor een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Bijzondere onvolwassen reactie wel. Misschien had de werkgever achteraf gezien wel reden om wat scherp op je uurtjes te letten.

Succes met je opleiding :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ebayzo op 18-05-2022 12:30 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvhd
Ik ben erop geattendeerd dat ik deze post niet mocht verwijderen van een mod. Ik heb het verwijderd ivm persoonlijke omstandigheden. Excuses hiervoor en hopelijk plaatst de mod het niet terug.

[ Voor 36% gewijzigd door joostvhd op 18-05-2022 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• One-eye864
  • Nu online
joostvhd schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:35:
Ik ben erop geattendeerd dat ik deze post niet mocht verwijderen van een mod. Echter moest ik dit verwijderen, ik zeg liever niet van wie. Excuses hiervoor en hopelijk plaatst de mod het niet terug.
Goh 1 wilde gok: Je werkgever??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:37
In de 1e edit van TS stond inderdaad werkgever!

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:24

RoamingZombie

Watching the sheeple...

joostvhd schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:35:
Ik ben erop geattendeerd dat ik deze post niet mocht verwijderen van een mod. Ik heb het verwijderd ivm persoonlijke omstandigheden, meer kan ik helaas niet zeggen. Excuses hiervoor en hopelijk plaatst de mod het niet terug.
Je moet helemaal niets. Dit is juist een voorbeeld van vrijheid van meningsuiting waar geen mens wat over te zeggen heeft. Als het mijn werkgever was geweest had ik hem verbaal uitgekauwd.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• One-eye864
  • Nu online
Spiff schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:40:
In de 1e edit van TS stond inderdaad werkgever!
Tja dan had het weghalen van de naam van de werkgever ook volstaan lijkt me :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spiff
One-eye864 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:43:
[...]
Tja dan had het weghalen van de naam van de werkgever ook volstaan lijkt me :)
Voor zover ik in de cache van Google kan zien stond die er ook niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
@joostvhd Je wewrkgever zit in de IT en weet niet dat het internet niks vergeet? Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-05 16:38

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Zonder TS heeft dit niet zoveel waarde meer en doe ik het op slot
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.