Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mich28
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-06-2024
Ik zoek een nieuwe telefoon, aangezien ik mijn OnePlus 9pro gewoon crap vind. Ik kan mijn huidige abonnement bij KPN bijna verlengen, dus ben aan het rondkijken.

Ik heb op het oog:
Samsung S22 ultra
(Ben geen Samsung fan, wie overtuigd mij?)

Oppo Find X5 pro
(Is zelfde moederbedrijf als OnePlus volgens mij)

Google Pixel 6 pro
(Puur vanwege z'n design, hoe is de camera?)

Sony Xperia 1 III
(Vorig jaar een II gekocht, direct terug gestuurd aangezien ik het erg irritant vond dat er met geluid afspelen, de telefoon enorm trilde)

Evt een Apple iPhone 13pro
(Wel altijd gehad vroeger, iPhone 4-5-6)

Wat vind ik belangrijk?
Voornamelijk de camera, ik ben echt fan van het snelladen van de 9pro, een goede vingerafdruk vind ik belangrijk.
Verder wil ik niet downgraden wat ik nu heb.

Ik ben misschien 1 van de weinige, maar vind de OnePlus 9pro, zeker sinds android 12, erg onstabiel en reageert slecht. Camera vind ik fantastisch. Voor de OnePlus heb ik 3x een Huawei gehad P20,P30,P30 pro en was echt fan daarvan, totdat Google er af ging.. 'Vroeger' altijd Sony gehad. En ik twijfel nu, ik weet het niet..

Ik heb vorige jaar gekozen voor een 1 jarige verlenging, ongeveer 300 bij betalen vind ik prima. Alleen met bovenstaande toestellen kom je dan al snel op 2 jaar uit (60 p.m)

Overigens wat mijn OnePlus 9pro betreft, wie is er bekend mee dat de coating aan de zijkanten schade/zilvere spikkels heeft, door simpel en alleen een hoesje te dragen.. Dat even terzijde erbij :)

Wie o wie wil en kan me een beetje de weg wijzen?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Pak de Pixel, camera is prima, software maakt de camera beter. En een Google telefoon heb je nog niet gehad.

Voor je OP9, al fabriek reset geprobeerd na Android 12 upgrade, hele markt zijn klachten over stabiliteit na die upgrade, bij alle merken, fabriek reset heeft positief resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:59
De coating schade is standaard als je een hoesje gebruikt. Altijd even er af halen om de zoveel tijd en het stof / vuil er af vegen.

Betreffende de pixel, probeer hem wel of hij goed in de hand ligt voor je. Het klinkt raar en je hoort het niet veel maar ik heb hem weg gedaan omdat ik last kreeg van mijn pols. Vermoed door de andere gewichtsverdeling (zwaartepunt is de camera).

[ Voor 48% gewijzigd door soskes op 17-05-2022 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:26
swhnld schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:21:
Pak de Pixel, camera is prima, software maakt de camera beter. En een Google telefoon heb je nog niet gehad.

Voor je OP9, al fabriek reset geprobeerd na Android 12 upgrade, hele markt zijn klachten over stabiliteit na die upgrade, bij alle merken, fabriek reset heeft positief resultaat.
voor camera pixel 6 maar je geeft zelf aan dat snelladen en een goede vingerafdruk scanner belangrijk zijn.

dit zijn de 2 grootse minpunten bij de pixel 6 om nog niet te spreken over de beperkte opslag van maar 128GB, wat mij betreft niet de juiste keuze voor de topicstarter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philtjens schreef op zondag 22 mei 2022 @ 22:37:
[...]

voor camera pixel 6 maar je geeft zelf aan dat snelladen en een goede vingerafdruk scanner belangrijk zijn.

dit zijn de 2 grootse minpunten bij de pixel 6 om nog niet te spreken over de beperkte opslag van maar 128GB, wat mij betreft niet de juiste keuze voor de topicstarter :)
Pixel 6 Pro is er tot 512 Gb opslag.
En snelladen is arbitrair in die zin, formaat accu is anders en wat is de laadcurve? Mijn telefoon heeft snelladen en dat staat standaard uit omdat ik makkelijk de dag doorkom met de grote accu.
Hier huidige versus 6 Pro:
https://www.tomsguide.com...-which-android-phone-wins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
swhnld schreef op zondag 22 mei 2022 @ 23:00:
[...]

Pixel 6 Pro is er tot 512 Gb opslag.
En snelladen is arbitrair in die zin, formaat accu is anders en wat is de laadcurve? Mijn telefoon heeft snelladen en dat staat standaard uit omdat ik makkelijk de dag doorkom met de grote accu.
Hier huidige versus 6 Pro:
https://www.tomsguide.com...-which-android-phone-wins
blijft nog steeds de fingerprint een probleem en het snelladen van 65Watt + 50 Watt draadloos vergeleken met 30 Watt is ook niet echt het snelladen van deze tijd te noemen.

blijf erbij dat dit niet de beste keuze voor onze TS gaat zijn, wat niet weg neemt dat het een slecht toestel is software en camera blijft er met kop en schouders bovenuit steken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philtjens schreef op zondag 22 mei 2022 @ 23:15:
[...]
blijf erbij dat dit niet de beste keuze voor onze TS gaat zijn, wat niet weg neemt dat het een slecht toestel is software en camera blijft er met kop en schouders bovenuit steken :)
Wat is dan wel het perfecte toestel voor TS, en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
swhnld schreef op maandag 23 mei 2022 @ 05:53:
[...]

Wat is dan wel het perfecte toestel voor TS, en waarom?
Dit is moeilijk te zeggen en is zijn eigen keuze, hij heeft een grote lijst om uit te kiezen wat het al moeilijker maakt.
De suggestie wat gij voorstelde past volgens mij niet het beste bij zijn eisen.

Als ik zijn lijst bekijk aan de hand van eisen zou ik al de samsung laten vallen omdat hij deze in het verleden geen fijne ervaring mee had.
Idem met sony.

Blijft nog iphone en oppo over, hij heeft sinds android 12 met zijn oneplus 9 slecht reageerd aangezien oppo oneplus bijna hetzelfde is zou ik zeggen dat hij het beste af zal zijn met een iphone.

Nogmaals dit is persoonlijke keuze, maar ik zou het herbekijken tussen oppo of iphone in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:35

MartNL

Ik heb nog steeds de huawei p30 pro. Heeft net de update gehad naar emui 12. Hij doet het nog steeds erg goed.

Mischien kun je een 2 de hands p30 pro new edition halen. Dan kun je nog wel weer 2 jaar voorruit. Dan bekijk je het dan even weer.

Ik wil zelf ook wel een nieuwe smartphone maar ik zal het ook niet weten momenteel. Er is gewoon niet iets wat een veel betere ervaring is momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
Wat is het ondertussen geworden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mich28
Philtjens schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 20:09:
Wat is het ondertussen geworden ?
Ik mag morgen verlengen. Heb voor het eerst sinds jaren even een winkel opgezocht en gekeken en gevoeld.

Vind de S22 ultra mooie telefoon maar in mijn ogen erg breed. De 13 pro max prachtige afwerking.

Ik weet het gewoon niet. Denk dat ik voor de "veiligheid ' maar ga. Bij deze 2 weet je sowieso dat het goed zit met software, restwaarde enz enz..

Ik vind het nog steeds moeilijk. Er is niks bijgekomen nog de laatste week wat mijn twijfel geen twijfel meer laat zijn ,:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zowel de Ultra als de Max zijn top telefoons, belangrijkste verschil is de 10 x optische zoom op de Ultra. Heb zelf de S21 Ultra en voor op vakantie scheelt het een compact camera meeslepen. Maar hangt ook af van de foto's die je maakt, of juist niet. Is de S21 Ultra nog een optie gezien jaar oud gedaald in prijs?

Succes met de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-04 09:15
Eens met hierboven: de S21 Ultra is nu echt een goede deal, ligt ook beter in de hand ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mich28
swhnld schreef op zondag 29 mei 2022 @ 09:47:
Zowel de Ultra als de Max zijn top telefoons, belangrijkste verschil is de 10 x optische zoom op de Ultra. Heb zelf de S21 Ultra en voor op vakantie scheelt het een compact camera meeslepen. Maar hangt ook af van de foto's die je maakt, of juist niet. Is de S21 Ultra nog een optie gezien jaar oud gedaald in prijs?

Succes met de keuze.
Op zich. Meestal neem ik 1 jaar met dan 300 bij betalen ofzo. Maar dat lukt sowieso niet met die 2 :) maar dat moet ik kijken naar telefoons rond de 800-900. Kom je uit op de Xiaomi 12pro, OnePlus 10 weer enz.

Dus wordt gewoon 2 jaar deze keer haha.
Vind die Stylus bij de 22 ultra wel echt een gave optie.

[ Voor 4% gewijzigd door mich28 op 29-05-2022 10:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mich28
Ik heb mijn keuze gemaakt.

Ik heb een Samsung S22 Ultra besteld .
Pagina: 1