Voorbeeld van bericht toont verkeerde datum

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:00

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Het viel mij op dat als je een voorbeeld van je bericht bekijkt, dat je een typische 'zero-epoch' datum ziet staan met: 1 januari 1970 01:00.

- Is dit een bewuste keuze en bedoeld als grap en knipoog naar Tweakers omdat dit een verwijst naar een datum die onbekend is?
- Is het een bug?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SL6rAitVgWOP8YKR_iEmhj_g3_w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pXTKuqlB5IQAc1lMxH5MIjc5.png?f=user_large

Misschien is het gewoon handig om de normale huidige datum en tijd te tonen. Het oogt in ieder geval als een bugje, alhoewel dat misschien wel niet zo is :P?

Wat vinden jullie?

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 17-05-2022 18:43 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Misschien is het een 1 april grap die is vergeten uit te zetten? :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

huh

Hier niet?
Nieuwe reactie in Voorbeeld van bericht toont verkeerde datum

woensdag 18 mei 2022 15:22 (3 bytes)

Voorbeeld
huh
Edit: Windows, Firefox 100.0.1

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 18-05-2022 15:23 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:43

DaFeliX

Tnet Devver
Of @AW_Bos heeft een brilletje nodig O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k4-Ul7RYU0vzXV43rul5D86O4rM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ABPJPnS0Em1RQ8CSyij91TM2.png?f=user_large

Maar inderdaad, een bugje. Het had te maken met een recente refactor. Een maand geleden hebben we op en aantal plekken strftime vervangen door andere (betere) methodes, zo ook in het forum voor de datumformatter.

Op deze plek wordt echter expliciet 0 aan de datumformatter gegeven, om de huidige datum/tijd te tonen. In de oude situatie verving hij 0 nl door de huidige datum/tijd. De nieuwe implementatie neemt aan dat je met 0 het tijdstip 1970-01-01T00:00:00 bedoelt. Dat is overigens wel correcter, alleen hadden we dit bij de refactor niet gerealiseerd (en heb ik er ook al een maand overheen gekeken...)

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:43

DaFeliX

Tnet Devver
F_J_K schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 15:22:
huh

Hier niet?

[...]

Edit: Windows, Firefox 100.0.1
je moet ook niet kijjken nadat de bug gefikst is...

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet