Klein vraagje; bij cpu koelers zoals de dark rock 4 pro wordt er koelpasta bijgeleverd. Is dit normaal goeie koelpasta voor het gamen of kun je beter andere koelpasta's gebruiken en die van de fabrikant links laten liggen?
Vraag
Beste antwoord (via silverchaoz op 17-05-2022 22:15)
ik zou eerder voor de meegeleverde pasta gaan: uitgedroogde korreltjes zijn funest, dus als je het wilt proberen zorg voor alcohol wipes.
Alle reacties
is gewoon goede koelpasta
heb zelf wel eens opnieuw erop gezet omdat het in nieuwe build moest - die koelpasta presteerde niet per se beter
heb zelf wel eens opnieuw erop gezet omdat het in nieuwe build moest - die koelpasta presteerde niet per se beter
aangezien je het toch vaak moet vernieuwen, heb ik altijd een tube mx4 liggen en laat ik de meegeleverde inderdaad links liggen, deze kan je gebruiken voor minder intensief gebruikte pc's. je weet vaak niet wat voor spul het is.
[ Voor 12% gewijzigd door pennywiser op 17-05-2022 13:06 ]
Het meegeleverde spul is prima te gebruiken. De premium pasta`s presteren wellicht nét iets beter, maar dat is tegenwoordig redelijk verwaarloosbaar. Dan kun je beter kijken of het blok zelf wel 100% vlak is of kijken of er verbetering in airflow mogelijk is.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Voor gaming? Dan zou ik voor RGB koelpasta gaan!
Just kidding, wat de bovenstaande heren zeggen klopt precies.
Just kidding, wat de bovenstaande heren zeggen klopt precies.
Bedankt! snel antwoord.
Ik heb zelf ook nog een geopende tube coolermaster gel pro liggen van 2016-2017 (al aantal jaar niet meer gebruikt). Heeft altijd in in de kast afgesloten gelegen. Kan je koelpasta nadat deze al 6 jaar open is geweest nog steeds gebruiken?
Ik heb zelf ook nog een geopende tube coolermaster gel pro liggen van 2016-2017 (al aantal jaar niet meer gebruikt). Heeft altijd in in de kast afgesloten gelegen. Kan je koelpasta nadat deze al 6 jaar open is geweest nog steeds gebruiken?
als deze nog normaal uit te smeren is en niet is uitgehard dan wel. het eerste beetje weggooien en kijken of de rest nog goed is
ik zou eerder voor de meegeleverde pasta gaan: uitgedroogde korreltjes zijn funest, dus als je het wilt proberen zorg voor alcohol wipes.
Funest als in koelt minder goed, of funest je krijgt schade aan je koelblok of CPU?99ruud99 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:53:
Ik gebruik nog steeds een tube Artic Silver uit 2013 ofzo, dus misschien toch maar eens vervangen dan, mocht dat nodig zijn.
Koelt minder goed - want door korrel krijg je daarnaast "lucht".
Natuurlijk zijn in werkelijkheid de korrels heel klein, dus zal de luchtdruppel ernaast ook klein zijn, maar als je moet kiezen tussen nieuwe bq pasta of oude aftermarket pasta, zou ikvoor bq gaan.
Natuurlijk zijn in werkelijkheid de korrels heel klein, dus zal de luchtdruppel ernaast ook klein zijn, maar als je moet kiezen tussen nieuwe bq pasta of oude aftermarket pasta, zou ikvoor bq gaan.
Ik heb antieke mxe volgens mij liggen in de koelkast. Is nog steeds goed.silverchaoz schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:45:
Bedankt! snel antwoord.
Sinds wanneer dien je vaak je koelpasta te vernieuwen? Als je de koeler verwijderd ja dan raad ik aan opnieuw koelpasta te plaatsen, anders is dit echt niet nodig.pennywiser schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:00:
aangezien je het toch vaak moet vernieuwen, heb ik altijd een tube mx4 liggen en laat ik de meegeleverde inderdaad links liggen, deze kan je gebruiken voor minder intensief gebruikte pc's. je weet vaak niet wat voor spul het is.
Pagina: 1