Ik bezit op dit moment een Desktop PC "Cyngus II" met de volgende componenten
Een aantal van deze onderdelen dateren uit 2012 toen ik de PC voor het eerst heb samengesteld:
- Moederbord
- CPU
- CPU koeler
- Geheugen
- Voeding
Ik heb 1 harde schijf voor het besturingssysteem (SSD) en 1 voor data (HDD). Beiden hebben inmiddels enkele issues. Deze wil ik eigenlijk preventief vervangen.
Ik wil in ieder geval de grafische kaart, de behuizing, de optische drive en muis & toetsenbord opnieuw gebruiken. Eventuele suggesties voor hergebruik van andere componenten zijn welkom.
PC wordt gebruikt voor zowel werk als gaming. Werkzaamheden zijn o.a. softwareontwikkeling, data-analyse en GIS. Voor gaming voldoen de specificaties van de huidige PC.
De investering mag ongeveer duizend euro bedragen, maar dit is geen hard maximum.
Als voorstel voor "Cyngus III" heb ik de volgende componenten
Ik ga verder niet tweaken (bijv overklokken) aan de PC.
Ik zoek een tweede paar ogen die kan reflecteren of bovenstaande componenten een goede keuze zijn.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7 3770K Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Asus P8Z77-V | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Asus DUAL-GTX1060-O6G | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | WD Black SATA 6Gb/s WD10JPLX, 1TB | € 79,- | € 79,- |
1 | Behuizingen | Antec Performance One P280 Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Toetsenborden | Ducky One 2 RGB Cherry Brown (Qwerty US) | € 0,- | € 0,- |
1 | Muizen | Razer Deathadder Elite - Zwart | € 73,- | € 73,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9 | € 0,- | € 0,- |
1 | Optische drives | Samsung SH-222BB | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Cooler Master Silent Pro M2 520W | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Intel 520 240GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 152,- |
Een aantal van deze onderdelen dateren uit 2012 toen ik de PC voor het eerst heb samengesteld:
- Moederbord
- CPU
- CPU koeler
- Geheugen
- Voeding
Ik heb 1 harde schijf voor het besturingssysteem (SSD) en 1 voor data (HDD). Beiden hebben inmiddels enkele issues. Deze wil ik eigenlijk preventief vervangen.
Ik wil in ieder geval de grafische kaart, de behuizing, de optische drive en muis & toetsenbord opnieuw gebruiken. Eventuele suggesties voor hergebruik van andere componenten zijn welkom.
PC wordt gebruikt voor zowel werk als gaming. Werkzaamheden zijn o.a. softwareontwikkeling, data-analyse en GIS. Voor gaming voldoen de specificaties van de huidige PC.
De investering mag ongeveer duizend euro bedragen, maar dit is geen hard maximum.
Als voorstel voor "Cyngus III" heb ik de volgende componenten
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-11700K Boxed | € 348,90 | € 348,90 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B560-PLUS WIFI | € 149,- | € 149,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 54,90 | € 54,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master V550 Gold | € 79,- | € 79,- |
1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 85,99 | € 85,99 |
1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 54,40 | € 54,40 |
Totaal | € 847,09 |
Ik ga verder niet tweaken (bijv overklokken) aan de PC.
Ik zoek een tweede paar ogen die kan reflecteren of bovenstaande componenten een goede keuze zijn.