G Suite blijft gratis voor persoonlijk gebruik met behoud aa

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strebor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-08 22:57
G Suite blijft gratis voor persoonlijk gebruik met behoud aangepast e-mailadres

@AverageNL
Ik heb dit weekend diverse particuliere Legacy workspaces noodgedwongen moeten upgraden. Dolblij was ik dus dat er toch een gratis optie blijft van Workspace met gmail, zoals het was eigenlijk.

Naar aanleiding van je artikel, heb ik zojuist contact opgenomen met Google support.

Helaas blijkt het niet het geval te zijn en zit er GEEN Gmail in de gratis omgeving.
Heb je een bron waaruit blijkt dat dit echt wel het geval is?

Hier mijn chat met Google van zojuist:

Subject: Ik wil een mens praten
Chat transcript:
Chat started: Tue, 17 May 2022 00:38:41 -0700

Google Workspace Support, Diego: Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Google Workspace Support. Mijn naam is Diego en ik zal vandaag met u samenwerken. Terwijl ik uw bericht lees, is er nog iets dat u zou willen toevoegen?

Strebor: Goedemorgen Diego.

Google Workspace Support, Diego: Vooraleer we verder gaan, In het geval dat de chat verbinding

onderbroken wordt, mag ik om uw telefoonnummer vragen, zodat ik u telefonisch verder kan helpen?

Strebor: Onze Workspace was Legacy.

Strebor: Het is puur voor prive gebruik (familie Strebor)

Google Workspace Support, Diego: Goedemorgen Strebor

Strebor: We moesten upgraden naar betaalde workspace.

Strebor: Nu blijkt dat voor particulieren toch niet het geval

Strebor: En moet het mogelijk zin gratis workspace voor particulieren te nemen

Strebor: Dus ik wil graag terug

Google Workspace Support, Diego: Ok, u wilt u account behouden met de gratis versie?

Strebor: Juist. Voor ons is eigenlijk enkel gmail op eigen domein belangrijk

Google Workspace Support, Diego: Voor jullie is het dan ook niet nodig om gebruik te maken van gmail?

Strebor: En agenda's

Strebor: Het is WEL de bedoeling gebruik te blijven maken van gmail op eigen domein

Google Workspace Support, Diego: Ah oken jullie willen dus blijven gebruik maken van gmail

Google Workspace Support, Diego: Ok dat is goed om te weten.

Google Workspace Support, Diego: In dit geval adviseer ik niet om over te schakelen

Google Workspace Support, Diego: .Aangezien met deze versie kunnen we geen gebruik maken van gmail.

Strebor: Volgens nieuwe informatie is dat WEL mogelijk

Strebor: nieuws: G Suite blijft gratis voor persoonlijk gebruik met behoud aangepast e...

Google Workspace Support, Diego: Ok ik zal het eventjes bekijken.

Google Workspace Support, Diego: Ik ben nu wat onderzoek aant doen.

Strebor: super!

Google Workspace Support, Diego: Volgens de informatie die ik doorkrijg kunnen jullie geen gebruik maken van gmail met de gratis versie. Sorry dat u deze informatie hebt gekregen van een onofficiële bron.

Strebor: Ik ga Tweakers.net (ik neem aan dat u die kent) vragen dit uit te zoeken.

Strebor: Mailt u mij dit gespreksverslag?

Google Workspace Support, Diego: Ok prima komt in orde.

Strebor: Dank u. Dan wens ik u een fijne dag.

Google Workspace Support, Diego: En ook een prettige dag voor u

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:06
Als je kijkt op https://support.google.co...zippy=%2Cbusiness-starter dan zie je dat Gmail wel degelijk aanwezig is bij de gratis variant.

Zie ook onderstaande tabel:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vBNHPFn.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-10 21:15

AverageNL

Redacteur
Hi @Strebor

Dat is gek - op de supportpagina van Google staat écht dat je Gmail kunt blijven gebruiken met je eigen domeinnaam:
Wat moet ik doen als ik de oude gratis versie van G Suite heb voor persoonlijk gebruik?

Als u de oude gratis versie van G Suite gebruikt voor niet-commerciële doeleinden, kunt u de toestemming voor de overstap naar Google Workspace intrekken door hier te klikken of naar de Google Beheerdersconsole te gaan. U kunt uw eigen domein blijven gebruiken met Gmail, toegang houden tot kosteloze Google-services zoals Google Drive en Google Meet, en uw aankopen en gegevens houden.
Ik ga ervan uit dat het bovenstaande klopt, maar ik zal de woordvoerder van Google even benaderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strebor
Hi @AverageNL Ik - en vele anderen - zouden een opheldering van Google enorm waarderen!

Neem bovenstaande link en tabel gemeld door @Extigo
Ik krijg hem nergens te zien, dus kan hem ook niet aan Google doorgeven in een vervolg van mijn support case. Ze weten (nog) van niets bij Google support...

Edit. Support nam net toch contact met me op.
Ze geven toe dat het intern een zooitje is en dat er inmiddels wel een procedure voor is. Maar na het doorlopen van de procedure geeft mijn admin.google.com omgeving toch aan dat het betaald is. De email die ik ontving geeft aan dat ik voorlopig gratis blijft.

makkelijker kunnen ze het niet maken...

[ Voor 36% gewijzigd door Strebor op 17-05-2022 12:49 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Support zegt dat al langer, en het Google Twitter account sprak zichzelf ook tegen hierover kortgeleden. Dus ik denk dat het binnen Google zelf ook niet duidelijk gecommuniceerd is. Ik ga er vanuit dat de informatie zoals op de hulppagina's en in de tabel klopt en dat het bij het oude blijft voor legacy gebruikers.

Dit is een beetje raar gegaan, strikt genomen klopt de informatie die ze via de supportpagina's hebben gegeven maar zelfs Google (Twitter, support begreep legde die meldingen anders uit).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-10 21:15

AverageNL

Redacteur
Sorry voor de late reactie @Strebor! Ik krijg zojuist pas mail terug van Google:
Heb het nagezocht en gelukkig was er niks mis met jouw artikel. Wat er via support is gecommuniceerd aan het forumlid, klopt dus niet.
Bij dezen dus - wellicht nog een poging waard bij support. Hopelijk lukt het ditmaal wel :)

Fijn weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strebor
@AverageNL Dank je. Ook voor het artikel! Ik heb voor aardig wat kennissen en hun families Google Legacy ingericht, dus ik was superblij ze leuk nieuws te kunnen geven dat er toch niet betaald moet gaan worden (nadat ze al waren omgezet naar business starter de afgelopen week). Alle omgevingen zijn weer aangepast (naar gratis business starter).
Pagina: 1