Ik heb op mijn macbook een WireGuard tunnel geconfigureerd naar mij thuis. Nu heb ik het probleem dat als ik mijn wireguard tunnel aan zet naar huis dat alle DNS-verkeer via mijn thuis DNS-server gaat. Op zich niet vreemd en bijna altijd de bedoeling. Maar als de WireGuard tunnel aan staat, falen alle DNS-queries voor *.mijn.werk. Ah ja ...
Is er een mogelijkheid om beide te houden als de WireGuard tunnel geactiveerd is? Zodat DNS queries voor thuis.home via 10.10.10.1 gaan en DNS queries voor *.mijn.werk naar de DNS-server van mijn werk gaan?
Mijn huidige config ziet er zo uit. Ik heb , thuis.home toegevoegd in de hoop dat dat voldoende ging zijn, maar dat geeft niet het verhoopte resultaat.
Is er een mogelijkheid om beide te houden als de WireGuard tunnel geactiveerd is? Zodat DNS queries voor thuis.home via 10.10.10.1 gaan en DNS queries voor *.mijn.werk naar de DNS-server van mijn werk gaan?
Mijn huidige config ziet er zo uit. Ik heb , thuis.home toegevoegd in de hoop dat dat voldoende ging zijn, maar dat geeft niet het verhoopte resultaat.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| [Interface] PrivateKey = blah Address = A.B.C.D/24 DNS = 10.10.10.1, thuis.home [Peer] PublicKey = BLAH PresharedKey = BLAH AllowedIPs = 10.10.10.0/24 Endpoint = PUGLIC-IP:PORT |