ik heb een bakfiets (filibak van ‘t mannetje) die ooit omgebouwd is naar elektrisch, alleen de motor heeft het begeven en alles was er al af gesloopt toen ik de fiets 2ehands kocht behalve dus de motor in het achterwiel. Het vervelende is dat dat ding behoorlijk zwaar is, ik heb geprobeerd hem open te maken en de zware onderdelen eruit te halen maar dit blijkt onmogelijk.
De as die in de motor zit is dus een grotere diameter dan een standaard fiets as, ik probeer te vinden hoe ik een nexus naaf met een 3/8 inch as kan inbouwen in een frame wat gemaakt is op een grotere diameter as.
Ik kan hier niets van vinden online (mogelijk gebruik ik niet de goede zoektermen). Ben al langs geweest bij de fietsen maker en die dacht ook niet dat het mogelijk was behalve met vulplaatjes oid waarmee je de sleuf in de achter”pad” kleiner kan maken.
Iemand enig idee?
De as die in de motor zit is dus een grotere diameter dan een standaard fiets as, ik probeer te vinden hoe ik een nexus naaf met een 3/8 inch as kan inbouwen in een frame wat gemaakt is op een grotere diameter as.
Ik kan hier niets van vinden online (mogelijk gebruik ik niet de goede zoektermen). Ben al langs geweest bij de fietsen maker en die dacht ook niet dat het mogelijk was behalve met vulplaatjes oid waarmee je de sleuf in de achter”pad” kleiner kan maken.
Iemand enig idee?
:strip_exif()/f/image/RIPUTLzYqxcNS993bbHSDZxI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SiQbJ0DW59xrtbD27PAM0NfJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tukQU5MltWBmkoW4ptcZP82U.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QyDzh0BlzNBUEzFsAabUh2Pr.jpg?f=fotoalbum_large)