Bluetooth koptelefoon met zo min mogelijk noise cancelling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yucatan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-09 12:30
geachte mede tweakers.

mijn vrouw wil graag een bluetooth koptelefoon en heeft een nogal aparte wens.
over ear
zo min mogelijk noise cancelling.

ik heb zelf een steelseries siberia v1 (uit de steentijd) maar met deze headset kan ik nog heel goed horen wat er om mij heen gebeurt. en dat vind ik erg prettig.

maar het valt me op dat bij bijna elke koptelefoon die ik heb geprobeerd (mediamarkt en bcc) je bij geen enkele koptelefoon nog iets van je omgeving hoort. of zeer weinig.

nu snap ik dat de meeste mensen het liefst een headset hebben die de buitenwereld zoveel mogelijk afsluit. maar ze heeft juist de wenst om een comfortabele headset te hebben waarbij je nog veel van je omgeving kunt horen.

mochten jullie aankoopadvies hebben hoor ik het graag.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan moet je een open model hebben. De zijn in er meer dan genoeg, bij deze heb je een paar keywords om te zoeken :)

Staat me bij dat bijvoorbeeld Sennheiser comfortabele open modellen maakt.

Verder lastig wat over te zeggen, hangt ook van je budget af. Sennheiser topmodel is ook open, kost je 15k euro of meer. Zo bont wilde je het vast niet maken, hoeveel je ook van je vrouw houdt ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

The Eagle schreef op maandag 16 mei 2022 @ 21:33:
Sennheiser topmodel is ook open, kost je 15k euro of meer.
Veel meer.... Sennheiser HE 1 staat op hun eigen site voor net onder de 60.000 euro :P

Ontopic:
Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies: AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37
Je haalt denk ik wat termen door elkaar.

ANC = Active Noise Cancelling, waarbij de koptelefoon dus actief microfoons gebruikt om tegengeluid te maken en zo geluid nog meer te dempen. ANC kan je vrijwel altijd uitzetten.

Daarnaast heb je 'passieve' noise cancelling, waarbij de koptelefoon gewoonweg afsluit en daardoor geluid dempt. Dat heb je vooral bij de zogeheten 'closed back' koptelefoons.

Wil je zoveel mogelijk geluid van buiten horen, dan kan je kijken naar een open back koptelefoon.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 16-05-2022 22:15 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:04
Met dit pricewatch filter kom je volgens mij aardig in de goede richting: https://tweakers.net/hoof...a5S8rVDh7ym12vS4IYsKM3fsX

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Sommige modellen hebben wel ANC maar ook een functie om omgevingsgeluid te versterken door de microfoons. En de hoeveelheid kan je zelf instellen eventueel met een app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:38
Ik weet niet wat je budget is? Maar de AirPods Max, en de oortjes van AirPods Pro van Apple hebben een transparency modus.

Hiermee hoor je alles wat er om je heen gebeurt maar het klinkt voor jezelf net alsof je de radio aan hebt staan in huis. Wellicht een interessante optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

FeaR schreef op maandag 16 mei 2022 @ 22:08:
[...]

Veel meer.... Sennheiser HE 1 staat op hun eigen site voor net onder de 60.000 euro :P

Ontopic:
Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies: AUD > CEA
Ah ja,, die 15k was voor hun eerste topmodel een jaar of 6 geleden. Nu is het idd 60k. Echt portable is die niet btw, met 550gram is de headphones zelf al best zwaar, maar het is die 21 kilo van de bijgeleverde buizen versterker die je nekt op de fiets :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik heb een JBL Club One, deze heeft ANC welke je uiteraard kan uitzetten, maar er zit ook Ambient Aware op, die versterkt dus omgevingsgeluiden.
Zo ben je niet afgesloten van de omgeving en er zit ook Talk Thru op waarmee je zonder je koptelefoon hoeft af te zetten je een normaal gesprek kan voeren met iemand in de omgeving.

De Club One is een fijne over ear headphone, maar er zijn ook goedkopere modellen van JBL die deze features hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:17

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb een Edifier W820NB bluetooth over-ear koptelefoon met ANC. Maar daar zit ook een ambient sound functie op. Zo klinkt het alsof je gewoon de radio aan hebt, maar dan met goed geluid.
Ik heb hem een tijdje geleden via iBood gekocht voor 40 euro. Voor dat geld eigenlijk een no-brainer, betere bang-for-buck ga je niet krijgen.

[ Voor 27% gewijzigd door -tom-562 op 17-05-2022 14:24 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mijn Sony kan je omgevingsgeluiden juist laten doorkomen als ik dat wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Een 'hoofdtelefoon' met botgeleiding houdt de oren volledig open.
Kleine luidsprekers nabij je oren ook, zoals de Bose Frames.

[ Voor 41% gewijzigd door TBTL op 17-05-2022 18:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:42

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

yucatan schreef op maandag 16 mei 2022 @ 21:29:
geachte mede tweakers.

mijn vrouw wil graag een bluetooth koptelefoon en heeft een nogal aparte wens.
over ear
zo min mogelijk noise cancelling.

ik heb zelf een steelseries siberia v1 (uit de steentijd) maar met deze headset kan ik nog heel goed horen wat er om mij heen gebeurt. en dat vind ik erg prettig.

maar het valt me op dat bij bijna elke koptelefoon die ik heb geprobeerd (mediamarkt en bcc) je bij geen enkele koptelefoon nog iets van je omgeving hoort. of zeer weinig.

nu snap ik dat de meeste mensen het liefst een headset hebben die de buitenwereld zoveel mogelijk afsluit. maar ze heeft juist de wenst om een comfortabele headset te hebben waarbij je nog veel van je omgeving kunt horen.

mochten jullie aankoopadvies hebben hoor ik het graag.
ik heb voor het hardlopen Aftershokz, dat zijn bot/beengeleidende koptelefoons en worden door veel renners en fietsers gebruikt.

een groot voordeel is dat je je omgevingsgeluid zeer goed meekrijgt, mits je je geluid natuurlijk niet te hard zet want het omgevingsgeluid moet natuurlijk wel onderscheiden kunnen worden door je oren maar dit geldt voor elk type koptelefoon.

wat een extra voordeel is, is het "open" gevoel dat deze headset geeft. ik weet niet hoe jouw vrouw de koptelefoon wil gebruiken, in de woonkamer voor een podcast of luisterboek of wandelend in de natuur of tijdens het huishouden ofzo?

ik gebruik ze nu soms zelfs met klussen om huis, handiger dan mijn dure, zware sony xm3's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VI8QV2-u1t-5ZmMa3hMMamTmV0g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Zm8FQrnWpG00S3R9QPNaWlnK.jpg?f=user_large

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Pagina: 1