Aankoopadvies KVM Switch

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emistery
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-08-2024
Ik zoek een?
Ik ben opzoek naar een KVM-switch met de volgende eisen. 1x displayport voor een 144Hz monitor, 1x HDMI voor een 70Hz monitor, een aantal usb poorten (snelheid maakt niet uit), en eventueel een 3.5mm audio jack. Aan de andere kant moet ik mijn desktop kunnen aansluiten en mijn (werk)laptop. Dit omdat ik met beide machines achter mijn bureau wil werken maar niet constant alle kabels wil omzetten. Als iemand een ander product heeft met vergelijkbare oplossing hoor ik dat ook graag. Nieuwe ideeën zijn altijd welkom!

Wat is je budget?
max €300 lijkt me redelijk voor zoiets? Als er iets duurder is zou ik het ook graag willen weten, dan kan ik dat overwegen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Koos merkloos.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Heb ik volgens mij boven in al gedaan. Maar als er vragen zijn hoor ik het graag.

Beste antwoord (via emistery op 16-05-2022 21:17)

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:15

Pazo

Mroaw?

Aten heeft mooie producten, maar ook aardig aan de prijs.
Ik heb zelf een CS1953, maar ze hebben een brede keuze aan KVM switches.

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:01
Ikzelf heb een HP USB-C docking station met HDMI, 2x DP, UTP, Audio en een aantal USB poorten. Ideaal want hij laad ook mijn laptop op. Maar het is niet eenzelfde oplossing als een KVM switch natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emistery
Icey schreef op maandag 16 mei 2022 @ 20:32:
Ikzelf heb een HP USB-C docking station met HDMI, 2x DP, UTP, Audio en een aantal USB poorten. Ideaal want hij laad ook mijn laptop op. Maar het is niet eenzelfde oplossing als een KVM switch natuurlijk.
Het zou opzich kunnen, dan enkel de docking kabel omzetten. Als ik niks beters kan vinden moet ik maar voor een dock gaan denk ik.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:10
Icey schreef op maandag 16 mei 2022 @ 20:32:
Ik heb ook zoiets geprobeerd, maar liep tegen de limieten van de praktische bandbreedte aan bij het gebruik van 2 maal 2160p60 over de docking, tezamen met wat USB devices en UTP.

Ik weet niet welke resolutie de OP op gaat werken, maar dat is wel iets om over na te denken.
Bij mij werd het beeld een beetje sluggish en de muis haperde af en toe. Kan natuurlijk ook aan de betreffende docking of USB hubs hebben gelegen.

Ik doe het beeld nu met extender kabels voor DP. Is minder elegant, maar kon ook geen geschikte, betaalbare, KVM switch vinden.
Ben dus benieuwd naar welk product uit deze thread komt!

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emistery
Jan_V schreef op maandag 16 mei 2022 @ 20:41:
[...]

Ik heb ook zoiets geprobeerd, maar liep tegen de limieten van de praktische bandbreedte aan bij het gebruik van 2 maal 2160p60 over de docking, tezamen met wat USB devices en UTP.

Ik weet niet welke resolutie de OP op gaat werken, maar dat is wel iets om over na te denken.
Bij mij werd het beeld een beetje sluggish en de muis haperde af en toe. Kan natuurlijk ook aan de betreffende docking of USB hubs hebben gelegen.

Ik doe het beeld nu met extender kabels voor DP. Is minder elegant, maar kon ook geen geschikte, betaalbare, KVM switch vinden.
Ben dus benieuwd naar welk product uit deze thread komt!
Had ik even moeten vermelden idd. Resolutie is 2x 1080p, dus niks geks. Ik ben alleen bang dat ik die 144hz van het eerste monitor kwijt raak. De meeste KVM boeren geven die waarden niet heel duidelijk aan in hun datasheets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Op de website van Aten kun je bijvoorbeeld filteren op 1080p /144hz; geeft 11 switches:
https://www.aten.com/nl/n...hakelaars/?f4261%5B%5D=40

En je kunt aan de linkerkant bergen functies aanvinken / filteren.
Kom je dan niet richting iets wat aan je eisen voldoet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emistery
Pazo schreef op maandag 16 mei 2022 @ 20:41:
Dank! Ik denk dat hier wel iets tussen zit. Voor nu lijkt de Aten CS1942DP voor mij het beste. Dit is ook voor werk dus ik zal even met mijn werkgever overleggen wat mogelijk is.
Pagina: 1