Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-05 11:41
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een mobiele telefoon
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Poco F3 mobiel of een nog beter alternatief voor mijn oneplus 7T

Wat is je budget?

Circa 400-450 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om te browsen, YouTube te kijken, streamen en af en toe een spelletje te spelen.

Het belangrijkste voor mij is dat het toestel vlot werkt, stabiele en schone software qua rommel apps van fabrikant. En een accuduur waar je goed de dag mee door komt.

Camera moet redelijk zijn maar is zeker niet t belangrijkste.

Eigenlijk gewoon een trede onder de high end telefoons en een mooie opvolger voor de Oneplus 7T

Wat heb je zelf al gevonden?

Binnen budget zit ik heel erg te kijken naar een Poco F3 toestel met 8 GB ram en 256 opslag. Daarnaast een Oneplus Nord 2 of de nieuwe oneplus Nord 2T.

Welke vragen heb je hier nog over?

Over de Poco F3 wil ik graag weten hoe goed de software is. Is deze stabiel en snel en zitten er niet teveel foutjes in. En hoe de kwaliteit is van telefoongesprekken en van de netwerk en wifi ontvangst.

Kortom hoe is de allround kwaliteit van Poco.

Verder sta ik ook open voor alternatieven van andere merken, echter bij voorkeur geen Samsung of Apple.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-05 15:05
Poco F4 GT al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-05 11:41
Die heb ik gezien maar die gaat met meer dan 650 euro wel boven mijn budget.

En Poco lees ik hele wisselende ervaringen qua software kwaliteit en stabiliteit. Momenteel neig ik denk ik het meeste naar de Nord 2T van oneplus mits de specs kloppen op internet.

Of iets leuks van Xiaomi, bijvoorbeeld M11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
OnePlus is minder stabiel dan Xiaomi/Poco (beide MIUI).
Je hebt ook nog Motorola als optie wat stabieler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskepatrick
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-05 18:04
Deze smartphone Poco F3 128 GB 5G vandaag 1Juli plotseling nergens meer te verkrijgen. Wat zou er aan de hand zijn? Introductiejaar 2021! Ik ging hem net aankopen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
joskepatrick schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 10:51:
Deze smartphone Poco F3 128 GB 5G vandaag 1Juli plotseling nergens meer te verkrijgen. Wat zou er aan de hand zijn? Introductiejaar 2021! Ik ging hem net aankopen. :(
F4 is beschikbaar, en voorraad is op, of naar goedkope markten gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
joskepatrick schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 10:51:
Ik zie nog meerdere webshops die 'm op voorraad hebben: pricewatch: Poco F3 5G (6GB intern, 128GB opslag) Blauw ?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskepatrick
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-05 18:04
Ja, enkel deze 3 websites in voorraad. Maar met een meerprijs van meer dan 50€. Bij de eerder andere websites de melding "nooit meer verkrijgbaar". Plotseling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
joskepatrick schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 20:37:
Ja, enkel deze 3 websites in voorraad. Maar met een meerprijs van meer dan 50€. Bij de eerder andere websites de melding "nooit meer verkrijgbaar". Plotseling?
Ja, veel webwinkels hebben geen eigen voorraad en versturen de producten uit een centrale distributeur.
Het is wat het is, dus verder zoeken of budget opschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-05 18:31

C11

jerrot schreef op maandag 16 mei 2022 @ 19:03:
Het belangrijkste voor mij is dat het toestel vlot werkt, stabiele en schone software qua rommel apps van fabrikant. En een accuduur waar je goed de dag mee door komt.
Xiaomi staat nu niet bepaald bekend om zijn schone software, dus het verbaasd me wat dat je naar de F3 kijkt?
Aangezien de F3 ook niet meer beschikbaar is op hun algemene website, denk ik dat het een heel bewuste strategie van Xiaomi is om dit toestel niet meer aan te bieden en volop in te zetten op de nieuwe F4.
Op Amazon staat wel nog een goedkoper exemplaar. Op Belsimpel is nog een outletproduct zonder gebruikssporen beschikbaar.
Ook op alternate zie ik nog verschillende modellen staan.

Ik heb zelf de Nord 2T en ben er in het algemeen wel tevreden over. Toch merk ik af en toe op (als ik het toestel langdurig gebruik) dat het allemaal niet zo vlot verloopt en software begint te haperen, dus dit kan wel storend zijn. Accuduur is echt erg goed en met het snelladen zal je nooit in de problemen komen. Algemene camera is redelijk, groothoeklens is waardeloos.

Binnen je budget heb je voor de rest uiteraard de nieuwe F4, maar ook de Realme GT NEO 3T zou een optie kunnen zijn met vergelijkbare specs. Ik heb geen ervaring met Realme, maar heb wel begrepen dat ze een veel schonere software hebben.
Je hebt ook de Motorola Edge 20 Pro, maar van Motorola ken ik niet zo veel om eerlijk te zijn.
Op het einde van de maand komt ook de Pixel 6a uit, die natuurlijk uitblinkt in schone software. Met 459 euro wel net buiten je budget en officieel niet in Nederland verkrijgbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door C11 op 03-07-2022 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-05 08:15

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Op de F3 kun heel simpel een debloated ROM (in feite stock rom, maar dan met de Chinese apps en services verwijdered) van xiaomi.eu (zowel stable als weekly). Ik draai em zelf ook op mijn F3.

De F4 is trouwens grotendeels gelijk aan de F3, met een paar wijzigingen in de camera's, maar als je niet vies bent van uit het buitenland halen, is de F3 ook in Spanje te bestellen voor een prikkie;
https://www.goboo.com/goods/117807
Gebruik code goboo2008 voor €8 korting, en je kan gebruik maken van tot 3% cashback via CashbackXL

[ Voor 15% gewijzigd door Blisterin_Bull op 03-07-2022 10:02 ]

Systeem specs

Pagina: 1