Hoihoi,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een nieuwe game-pc aangezien mijn msi laptop nu toch echt op z'n einde begint te lopen. Op dit moment heb ik een 27 inch monitor die op 1440p draait, maar eventueel ook 4k kan volgens mij. Daarom zou ik dan ook zoeken naar een systeem wat 1440p de meeste games op 60fps+ kan draaien en het liefst voor de toekomst ook 4k redelijk kan doen. Ik speel spellen zoals FM2022, maar ook de wat grafisch zwaardere spellen zoals rdr2 of Valhalla etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. bedrag zou voor mij toch wel 2000 euro zijn. Ik heb bij system kings een offerte laten maken voor een pc en zij kwamen met de pc die ik later hier zal plakken. Zij vragen hier 1950 voor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Monitor is aanwezig.
- In mijn laptop zit een vrij nieuwe samsungs sd 860 1tb die ik als secundaire schijf zou willen gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Ik verwacht naast de oude ssd een primaire ssd nodig te hebben van minimaal 1tb.
- Vanwege het gamen een stevige videokaart.
- Aardig wat werkgeheugen, omdat FM2022 werkgeheugen vreet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil vooral degelijke merken. Kwaliteit. Ik ben zelf altijd voor MSI of Asus gegaan, omdat deze in mijn ogen degelijk zijn, maar als jullie een ander advies hebben volg ik dat.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
System kings heeft een kast als optie meegestuurd die in mijn ogen foeilelijk is.Ik wil het liefst zo min mogelijk RGB.
Ga je overklokken?
Mogelijk
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag advies van jullie willen op de volgende punten:
- Zijn jullie bekend met System Kings? Zo ja wat zijn de ervaringen.
- Zou je aanpassingen doen aan het systeem wat zij aanraden? Vervolgvraag zou zijn: Waarom?
- Is de prijs die zij hiervoor vragen in jouw ogen een eerlijke prijs?
- Is er een beter systeem te bouwen voor het bedrag wat ik ervoor over heb? Ik heb de BBG natuurlijk in de gaten gehouden, maar ik zie op de fora hier ook wel enigszins discussie over.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een nieuwe game-pc aangezien mijn msi laptop nu toch echt op z'n einde begint te lopen. Op dit moment heb ik een 27 inch monitor die op 1440p draait, maar eventueel ook 4k kan volgens mij. Daarom zou ik dan ook zoeken naar een systeem wat 1440p de meeste games op 60fps+ kan draaien en het liefst voor de toekomst ook 4k redelijk kan doen. Ik speel spellen zoals FM2022, maar ook de wat grafisch zwaardere spellen zoals rdr2 of Valhalla etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. bedrag zou voor mij toch wel 2000 euro zijn. Ik heb bij system kings een offerte laten maken voor een pc en zij kwamen met de pc die ik later hier zal plakken. Zij vragen hier 1950 voor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Monitor is aanwezig.
- In mijn laptop zit een vrij nieuwe samsungs sd 860 1tb die ik als secundaire schijf zou willen gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Ik verwacht naast de oude ssd een primaire ssd nodig te hebben van minimaal 1tb.
- Vanwege het gamen een stevige videokaart.
- Aardig wat werkgeheugen, omdat FM2022 werkgeheugen vreet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil vooral degelijke merken. Kwaliteit. Ik ben zelf altijd voor MSI of Asus gegaan, omdat deze in mijn ogen degelijk zijn, maar als jullie een ander advies hebben volg ik dat.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
System kings heeft een kast als optie meegestuurd die in mijn ogen foeilelijk is.Ik wil het liefst zo min mogelijk RGB.
Ga je overklokken?
Mogelijk
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag advies van jullie willen op de volgende punten:
- Zijn jullie bekend met System Kings? Zo ja wat zijn de ervaringen.
- Zou je aanpassingen doen aan het systeem wat zij aanraden? Vervolgvraag zou zijn: Waarom?
- Is de prijs die zij hiervoor vragen in jouw ogen een eerlijke prijs?
- Is er een beter systeem te bouwen voor het bedrag wat ik ervoor over heb? Ik heb de BBG natuurlijk in de gaten gehouden, maar ik zie op de fora hier ook wel enigszins discussie over.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-12600K Boxed | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B660 GAMING X DDR4 | € 158,99 | € 158,99 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3070 Gaming OC 8G (rev. 1.0) | € 766,76 | € 766,76 |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 77,78 | € 77,78 |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit ESD | € 35,62 | € 35,62 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 64,63 | € 64,63 |
| 2 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 74,90 | € 149,80 |
| 1 | Voedingen | Corsair Enthusiast TX750M | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 1TB | € 139,- | € 139,- |
| Totaal | € 1.790,58 | |||