Heeft Hardware.info een storing?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:08
Hoi,

Ik kan niet op Hardware.info komen, is er een storing?

https://downforeveryoneor...hardware.info?proto=https

Is nl.hardware.info down right now?
It's not just you! nl.hardware.info is down.

[ Voor 10% gewijzigd door Hell-Slave op 16-05-2022 16:38 ]

Beste antwoord (via Hell-Slave op 19-05-2022 11:07)

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:58

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Hell-Slave schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:43:
[...]

Wou graag weten of Tweakers hier meer van weet, server ontploft, een DDos of gewoon onderhoud.
Switch ontploft, naja.. zonder rook of explosie, hij doet het gewoon niet meer. En de backup switch had zoiets van 'goed idee, dat kan ik ook' maar in plaats van helemaal stuk te zijn besloot die maar regelmatig te rebooten (waardoor de webserver niet bij het netwerk filesystem kon komen en vast liep, waarop hij een reboot nodig had om weer lief te zijn, maar tijdens de reboot vastliep... op het sluiten van de verbinding met de remote management kaart die ook gecrashed was, en omdat de remote management kaart stuk was gegaan mocht ik weer op de fiets naar het datacentrum gaan om hem te resetten).

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:16
Ja hij is down, maar dat geeft de site die je linkt ook aan. Edit: ik had niet gezien dat dit bij lieve adjes stond. Ik vond het al een rare vraag. Ik blame de maandag.

[ Voor 47% gewijzigd door Zenomyscus op 16-05-2022 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
Zenomyscus schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:40:
Ja hij is down, maar dat geeft de site die je linkt ook aan. Edit: ik had niet gezien dat dit bij lieve adjes stond. Ik vond het al een rare vraag. Ik blame de maandag.
Wou graag weten of Tweakers hier meer van weet, server ontploft, een DDos of gewoon onderhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Is inmiddels weer online, denk gewoon een "maandag middag 16 mei 2022" moment.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • Beste antwoord
  • +6 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Hell-Slave schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:43:
[...]

Switch ontploft, naja.. zonder rook of explosie, hij doet het gewoon niet meer. En de backup switch had zoiets van 'goed idee, dat kan ik ook' maar in plaats van helemaal stuk te zijn besloot die maar regelmatig te rebooten (waardoor de webserver niet bij het netwerk filesystem kon komen en vast liep, waarop hij een reboot nodig had om weer lief te zijn, maar tijdens de reboot vastliep... op het sluiten van de verbinding met de remote management kaart die ook gecrashed was, en omdat de remote management kaart stuk was gegaan mocht ik weer op de fiets naar het datacentrum gaan om hem te resetten).

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
@Kees
Bedankt voor de update, het is maar "goed" dat je op fiets afstand woont van het datacentrum.
Netwerk dingen hangt met alles aan elkaar dus beïnvloed elkaar dus ook en dan gebeuren er ook shit dingen.
Zeker als het niet helemaal hard stuk gaat.
Jullie wilden die switch al vervangen, zal wel niet goedkoop zijn?
In ieder geval bedankt voor het fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Hell-Slave schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:28:
@Kees
Bedankt voor de update, het is maar "goed" dat je op fiets afstand woont van het datacentrum.
Netwerk dingen hangt met alles aan elkaar dus beïnvloed elkaar dus ook en dan gebeuren er ook shit dingen.
Zeker als het niet helemaal hard stuk gaat.
Jullie wilden die switch al vervangen, zal wel niet goedkoop zijn?
In ieder geval bedankt voor het fixen.
De switch zit in een process om vervangen te worden, daar zijn wij eind vorig jaar mee gestart. De prijs is het probleem nog niet eens, de levertijd van 'minimaal 8 maanden' is wat vervelender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
Kees schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:48:
[...]

De switch zit in een process om vervangen te worden, daar zijn wij eind vorig jaar mee gestart. De prijs is het probleem nog niet eens, de levertijd van 'minimaal 8 maanden' is wat vervelender.
8 maanden wow dat is kloten, veel bedrijven hebben last van de oorlog/corona nasleep.
Hadden jullie nog wel reserve om dit knap op te vangen of draait nu alles op een 100mbit switch van Sweex ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kees schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:00:
[...]

Switch ontploft, naja.. zonder rook of explosie, hij doet het gewoon niet meer.
Last van condensatorpest of is dat geen issue meer? Geen idee hoe oud 't ding is.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Raven schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:03:
[...]

Last van condensatorpest of is dat geen issue meer? Geen idee hoe oud 't ding is.
Geen idee, hij hangt nog in het rack (omdat anders de andere switch niet in het rack kan hangen; het zijn twee half-brede switches die aan elkaar zitten) en dus niet open gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Kees .... dus 2 9½ inch switches? :S Dat heb ik nog niet eerder gezien.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exhar
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Raven schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 17:44:
@Kees .... dus 2 9½ inch switches? :S Dat heb ik nog niet eerder gezien.
Bijvoorbeeld de Mellanox SN2100 is halfbreed. Dramatische form factor, maar goed.
Pagina: 1