All-In-One PC als extra monitor gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egm
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-06-2022
Hoi,

Ik heb een vraag waarmee jullie me misschien kunnen helpen. Ik heb een All-In-One PC (merk HP) en die heeft geen HDMI-IN poort.
Nu ben ik vanwege mijn werk verplicht om op een werklaptopje te werken. Ik zou heel graag het grote scherm van mijn PC willen gebruiken als extra scherm. Nu kan ik dat hardware matig niet oplossen omdat er geen HDMI-IN poort in zit.
Maar ik heb online wat gegoogled en ik kwam er achter dat het ook software matig kan.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb wat software proberen te downloaden maar het waren vage sites waarbij ik tot dusver niet tot een werkende oplossing ben gekomen.

Gr, Emile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Windows 10 heeft toch zelf ondersteuning voor gebruik van een laptop/computer als extra scherm?
Google: gebruik laptop als tweede scherm
Alleen heeft het beperkingen doordat het alleen werkt met recente computers die WIFI Miracast ondersteunen.

Een alternatief is Spacedesk: (voorlopig? freeware)
Spacedesk: Multi Monitor App, Virtual Display Screen, Software Video Wall
Werkt heel goed, ook op oude pc/laptop en via kabel verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egm
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-06-2022
Hoi,

Dank voor je reactie. Spacedesk is inderdaad een mogelijke oplossing. Ik heb het op de server en de client geinstalleerd maar op dit moment zit mijn client op de wifi (en de server op de kabel) en ik merk dat er best veel "lag" (vertraging) bestaat. Als ik mijn muis beweeg komt dat soms een fractie van een seconde later pas door, erg vervelend. Ik zal nog eens proberen om client en server beide op de kabel aan te sluiten. misschien lost dat het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

egm schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 08:04:
Hoi,

Dank voor je reactie. Spacedesk is inderdaad een mogelijke oplossing. Ik heb het op de server en de client geinstalleerd maar op dit moment zit mijn client op de wifi (en de server op de kabel) en ik merk dat er best veel "lag" (vertraging) bestaat. Als ik mijn muis beweeg komt dat soms een fractie van een seconde later pas door, erg vervelend. Ik zal nog eens proberen om client en server beide op de kabel aan te sluiten. misschien lost dat het probleem op.
Dat zal het beter maken maar nooit compleet oplossen ben ik bang.