Hdmi splitter voor soundbar en blueray speler

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:53
Beste ik heb alle HDMI aansluitingen ( 4 ) in gebruik . Nu wil ik op HDMI 2 ( ARC ) zowel een Bluray speler en een Soundbar aansluiten . Momenteel wissel ik de HDMI aansluiting van de Soundbar naar de Blueray speler als ik naar een disc wil kijken maar dan is de soundbar uitgeschakeld
Kan ik met een HDMI splitter dit oplossen want ik had op internet gelezen dat bij een splitter ARC niet werkt .
Ik wil graag de functie ARC handhaven voor het automatisch inschakelen van de soundbar als ik de TV aanzet

Panasonic Oled Tv
...

Op internet gezocht

Mvg Hans

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:38

FeaR

In GoT we trust

Je hebt vier HDMI ingangen op de TV, één is er ook een semi uitgang door HDMI ARC. Vanwaar precies die ingang kiezen om te splitten? Neem één van de andere drie ingangen om daar een switch voor te zetten. HDMI ARC gaan splitten is vragen om issues en in deze is het mijns inziens onnodig ook.

Het automatisch inschakelen is geen HDMI ARC maar HDMI CEC, maar dat terzijde.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Merken en types zeggen meer dan kreten als "Panasonic OLED TV". Waarbij de soundbar niet genoemd wordt...

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 16-05-2022 16:17 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03:45
Eens met hierboven.
Waarom zou je juist de aansluiting met ARC willen splitten?
Gebruik je de soundbar niet als je een blueray kijkt?
Ik zou dan een andere aansluiting kiezen.

[ Voor 29% gewijzigd door Bazvv op 16-05-2022 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:53
Beste , Ik heb een Panasonic 55GZW954 Tv en een Panasonic soundbar HTB254
In de gebruiksaanwijzing van de soundbar staat dat je hem op HDMI 2 ARC moet aansluiten als je wilt dat als je de Tv aanzet hij automatisch het geluid over de soundbar weergeeft van de TV .
Op HDMI 1 heb ik een satellietspeler en op HDMI 3 Yamaha AV en HDMI 4 Chromecast
Omdat mijn vrouw A technisch is heb ik de instellingen zoveel mogelijk op automatisch ingesteld.
Als ik een op andere HDMI een splitter zou aansluiten wordt dat voor mijn vrouw een ramp want ze zou dan handmatig een HDMI instelling moeten kiezen .
Als ik en de Blu-ray speler wil gebruiken wissel ik de HDMI kabel van de soundbar naar de BLu-ray speler en geef het geluid weer via de speakers van de AV. Ik gebruik de soundbar alleen voor weergave van het geluid van de TV

[ Voor 7% gewijzigd door Hansw1 op 17-05-2022 09:57 ]