... en plots denkt Google dat mijn vrouw minderjarig is

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Ondanks ondertussen ruim 18 jaar gehuwd te zijn, denkt Google plots dat mijn vrouw minderjarig is...

Ze raakt bijvoorbeeld niet meer op Youtube en krijgt de mededeling dat een meerderjarige toestemming moet geven. Dit zou kunnen door een kopie van een identiteitsbewijs of een credit card. Indien dit niet bevestigd wordt, wordt haar gmail account binnen een maand geblokkeerd.

Vreemd allemaal. Ik vertrouw het zaakje helemaal niet. Iemand die hier meer over weet? Dank!

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Heb je een printscreen van de melding?
Ik dacht eerst aan phishing door een foute plugin, maar na even Googlen kom ik dit artikel op Tweakers tegen:

nieuws: YouTube gaat leeftijd van gebruikers verifiëren met ID-kaart of credi...

Is een bericht van 2 jaar geleden, dus wellicht dat het inmiddels uitgerold wordt, maar ik snap dat je wantrouwig bent hierover.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Is een heel erg verkapte manier om aan persoonsgegevens te komen.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
digifun schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:50:
Is een heel erg verkapte manier om aan persoonsgegevens te komen.
Dat is het zeker, maar je komt er blijkbaar niet onder uit. Geen Google account = problem

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik ken de melding. Omdat ik geen zin heb om mijn ID naar Google of wat dan ook te uploaden kijk ik die video dan maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

demichel schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:53:
[...]

Dat is het zeker, maar je komt er blijkbaar niet onder uit. Geen Google account = problem
Ik heb het zelf ook een tijdje gehad dat content op youtube 18+ was en dat ging het over bv timmerfilmpjes. Maar dat is na een tijdje gewoon verdwenen.

Ze proberen het gewoon want dit soort informatie is geld waard.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
RodeStabilo schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:55:
Ik ken de melding. Omdat ik geen zin heb om mijn ID naar Google of wat dan ook te uploaden kijk ik die video dan maar niet.
Niet enkel Youtube, d'r wordt ook mee gedreigd de gmail account te blokkeren binnen de dertig dagen. En da's dus een probleem want dan is je telefoon waardeloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-08 16:06
Je vertrouwt het niet, maar geeft niet aan waar, hoe en op welke manier je deze meldingen krijgt.. geen printscreens, helemaal geen info naar de linkjes welke erbij zitten bv... nada. Wat verwacht je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
demichel schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:57:
[...]

Niet enkel Youtube, d'r wordt ook mee gedreigd de gmail account te blokkeren binnen de dertig dagen. En da's dus een probleem want dan is je telefoon waardeloos.
Mooi moment om je android in te wisselen voor een Apple :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:51
Ik kan je in ieder geval bevestigen dat dit inderdaad een valide melding is. Ik heb dit ook moeten doen. Aangezien ik de Play Store wel eens gebruik met een gekoppelde CC was het voor mij een makkelijke keuze.
Maar hier is verder vrij weinig aan te doen, behalve toegeven of je account dus gewoon opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-08 23:33
Doe anders effe de zoekfunctie gebruiken, hier zijn meerdere topics over. :)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Montaner schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:58:
Je vertrouwt het niet, maar geeft niet aan waar, hoe en op welke manier je deze meldingen krijgt.. geen printscreens, helemaal geen info naar de linkjes welke erbij zitten bv... nada. Wat verwacht je nu?
Heb de telefoon van mijn vrouw hier niet bij de hand, maar ik tik de meldingen vanavond wel even over.

Wat verwachtte ik? Dat één van jullie deze situatie herkende, dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:19
Youtube is dit sinds ergens vorig jaar gaan vragen. Als het echt van youtube is kan je je ID kaart sturen met bijna alles weggestreept en word je dan goedgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

demichel schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:01:
[...]

Heb de telefoon van mijn vrouw hier niet bij de hand, maar ik tik de meldingen vanavond wel even over.

Wat verwachtte ik? Dat één van jullie deze situatie herkende, dat.
Meerdere mensen herkennen de situatie. Dus ID afgeschermd uploaden, of je account laten blokkeren lijken me de enige opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:36

talin

ES-MA

wat heb jezelf al gevonden?
mis wel de eigen inzet hier?

wel een Topic openen maar geen relevante meldingen, screenshots oid kunnen aanleveren.

https://support.google.co...3?hl=en&ref_topic=3382254

[ Voor 20% gewijzigd door talin op 16-05-2022 14:16 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-08 15:35
Ik denk dat er weinig anders op zit dan een kopie naar Google sturen.

Overigens vraag ik me af wat het beleid is voor Google accounts van meer dan 18 jaar oud. Ik vermoed dat mijn g-mail adres inmiddels aardig in de buurt komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-08 15:09
Komt bekend voor ja, heb ik zowel bij Microsoft alswel bij Google gehad.

Een eenmalige reservering van 1 cent op je CC voldoen en het is opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-08 09:55
Ik zag er ook tegenop om dit te delen, maar uiteindelijk heb ik alle tekst/cijfers/codes op mijn ID voorzien van zwarte balken met uitzondering van mijn voornaam en geboortedatum en ben ik goedgekeurd. Dit upload je via de site van Youtube/Google.
Pagina: 1