Toon posts:

Dood beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
AMD Athlon Thunderbird 1400 (AYHJA core)
-(Silverado Noisocontrol)
Asus A7A266
Enermax EG465P-VE 431 Watt ATX
2x 512 SDRAM (1x ECC)
Asus V8200 GeForce3 64MB
SBLive Player 1024
Netwerkkaart (onbekend merk)
2x 20GB Maxtor 1x 60GB Maxtor
AOpen DVD 1240

Allereerst wil ik zeggen dat alle onderdelen werken (op andere compu's gestest nl.), alleen proc week nog niet zeker maar dat ga ik vandaag nog testen met een proc van iemand anders, maar ik ga er van uit dat ie werkt aangezien hij net nieuw is en niet gecrushed is :) De computer heeft gewerkt en hoe! :)

Nu het probleem, ik heb hetzelfde probleem als andere personen hier nl. een dood beeld (standby-mode van de monitor). Welke btw. niet kapot is, want ik zit er nu 8r :)
De oplossingen die werden gegeven in andere topics helpen bij mij op een of andere manier niet. Ik bedoel hiermee, de BIOS resetten, het voltage van RAM veranderen (lees:auto wordt manual setting), Jumperfree mode uitzetten en de instellingen handmatig instellen.

Al deze oplossingen werken dus niet voor mij. De computer boot wel, geeft nog het lieve biepje om te zeggen dat alles ok is, de hardeschijven doen wat ze moeten doen en geven de LED het mooie rode kleurtje zoals het moet, maar het beeld blijft zwart :'(

Duz heeft iemand nog id-eh, tips, opmerkingen?! Zoniet, dan moet ik hem maar laten fixen ergens (als het mogelijk is :()
Iig bedankt alvast!!

Verwijderd

En je weet zeker dat je videokaart niet stuk is??
Misschien moet je ff gaan spelen met je monitor; zet eerst je monitor aan voordat je je pc aanzet, of andersom.
Misschien is het power management van je monitor wel het probleem (alles uit, geen power savings)

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Je systeem heeft dus gewerkt en op een gegeven moment bleef het beeld gewoon zwart (ook geen BIOS-scherm?)? Weet je of je toen iets veranderd had? Je kunt een andere videokaart proberen, evt. een pci-exemplaar, misschien dat het een agp-probleem is.

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
De videokaart werkt (en hoe :9~), het beeld eerder of later aan zetten haald ook niets aan. Verder was er voor dat ie het goed deed, en toen hij het opeens niet meer deed niets veranderd, behalve dat ie uit is geweest (iets wat ie normaal niet mag doen van mij >:)).

Maarja, als niemand kan helpen moek hem maar laten fixen (als het mogelijk is :?)

Update: PCI videokaart geeft hetzelfde probleem :'(

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
't kan zijn dat 't aan je mobo ligt. Ik had eerst een mobo die is doorgebrand later (kroontjes om het mobo op die ijzeren plank te houden kapoet) en vervolgens was 't ook dag beeld.

Start ie verder wel nog op met een piepje in het begin ?

Verwijderd

zet in je bios de FSB naar 100MHz ipv 133 MHz... Als alles dan wel werkt, kan je stellen dat je moederbord gaar is, of dat je cpu koeling niet lekker is (afgezien van de readings die je krijgt van hardwaremonitoring!)

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 09:29

DSK

boeiend...

ff je BIOS clearen, en dan proberen met PCI kaartje, of anders strippen (booten met alleen mobo & proc (logisch), video & mem (1latje)

Blog (Linux-related)

Pagina: 1