Geld terug na misleiding: wat kan ik doen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sean93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-10 21:36
Beste Tweakers,

Ik zit een beetje met mijn handen in het haar, hopelijk heeft iemand hier wat advies over wat ik kan doen.

Wat is er gebeurd:
Mijn vriendin en ik hadden via Flywise (black friday actie Albert Heijn) een reis geboekt naar Rome in maart 2022. Gezien de slechte rug van mijn vriendin hebben we gekozen voor een upgrade naar een 4*-hotel. Flywise kiest het hotel, hier hebben wij geen inspraak in gehad. Wel moesten wij €270,- extra betalen.

Toen wij eenmaal de naam van het hotel hadden ontvangen, ben ik de recensies gaan lezen.
Veel van deze recensies waren slecht, het hotel scoort gemiddeld een 3,4/5 (944 recensies).
Met dit gegeven heb ik via de Livechat contact gezocht met Flywise. De jongeman heeft mij aangegeven dat ik eerst naar het hotel moest gaan en als het inderdaad ondermaats was dan kon ik het noodnummer bellen en konden ze wat anders regelen.

Zoals je al voelt aankomen: bedden die keihard waren, airco die niet werkt, oud meubilair, badkamer beschadigd.. M.i. niet de kwaliteit die je mag verwachten van een 4*-hotel.
Ik heb dezelfde dag het noodnummer gebeld en hier vertelde een ongeïnteresseerde dame mij dat ze niks kon doen, behalve als er ''lekkage was ofzo'' (haar woorden).

Wij hebben ons vervolgens dezelfde dag uitgecheckt en ook bewijs van uitchecken gevraagd. Hiermee ben ik naar Flywise gegaan en heb ik verzocht het bedrag voor de upgrade terug te betalen. Zij hebben aangegeven dat dat er niet inzit. Flywise zegt: In Italië beschikken 4-sterrenhotels over dezelfde kenmerken als 3-sterrenhotels, maar naast de dagelijkse schoonmaak van de kamer wordt de kamer ook 's middags schoongemaakt; elke dag worden de bedden verschoond (tenzij de klant hier niet voor kiest); er is een was- en strijkservice beschikbaar voor alle gasten; er zijn parkeerplaatsen voor minimaal 50% van de kamers; de tweepersoonskamers zijn van minimaal 15 vierkante meter.

Zijn er nog stappen die ik kan nemen? Ik voel mij niet prettig bij deze gang van zaken en voel mij eerlijk gezegd opgelicht..

Sorry voor het lange verhaal, have a biertje :9B

Groet, Sean

[ Voor 1% gewijzigd door Sean93 op 16-05-2022 12:48 . Reden: Aangegeven dat Flywise het hotel kiest ]

Beste antwoord (via Sean93 op 16-05-2022 12:51)

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Het verschil tussen een drie en vier sterren hotel is vooral de aanwezigheid van bijvoorbeeld een make-up spiegel, een föhn en bijvoorbeeld (op aanvraag) een paar slippers en een badjas.

Veel mensen denken dat sterren staan voor kwaliteit maar het zegt meer over de faciliteiten in de hotelkamer en het hotel zelf. Een twee sterren hotel kan een beter matras hebben liggen dan een vier sterren hotel.

Je hebt betaald voor een viersterren hotel en dit gekregen...

Extragratis infographic voor de Nederlandse hotelsterren:

Afbeeldingslocatie: https://www.maxvandaag.nl/wp-content/uploads/2019/08/Sterrenclassificatie-Hotelsterren-724x1024.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door ImNotnoa op 16-05-2022 12:33 ]

Try SCE to Aux

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:13
Maar, je hebt dus in een 4-sterren hotel geslapen zoals was afgesproken? Ik neem aan dat er in Italië ook afspraken zijn wanneer een hotel zichzelf 4 sterren mag geven. Als dat is wat je hebt gekregen dan is er toch geen probleem?

Los dat je een negatieve review kan achterlaten waren je verwachtingen te hoog...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 12:25
Huh? Wat verwacht je precies?
Werd vooraf niet verteld om welk hotel het ging? Je krijgt dus random een 4*-hotel in Rome aangeboden? Dat is toch bizar?
Maar als je daar mee akkoord gaat dan is dit het gevolg van de keuze om met dit concept in zee te gaan...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +47 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Het verschil tussen een drie en vier sterren hotel is vooral de aanwezigheid van bijvoorbeeld een make-up spiegel, een föhn en bijvoorbeeld (op aanvraag) een paar slippers en een badjas.

Veel mensen denken dat sterren staan voor kwaliteit maar het zegt meer over de faciliteiten in de hotelkamer en het hotel zelf. Een twee sterren hotel kan een beter matras hebben liggen dan een vier sterren hotel.

Je hebt betaald voor een viersterren hotel en dit gekregen...

Afbeeldingslocatie: https://www.maxvandaag.nl/wp-content/uploads/2019/08/Sterrenclassificatie-Hotelsterren-724x1024.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door ImNotnoa op 16-05-2022 12:33 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
even 'strak op de definitie': je titel spreekt van misleiding, maar de dienst is geleverd? (ik neem aan dat je in italie bent geraakt, en daar geslapen hebt in het hotel dat overeen gekomen is).

ik snap uit je woorden dat je niet tevreden bent, en goed dat je daar achteraan gaat (even los van een resultaat daarop), maar ik denk dat je sterker zou staan als je argument "ik heb niet voor 270euro aan meerwaarde ontvangen terwijl dit wel de extra kosten waren" zou zijn.

mocht je echt specifieke wensen hebben op een toekomstige reis, dan raad ik je aan om eerst zelf onderzoek te doen, en daarna een (betrouwbare) partij te kiezen om je pakket bij aan te schaffen, of alles zelf te regelen.
met specifieke wensen een (budget?) reis via een supermarkt kopen, er zat ergens wel kans in dat 't niet perfect zou zijn.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:09
3,4 uit 5 is in mijn optiek een 6,8 (uit 10). Dat is nog altijd een ruime voldoende.
Dat is niet het nivo waar ik zelf op zou boeken, maar dat is dan ook precies de reden waarom ik geen vakantie zou boeken waarbij ik niet van tevoren weet om welke accomodatie het gaat. Je kan er van uitgaan, dat een dergelijk aanbod altijd bij een minder populair hotel zal zijn, anders zouden ze wel vermelden met welke accomodatie ze werken.

Ik denk dat je weinig mogelijkheden hebt om iets terug te krijgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Hier staat een en ander uitgelegd. Zoals anderen hier ook al zeggen, zijn de sterren een indicatie van aanwezige faciliteiten binnen en buiten de kamer. Ze zijn geen indicatie van kwaliteit.

Heb je ter plekke het hotel ook nog e.a. gevraagd om op te lossen? Een ander matras, andere kamer, een monteur voor de airco of iets dergelijks?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:57
Onduidelijk: heb je nou zelf het hotel gekozen of niet? Normaal gesproken kies je zelf het hotel uit en kan je ook onderzoek doen naar wat een goed hotel is. Vaag verhaal. Flywise, Albert Heijn, Black Friday, slechte rug, blabla; allemaal irrelevante details, maar essentiële informatie over hoe de keuze tot het hotel tot stand komt laat je achterwege. Het is lastig om zo iets zinnigs te zeggen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://static.ah.nl/binaries/ah/content/gallery/ah-nl/ah-nl-campaigns/highlights/black-friday/2021/def-niet-ingelogd/grids-black-friday-2021minibreak-2.png/grids-black-friday-2021minibreak-2.png/ahonline%3AmobileHighlightImage

In de spelonken van Google vind ik dit.

Voor 169 euro p.p. 4 hotelovernachtingen in het supertoeristische Rome + een vlucht is heel weinig, dan moet je i.m.o. ook heel weinig verwachten. Ook al betaal je nog 270 euro bij voor een upgrade (wat vervolgens ook geleverd is)

Slechte review achterlaten, klacht bij Flywise / AH als je dat nog wilt en verder gaan met je leven ben ik bang.

De volgende keer zelf je reis regelen en vooraf onderzoek doen naar de kwaliteit van de matrassen d.m.v. reviews etc

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sean93
FirePuma142 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:40:
Hier staat een en ander uitgelegd. Zoals anderen hier ook al zeggen, zijn de sterren een indicatie van aanwezige faciliteiten binnen en buiten de kamer. Ze zijn geen indicatie van kwaliteit.

Heb je ter plekke het hotel ook nog e.a. gevraagd om op te lossen? Een ander matras, andere kamer, een monteur voor de airco of iets dergelijks?
Bedankt! Ja, ter plekke aangegeven waar we mee zaten en ze wilden meewerken naar een oplossing.
Wat het hotel betreft hielpen ze ons wel, echter konden ze niet bieden waar we naar zochten. Nu klinkt het wel alsof we veeleisend zijn, maar bij een reis van €700,- ben ik van mening dat we iets meer mogen verwachten..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:28
Als je daarover al met je handen in het haar zit? Sure, wellicht hebben jullie er een jaar voor moeten sparen, dan is het natuurlijk heel vervelend.

Denk niet dat je veel kunt, behalve er van leren:

Waarom in hemelsnaam bij (via) de AH een reis boeken?
Waarom in hemelsnaam überhaupt via een reisbureau boeken?
Waarom betaal je iets, zonder vooraf te weten waar je terecht komt?

700 euro? Voor hoelang, weekend? Week?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 12:55
ImNotnoa schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:28:

[Afbeelding]
Dank! Nooit geweten eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik denk dat hier het misverstand om draait
De jongeman heeft mij aangegeven dat ik eerst naar het hotel moest gaan en als het inderdaad ondermaats was dan kon ik het noodnummer bellen en konden ze wat anders regelen.
"ondermaats" is natuurlijk ongedefinieerd. Flywise ziet het als "heeft lekkage", TS heeft andere gedachten bij "ondermaats" en denkt aan kwaliteit bedden, bijv.

Een leermomentje, vrees ik.

En sowieso, bij zulke aanbiedingen moet je nooit teveel verwachten.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sean93
renegrunn schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:48:
Als je daarover al met je handen in het haar zit? Sure, wellicht hebben jullie er een jaar voor moeten sparen, dan is het natuurlijk heel vervelend.

Denk niet dat je veel kunt, behalve er van leren:

Waarom in hemelsnaam bij (via) de AH een reis boeken?
Waarom in hemelsnaam überhaupt via een reisbureau boeken?
Waarom betaal je iets, zonder vooraf te weten waar je terecht komt?

700 euro? Voor hoelang, weekend? Week?
Ik ben het wel met je eens. Voor mij leek het een leuk kerstcadeau om samen 5 dagen te gaan.
Misschien ben ik hierin te naïef geweest :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Sean93 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:46:
[...]

Bedankt! Ja, ter plekke aangegeven waar we mee zaten en ze wilden meewerken naar een oplossing.
Wat het hotel betreft hielpen ze ons wel, echter konden ze niet bieden waar we naar zochten. Nu klinkt het wel alsof we veeleisend zijn, maar bij een reis van €700,- ben ik van mening dat we iets meer mogen verwachten..
€350 per persoon inclusief vlucht naar Rome met drie overnachtingen is wel ernstig aan de onderkant van de markt. Ik snap dat €700 niet slechts een pakje boter is, maar je moet het wel in relatie zien tot hetgeen je krijgt. Voor €700 kun je ook een nachtje naar Amsterdam.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:28
Sean93 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:00:
[...]

Ik ben het wel met je eens. Voor mij leek het een leuk kerstcadeau om samen 5 dagen te gaan.
Tuurlijk, super leuk idee.

700 euro voor 5 dagen voor 2 pers, is inderdaad niet heel veel.. (voor een dergelijke trip).

Welke maatschappij vlogen jullie mee? Dan weet je ongeveer wat er voor het hotel overbleef. Anders gezegd, een beetje hotel in Rome (en veel van dat soort steden), zit je zo aan 150 euro en meer per nacht. Dus met 4(?) nachten, zit je al op 600 euro, en dan moet je nog vliegen (a 2 pers) ;)

[ Voor 16% gewijzigd door renegrunn op 16-05-2022 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:16

Rmg

Sean93 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:22:

Zoals je al voelt aankomen: bedden die keihard waren, airco die niet werkt, oud meubilair, badkamer beschadigd.. M.i. niet de kwaliteit die je mag verwachten van een 4*-hotel.
Bedden zijn persoonlijke smaak, ik heb nog nooit een bed gehad wat hard genoeg was in een hotel. (behalve de keren dat ik op een futon lag.) Een bed dat vies is of doorgezakt daar is wat objectief mis mee. Te hard of te zacht is smaak kwestie.

Het was maart, Airco's staan dan gewoon uit in hotels, zeker als er een raam open kan, airco's die alleen in bepaalde seizoenen bedienbaar is is zo'n beetje de norm tegenwoordig.

Oude meubels, tjah, als het schoon en functioneel is?

Defecten in de badkamer is niet netjes, maar ja zolang dat cosmetisch is..

Het is lastig maar je kan er imo niet zo veel mee.
Sean93 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:00:
[...]

Het is ook een leuk kerstcadeau maar daar mag wel wat verwachtingsmanagement op :+

[ Voor 21% gewijzigd door Rmg op 16-05-2022 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sean93
Rmg schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:11:
[...]

Bedden zijn persoonlijke smaak, ik heb nog nooit een bed gehad wat hard genoeg was in een hotel. (behalve de keren dat ik op een futon lag.) Een bed dat vies is of doorgezakt daar is wat objectief mis mee. Te hard of te zacht is smaak kwestie.

Het was maart, Airco's staan dan gewoon uit in hotels, zeker als er een raam open kan, airco's die alleen in bepaalde seizoenen bedienbaar is is zo'n beetje de norm tegenwoordig.

Oude meubels, tjah, als het schoon en functioneel is?

Defecten in de badkamer is niet netjes, maar ja zolang dat cosmetisch is..

Het is lastig maar je kan er imo niet zo veel mee.

[...]

Het is ook een leuk kerstcadeau maar daar mag wel wat verwachtingsmanagement op :+
Nee wat ons stoorde aan de bedden is dat je de spiralen door het matras voelde komen.
Ook andere kamers hadden hier last van, helaas.. Dat van de airco is nieuw voor mij..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 14:54

SeatRider

Hips don't lie

Sean93 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:23:
Dat van de airco is nieuw voor mij..
Zit ook wel een logica in. Als mensen de stroom niet betalen laten ze dat ding gewoon altijd aanstaan. Zolang het buiten nog geen 30 graden is zou ik het systeem ook centraal uitzetten.

Ik had een keer een low budget hotel in Turkije waar ze om die reden elke dag de stroom gewoon van de kamers afhaalden voor een uurtje, zodat alle airco's die onverhoopt nog aanstonden, uitvielen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Sommigen stellen in dit topic dat je voor 700 euro nu eenmaal niet zoveel kunt verwachten. De prijs is een belangrijke graadmeter voor de te verwachten kwaliteit en luxe van een reis, maar zeker niet de enige. Daarvoor is het ook belangrijk te beseffen dat het een reis in het laagseizoen betreft, in een periode waarin sowieso nog niet zoveel werd gereisd, dat de reis kennelijk werd aangeboden als aanbieding op 'Black Friday', dat er €67,50 per nacht extra is betaald voor een luxer hotel, en dat Flywise daarvoor bij het boeken de volgende beschrijving toonde:
U verblijft altijd in een 3-sterren hotel met eigen badkamer. Wilt u extra luxe tijdens uw verblijf? Upgrade dan naar een 4-sterren hotel.
Qua regelgeving kan het best zo zijn dat het verschil tussen 3 en 4 sterren bestaat uit een een make-upspiegel en een föhn, maar de gemiddelde consument weet dat niet. Omdat Flywise de optie aanbiedt als 'extra luxe' mag je wel wat verwachten. In ieder geval een matras dat goed ligt, of althans eentje waarbij je de spiralen niet voelt. Ik zou graag foto's zien van de beschadigde badkamer of de oude meubels om een beter beeld te krijgen, maar vindt TS niet bij voorbaat kansloos.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 15:32
Wild Chocolate schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:38:
3,4 uit 5 is in mijn optiek een 6,8 (uit 10). Dat is nog altijd een ruime voldoende.
Alleen als je ervan uit gaat dat een 1 op een 5-puntsschaal gelijk staat aan een 2 op een 10-puntsschaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sean93
fopjurist schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:53:
Sommigen stellen in dit topic dat je voor 700 euro nu eenmaal niet zoveel kunt verwachten. De prijs is een belangrijke graadmeter voor de te verwachten kwaliteit en luxe van een reis, maar zeker niet de enige. Daarvoor is het ook belangrijk te beseffen dat het een reis in het laagseizoen betreft, in een periode waarin sowieso nog niet zoveel werd gereisd, dat de reis kennelijk werd aangeboden als aanbieding op 'Black Friday', dat er €54 per nacht extra is betaald voor een luxer hotel, en dat Flywise daarvoor bij het boeken de volgende beschrijving toonde:

[...]

Qua regelgeving kan het best zo zijn dat het verschil tussen 3 en 4 sterren bestaat uit een een make-upspiegel en een föhn, maar de gemiddelde consument weet dat niet. Omdat Flywise de optie aanbiedt als 'extra luxe' mag je wel wat verwachten. In ieder geval een matras dat goed ligt, of althans eentje waarbij je de spiralen niet voelt. Ik zou graag foto's zien van de beschadigde badkamer of de oude meubels om een beter beeld te krijgen, maar vindt TS niet bij voorbaat kansloos.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vlS4By0pj5DvyKeQJmFo1EJ0ARM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lx4Vs6xLSk7sXZQThU3bDNSw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LcE2iRchhRnwdgXFDWmqfXtn-6E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0l1iJTRLMhsxvWCgK6frmDWG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_PNKGUhUFLkZYgjjsfRCvIgqkJw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rFwXfNTpm8aKpN55WmmvCwlv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wM9n-wQsGAIo0oSr4KgiuvDr1WU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rYVFwh9yToJzb1USAsZldr2t.jpg?f=fotoalbum_large

Zo op het oog misschien een keurige prima kamer. We staan er echt niet zo slecht in dat we een jacuzzi in de slaapkamer hadden verwacht :') Wel was het allemaal verouderd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:25
Je hebt voor kerst geboekt, bent in maart geweest en in mei kom je er nog een keer een topic over openen? Ik zou mn verlies nemen en iets meer aandacht besteden aan het boeken van mn volgende vakanties.

Schrale troost misschien, maar wij zijn in die periode ook naar rome geweest. In een hotel met geweldige reviews, in de prijscategorie die @renegrunn noemt (tikkie meer nog wel) en ons bed was ook (te) hard... Daar hebben ze op verzoek nog wel wat aan proberen te doen met een deken oid er onder. O-) Maargoed. Bedden blijven een persoonlijk dingetje.

Verder een top weekend gehad. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Charly op 16-05-2022 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sean93
Charly schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:47:
Je hebt voor kerst geboekt, bent in maart geweest en in mei kom je er nog een keer een topic over openen? Ik zou mn verlies nemen en iets meer aandacht besteden aan het boeken van mn volgende vakanties.

Schrale troost misschien, maar wij zijn in die periode ook naar rome geweest. In een hotel met geweldige reviews in de prijscategorie die @renegrunn noemt en ons bed was ook (te) hard.
Dat komt omdat ik mijn klachten op 23 maart had verstuurd naar Flywise en zij nu pas antwoord had.

[ Voor 0% gewijzigd door Sean93 op 16-05-2022 15:49 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:25
Sean93 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:49:
[...]
Dat komt omdat ik mijn klachten op 23 maart had verstuurd naar Flywise en zij nu pas antwoord had.
Te meer reden om het te laten gaan. In dit tempo ben je er volgend jaar maart nog mee bezig en ik acht de kans dat je er nog iets van terug gaat zien (om door anderen genoemde redenen) minimaal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 15:25
Sean93 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:46:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zo op het oog misschien een keurige prima kamer. We staan er echt niet zo slecht in dat we een jacuzzi in de slaapkamer hadden verwacht :') Wel was het allemaal verouderd.
Wat was er precies beschadigd aan de badkamer? Als ik foto's zo zie ziet het er prima uit, alleen wat ouderwets inderdaad. Maar misschien mis ik wat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Tjah, je boekt iets zonder van tevoren te zien wat je krijgt, dan kun je weinig met subjectieve klachten als "verouderd".

Als je specifieke eisen hebt (nieuw, veel aandacht voor bedden wegens slechte rug, etc.) kun je toch beter zelf iets uitzoeken. Bij alle accomodaties waar ik zelf helemaal tevreden ben kan ik wel een slechte review vinden van iemand die aan heel andere factoren waarde hecht dan ikzelf, en andersom, als ik er niet tevreden (terugkerend thema: bedden liggen naar mijn mening kut) ben kan ik altijd wel reviews vinden van mensen die het helemaal prima vinden. Op de gok iets boeken zou ik dus ook nooit doen tenzij je het allemaal wel best vindt.

700 p.p. voor 5 dagen, dan lees ik 150 euro heen, 150 euro terug, en 100 euro per nacht. Ik ben het met de meerderheid van de mensen eens: je mag een redelijk verblijf verwachten, maar voor een echt luxe vakantie betaal je doorgaans meer.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik vind het er eigenlijk best wel prima uitzien...

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Charly schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:58:
[...]

Te meer reden om het te laten gaan. In dit tempo ben je er volgend jaar maart nog mee bezig en ik acht de kans dat je er nog iets van terug gaat zien (om door anderen genoemde redenen) minimaal.
Daar gokt Flywise dan ook ook op. Juridisch kun je een schadevordering prima tot vijf jaar na dato indienen, maar in de praktijk raak je steeds minder gemotiveerd en laat je het erbij zitten.

Op basis van de foto's geef ik je weinig kans voor de stelling dat je de hotelkamer niet voldeed omdat je precies hebt gekregen wat je hebt geboekt. Flywise zal aangeven dat je uit deze foto's niets kunt afleiden over de kwaliteit van het bed, dat een airco in maart niet nodig is, dat je een groot raam kon openzetten als het te warm was, en dat de luxe van de kamer blijkt uit de marmeren elementen, het bureau, de lichtschakelaars naast het bed, de grote ramen, enz. Het armoedige douchegordijn en de slijtageplekken op de meubels doen zeker af aan je ervaring, maar ik denk dat het onvoldoende is om van wanprestatie te spreken. Als je deze reis zo had geboekt zonder de optie voor een 3-sterrenhotel, was je misschien ook best tevreden.

Maar je hebt die optie wel gehad. Je bent gelokt met een advertentie voor een goedkope reis, en vraagt je af waarvoor je nou hebt bijbetaald. Bij navraag kreeg je te horen:
Flywise zegt: In Italië beschikken 4-sterrenhotels over dezelfde kenmerken als 3-sterrenhotels, maar naast de dagelijkse schoonmaak van de kamer wordt de kamer ook 's middags schoongemaakt; elke dag worden de bedden verschoond (tenzij de klant hier niet voor kiest); er is een was- en strijkservice beschikbaar voor alle gasten; er zijn parkeerplaatsen voor minimaal 50% van de kamers; de tweepersoonskamers zijn van minimaal 15 vierkante meter.
Deze informatie lijkt juist en wordt onder meer hier herhaald. Wat heb je aan perkeerplekken bij een vliegvakantie, een extra schoonmaakbeurt als je toch de hele dag in de stad bent, en aan elke dag schoon beddengoed als er een guilt tripping kaartje op de kamer staat met het verzoek om alsjeblieft om het milieu te denken voordat je schoon beddengoed aanvraagt? Ter vergelijking: bij een Italiaans 3-sterrenhotel wordt de kamer 1x/dag schoongemaakt, krijg je 3x/week schoon beddengoed en is de kamer minimaal 14 m2. Bij het boeken beloofde Flywise 'extra luxe', maar voor €67,50/nacht extra verwacht ik toch wel wat meer dan dit karige lijstje. Aangezien zij hebben aangegeven enkel deze criteria te hanteren en niet te kijken naar het algehele luxeniveau, zou ik toch proberen de meerprijs terug te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door fopjurist op 16-05-2022 17:57 ]

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 16:14

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Tsja.

Harde of zachte bedden zeggen niets over de kwaliteit. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Dit ziet er uit als verwachtingen die niet worden waargemaakt dan maar verpakken in een klacht.
Je kiest voor een spotgoedkope reis. Dan moet je je verwachtingen gewoon bijstellen.

Onvoldoende kennis van zaken nekt je in dit geval. En nu heb je eigenlijk je vakantie zelf verpest door meteen uit te checken. En nu blijf je nu met een rotgevoel achter, en ga je maanden 'procederen' om dit gevoel weg te nemen. Dat gaat je niet lukken.

Neem je verlies. En boek in de toekomst 'verstandig'.
Het gezegde 'If you pay peanuts, you get monkeys' is hier dan ook enigzins van toepassing.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sean93 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:46:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Precies dat. Verouderd, maar an sich een prima kamer.

Ik bedacht me net dat volgens mij als je bij Booking bij kamers kijkt er ook (soms) een cijfer gegeven wordt voor de bedden. Als is dat natuurlijk enorm subjectief (ikzelf houd juist van een hard bed, bijv).
Misschien kan dat helpen bij kijken of het een beetje fatsoenlijke bedden zijn.

Wat je ook kan doen bij hotelkeuze is kijken of het een boxspring is, die zijn vaak wat zachter.

Als laatste tip: Als je ergens heengaat, zoek of vraag het eerst hier op het forum. Ik heb echt waanzinnige tips voor vakantie op tweakers gevonden :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is en blijft subjectief. Iedereen heeft eigen dingen die ze belangrijk vinden en voorkeuren daarbinnen. Ik hou bijvoorbeeld juist van een hard bed en voel liever spiraaltje hier en daar dan dat ik wegzak en de volgende ochtend last heb van m'n rug...

Dat is ook het probleem met reviewcijfers. Natuurlijk is 100% 5/5 wenselijk, maar zelfs dan weet je niet of de reviewers dezelfde dingen oordelen op zelfde manier. Ik zou waarschijnlijk een ander bed volle punten geven dan jij bijvoorbeeld. Ik vind het veel interessanter om kwalitatief, niet kwantitatief, de slechte reviews door te lezen op wat er exact slecht gevonden wordt. Zo heb ik ooit toen ik erg krap bij kas was voor EUR 210 pp een week all-in in Turkije geboekt. Moge duidelijk zijn dat je dan niet in 5-sterren en goede reviews kunt verwachten. Alle opties rond die prijs hadden baggercijfers, maar waarom ze die kregen verschilde nogal eens. Bij de een las je over bedwantsen en kakkerlakken. Nope. Een ander scoorde bij NL en UK reviewers erg slecht, maar juist goed bij DE. Wat bleek: de Britten vonden het eten waardeloos want te Turks :') , en de Nederlanders kregen slechte service omdat ze aan het roddelen waren over de bediening zonder door te hebben dat de helft prima NL verstond. De Duitsers waren beleefd en werden prima behandeld, en het eten was Turks maar goed. Enfin, ik had er goed gevoel bij en die bleek perfect te kloppen. Exact de ontspannen week gehad die ik nodig had, met schone kamers, schoon zwembad bij hotel (goed ook, strand was 6km weg) en fantastisch personeel op moment dat je hen fatsoenlijk behandelde.

Maar goed, dat geldt allemaal alleen als je reviews vooraf bekijkt. 'Mystery hotels' zijn altijd een gok, Heb ooit voor een grijpstuiver in de Radisson Blu bij het EU parlement in Brussel gezeten op moment dat de circus richting Strasbourg was. Dat was een enorme (luxe) meevaller, maar ook in nare hokken waar ik zelf nooit voor gekozen zou hebben. Moraal: alleen doen als je zelf flexibel bent en overweg kunt met de mindere opties. Zeker als je specifieke eisen hebt wil je zelf hotel kiezen, en liefst rechtstreeks (niet via Booking oid) boeken na contact om te bevestigen dat wat je nodig hebt aanwezig is. Dat hoeft niet eens meer geld te kosten, maar is geheid meer uitzoekwerk. Geen zin in? Dan in ieder geval goed verdiepen in wat je wel en niet beloofd is (verhaal hierboven over wat de sterren wel en niet inhouden). Ik heb veel beter geslapen in sommige eenvoudige 1* ho(s)tels dan in oude schimmellige 4* gedrochten (tip: vermijd Hotel Chamartin The One in Madrid, tenzij ze het afgelopen paar jaar grondig gerenoveerd hebben). Die laatste had wel netjes de schoenpoetsmachine, maar daar ruikt je kamer echt niet beter van :X ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:41
De ts geeft aan dat de airco niet werkte, had je die nodig in maart?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:42

Kheos

FP ProMod
Waar zit nu eigenlijk precies de misleiding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:47
De foto's zien er netjes uit, de prijs is netjes, het komt op mij over alsof je nog helemaal geen ervaring hebt met reizen en/of vakanties in het buitenland (in hotels), en hierdoor compleet verkeerde verwachtingen had. Heb je al vaker een vergelijkbare reis gemaakt?

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-10 17:01
Sean93 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:46:
[...]maar bij een reis van €700,- ben ik van mening dat we iets meer mogen verwachten..
Ik heb net een stacaravan geboekt in de ardennen voor 4 nachten. Dat kost me €700.
Jij gaat naar een toeristische wereldstad en krijgt er ontbijt bij, vlucht, ... en verwacht een top-hotel? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
gielie schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 07:41:
De ts geeft aan dat de airco niet werkte, had je die nodig in maart?
We hadden in Nederland een prachtig zonnige maand in Maart. Dus het is aannemelijk dat het in Rome inderdaad veel warmer was dan hier.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:41
RodeStabilo schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 08:48:
[...]

We hadden in Nederland een prachtig zonnige maand in Maart. Dus het is aannemelijk dat het in Rome inderdaad veel warmer was dan hier.
Heb het even opgezocht, 17 maart was 20 graden, de rest van de maand rond de 15. Geen airco weer lijkt mij.

Vond ts dit echt een probleem of ben je op zoek naar punten om je teleurstelling kracht bij te zetten.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 16:05
gielie schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 08:57:
[...]

Heb het even opgezocht, 17 maart was 20 graden, de rest van de maand rond de 15. Geen airco weer lijkt mij.

Vond ts dit echt een probleem of ben je op zoek naar punten om je teleurstelling kracht bij te zetten.
Moet het per se airco weer zijn om een airco te gebruiken dan? Mijn meest recente hotelovernachting was afgelopen februari in Amsterdam, ook hier gewoon een airco op de kamer die ik direct heb aangezet na binnenkomst op onze kamer. Afgezien van het weer buiten is het vaak bloedheet in een hotel óf je hotel kamer en dan wil ik gewoon die airco aan hebben staan.

Als ze er mee adverteren dan mag je het zeker ook verwachten dat het gewoon werkt. Dat het buiten het seizoen is aldus het hotel (of in jouw ogen) maakt niets uit dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goovy75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-08 20:15
De jongeman heeft mij aangegeven dat ik eerst naar het hotel moest gaan en als het inderdaad ondermaats was dan kon ik het noodnummer bellen en konden ze wat anders regelen.
Ik moet bijna iedereen hier wel gelijk gekregen maar topicstarter heeft wel Flywise gesproken over de verwachting van het hotel. Wat heeft de medewerker in de chat gezegd en heb je die gegevens nog?

De medewerker heeft topicstarter wel gerust gesteld door te zeggen dat als het ondermaats is dat er nog wat geregeld kan worden. Vervolgens belt hij Flywise en wordt er niets met zijn "klacht" gedaan.

Het is heel goedkoop maar het was ook Black Friday. Dan mag je ook "hoge" kortingen verwachten(wat natuurlijk niet altijd zo is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

fopjurist schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:53:
Sommigen stellen in dit topic dat je voor 700 euro nu eenmaal niet zoveel kunt verwachten. De prijs is een belangrijke graadmeter voor de te verwachten kwaliteit en luxe van een reis, maar zeker niet de enige. Daarvoor is het ook belangrijk te beseffen dat het een reis in het laagseizoen betreft, in een periode waarin sowieso nog niet zoveel werd gereisd, dat de reis kennelijk werd aangeboden als aanbieding op 'Black Friday', dat er €67,50 per nacht extra is betaald voor een luxer hotel, en dat Flywise daarvoor bij het boeken de volgende beschrijving toonde:

[...]

"De gemiddelde consument weet dat niet."

Dan moet de gemiddelde consument wat meer oplossend vermogen hebben en wat zelfredzamer zijn.

Ik neem er aanstoot aan dat de consument als een soort dom wezen dat niks zelf kan wordt weggezet om maar vooral de verantwoording bij een ander neer te kunnen leggen.

Dit soort dingen is gewoon een leermomentje, we hebben er nu weer een iets slimmere consument bij. :)

Als je op zoek bent naar reisjes op de absolute bodem van de markt, tja dan moet je verwachten dat er wat bochtjes worden afgesneden.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:07
Iets met een dubbeltje en eerste rang... Als je een specifiek iets zoekt zoals een zacht bed ivm rugklachten ga je je toch niet laten verrassen door een organisatie maar plan je zelf een trip?
Pagina: 1