Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luamare
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-05-2022
Hi,

Ik ben jarenlang in het bezit geweest van een Sony a5000, waarmee ik met veel plezier foto’s gemaakt heb. Echter wou ik overstappen op een betere camera. Ik heb de Sony a6600 aangeschaft, via kamera-express. Hij is tweedehands, maar alles zou nog goed moeten werken! Vanmorgen is de camera binnen gekomen en ik wou deze natuurlijk gelijk testen. Na ongeveer 15 minuten foto’s gemaakt te hebben (buiten, met bewolking), werd de camera al best warm. Niet onhandelbaar warm, maar toch wel warm. Is dit normaal?
Mijn Sony a5000 werd nooit warm, ook al gebruikte ik hem in de volle zon voor een lange tijd!

Bedankt voor het lezen/antwoorden alvast!

Edit: ik hem de camera een tijd laten afkoelen, toen weer aangezet en binnen een paar simpele foto’s gemaakt van een plant, na 2 minuten werd het hele scherm aan de rechterkant warm

[ Voor 12% gewijzigd door Luamare op 16-05-2022 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:31
Ik heb een Sony a5100, en die wordt ook wel warm als hij lang aan staat. Zolang hij niet uitvalt is het volgens mij prima. Er zijn ook Streamers die een Sony a5100 of beter gebruiken als webcam, en die ondervinden na een lange stream ook dat de camera gewoon uitgaat ivm oververhitting.

Chookity-pok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:19
heb je al eens op google gekeken? hoop meldingen die dit probleem aanstippen...

dus je kan hem prima gebruiken, maar niet aaneengesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-05 23:53
Als het goed is, oververhit de A6600 niet meer.
Dat deden de voorgaande modellen wel, met een icoontje in het scherm (tragere foto's) en soms een camera die uitvalt tot gevolg.

Edit: Ja, hij wordt wel warm, zeker als je met 4k video aan de slag gaat. Maar hij hoort niet minder goed te functioneren terwijl hij warm wordt.

[ Voor 29% gewijzigd door hans_lenze op 16-05-2022 12:12 ]

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luamare
hans_lenze schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:11:
Als het goed is, oververhit de A6600 niet meer.
Dat deden de voorgaande modellen wel, met een icoontje in het scherm (tragere foto's) en soms een camera die uitvalt tot gevolg.

Edit: Ja, hij wordt wel warm, zeker als je met 4k video aan de slag gaat. Maar hij hoort niet minder goed te functioneren terwijl hij warm wordt.
Dank je voor je reactie!
Ik had ook gelezen dat de A6600 niet zou oververhitten, daarom ook dat ik voor deze ben gegaan! Zo lang hij goed blijft functioneren is het oké! Het scherm werd net echter na 2 minuten gebruik aan de rechterkant erg heet. Zou het kunnen dat er een fout zit in de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luamare
99ruud99 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:08:
heb je al eens op google gekeken? hoop meldingen die dit probleem aanstippen...

dus je kan hem prima gebruiken, maar niet aaneengesloten.
Ik zal even op Google gaan kijken!
Bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-05 23:53
De processor van een camera heeft het zwaar als hij hard moet rekenen. Daar wordt ie warm van. Omdat er geen ventilator in de camera zit, gebruikt het ding de behuizing als koellichaam. Die wordt daardoor ook warm/heet.
Ja, hij kan ook kapot zijn. Dat kan altijd. Daar zou ik me niet zoveel zorgen over maken na een simpele test. Probeer of je hem kunt oververhitten met normaal gebruik. Zo ja, er is wat mis. Zo nee, dan kun je er lekker mee aan de slag. Kun je een half uur 4k video opnemen zonder problemen? In zonlicht/onder een studiolamp?

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luamare
hans_lenze schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:58:
De processor van een camera heeft het zwaar als hij hard moet rekenen. Daar wordt ie warm van. Omdat er geen ventilator in de camera zit, gebruikt het ding de behuizing als koellichaam. Die wordt daardoor ook warm/heet.
Ja, hij kan ook kapot zijn. Dat kan altijd. Daar zou ik me niet zoveel zorgen over maken na een simpele test. Probeer of je hem kunt oververhitten met normaal gebruik. Zo ja, er is wat mis. Zo nee, dan kun je er lekker mee aan de slag. Kun je een half uur 4k video opnemen zonder problemen? In zonlicht/onder een studiolamp?
Dank nogmaals voor je reactie!
Ik heb je advies opgevolgd en de camera buiten neergezet (in zonlicht) en ben gaan filmen. Na een halfuur ben ik terug gegaan om te kijken of alles oké is, maar hij was al gestopt met filmen. Gecheckt, en hij heeft maar 6 minuten gefilmd, terwijl er genoeg ruimte nog is om langer te filmen (dus toen al gestopt door oververhitting denk ik?). Toen ik hem oppakte, was hij ook erg warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurkVell
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-05 23:14
Terug naar Kamera Express zou ik zeggen.
Pagina: 1