Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rahulk
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-03 18:41
Mijn vraag
Sinds de laatste softwareupdate (05.20.30) heb ik geen tv signaal meer op mijn LG oled 65C9PLA. Het begon met kabel maar na de harde reset ook geen sateliet signaal meer. Op een ander tv heb ik wel signaal. Wat kan ik hieraan doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
LG Oled c9 Software 05.20.30 TV is net 2,5 jaar oud.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb het volgende geprobeerd: harde reset (stroom eraf is een nachtje geweest) daarna geen signaal meer op Sateliet. Fabrieksreset (kan geen kanalen vinden). softwareupdate... andere TV aangesloten daarop wel signaal.

Beste antwoord (via rahulk op 16-05-2022 14:20)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-05 16:15

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dat is helaas een vies winkeltruukje en niet intrappen. Je hebt in Nederland garantie over de gehele economische levensduur en die is voor een C9 niet verstreken. Het gebied is wat grijzer als het om zaken gaat die de televisie niet onbruikbaar maken, maar bij een tuner is toch echt wel sprake van een televisie die onbruikbaar is.

De juiste gang van zaken is hier dan de winkel in gebreke stellen en ze een redelijke termijn geven om het probleem op te lossen (doe het wat ruim, 4 weken of zo lijkt me meer dan redelijk). Indien niet opgelost kun je de koopovereenkomst ontbinden en heb je recht op je volledige aankoopbedrag (dus niet de dagwaarde).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik zou even dubbelchecken: De TV met een korte kabel direct op de kabelaansluiting aansluiten, zodat je absoluut zeker bent dat er niet op de signaalkwaliteit aan te merken is, en kijken of dat helpt. Mocht je tuner stuk zijn dan is het gewoon een gevalletje garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rahulk
dmantione schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:00:
Ik zou een dubbelchecken: De TV met een korte kabel direct op de kabelaansluiting aansluiten, zodat je absoluut zeker bent dat er niet op de signaalkwaliteit aan te merken is, en kijken of dat helpt. Mocht je tuner stuk zijn dan is het gewoon een gevalletje garantie.
Dank je voor je reactie! Bij deze ook gecontrolleerd. Helaas werkt dat ook niet. Hij is net 2,5 jaar oud valt net buiten garantie. Uit coulance zou er een nieuwe moederbord geplaatst kunnen worden voor €140,-. is dit het waard? Had op zijn minst verwacht dat de tv minimaal 5 jaar mee zou gaan....

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dat is helaas een vies winkeltruukje en niet intrappen. Je hebt in Nederland garantie over de gehele economische levensduur en die is voor een C9 niet verstreken. Het gebied is wat grijzer als het om zaken gaat die de televisie niet onbruikbaar maken, maar bij een tuner is toch echt wel sprake van een televisie die onbruikbaar is.

De juiste gang van zaken is hier dan de winkel in gebreke stellen en ze een redelijke termijn geven om het probleem op te lossen (doe het wat ruim, 4 weken of zo lijkt me meer dan redelijk). Indien niet opgelost kun je de koopovereenkomst ontbinden en heb je recht op je volledige aankoopbedrag (dus niet de dagwaarde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rahulk
Dank je wel! ga ik even in contact met de winkel.... hoop dat niet dat het een kastje naar de muur verhaal wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Meestal druipen ze wel af als je laat blijken te weten hoe de wet in elkaar zit. Mochten ze voet bij stuk houden kun je checken of ze bij een klachtencommissie zijn aangesloten (de meeste winkels zijn dat). Het ultieme middel is juridische stappen zetten. We zien op Tweakers veel voorbeelden van winkels die hun klanten met kluitjes in het riet proberen te sturen, maar ik ken eigenlijk geen verhalen van winkels die het op een rechtzaak of zelfs maar klachtencommissie durfden aan lieten te komen. Het belangrijkste is het moment dat ze beseffen de klant zijn rechten kent en dat het standaard kluitje in het riet niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Deze uitspraak van de Geschillencommissie is wel het lezen waard:

https://www.degeschillenc...eenkomst-wordt-ontbonden/
Pagina: 1