• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-09 21:45
Ik twijfel tussen twee telefoons, de Samsung Galaxy A52s en de Xiaomi 11T. Op internet heb ik een user review gezien waarbij de camera tussen de 2 wordt vergeleken en de gebruiker vindt dat de A52s wint.

Maar als ik naar DXOMARK kijk dan is de Xiaomi 11T marginaal zelfs iets beter dan de A52s. Toch heb ik daarnet op internet gelezen dan Samsung over her algemeen betere camera's heeft (volgens mij ook in Tweakers eigen best buy?)

Ik ben dan benieuwd waar ik op af moet gaan. In de winkel even de camera testen is lastig omdat dan het scherm de beperkende factor is..

Hoe betrouwbaar is DXOMARK tegenover een user review ? Welke heeft de betere camera, de A52s of de 11T?

Hier is de ranking,

https://www.dxomark.com/s...22%5D/device-Xiaomi%2011T

Ende devices hebben ook eigen test reviews scores

[ Voor 11% gewijzigd door TTMJ! op 16-05-2022 10:07 ]

• TTMJ!
Zou dit misschien naar aankoop advies kunnen worden verplaatst?

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:45
Erg jammer dat de review van de A52s van DxO niet ingezien kan worden. Dat zorgt er wel voor dat het minder betrouwbaar is.

Hardwaretechnisch heeft de 11T een betere sensor in de hoofdcamera, met een grotere sensor van 1/1.52" en gebruikt de HM3 sensor van Samsung die een stuk nieuwer is dan de IMX686 gebruikt in de A52s 5G. Maar de 11T heeft geen OIS, wat ervoor zorgt dat je sneller blurry foto's krijgt, vooral in het donker.
Waarschijnlijk is de ISP in de Xiaomi wat beter omdat het een betere processor heeft, maar het zal elkaar niet ontlopen. Samsung heeft wel betere softwareprocessing voor de camera vind ik persoonlijk.
Als we kijken naar de tweede groothoekcamera, dan is Samsung de overgrote winnaar. De 8MP sensor in de Xiaomi is erg slecht, wat je waarschijnlijk in de reviews ook gezien hebt.

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:47
Ik heb een paar youtube video's gekeken over welke van deze 2 de betere camera heeft, en allemaal hebben ze de conclusie dat de Samsung de betere camera heeft.

YouTube: samsung galaxy a52s vs xiaomi 11t pro. Camera battle

• TTMJ!
Vlizzjeffrey schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 18:11:
Ik heb een paar youtube video's gekeken over welke van deze 2 de betere camera heeft, en allemaal hebben ze de conclusie dat de Samsung de betere camera heeft.

YouTube: samsung galaxy a52s vs xiaomi 11t pro. Camera battle
Dat is trouwens wel de pro versie. Ik ben geïnteresseerd in de reguliere versie.

Wat zorgt hier voor het verschil tussen DXOMARK en YouTube reviews?

• Vlizzjeffrey
de mi11t en de mi11tpro hebben dezelfde camera hardware.

Weet niet wat het verschil verklaard, wellicht verschillende punten scoren systeem

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:18
DXOMark scores zijn heel theoretisch en feitelijk, en zeggen niks over smaak en menselijke voorkeuren. Staar je dus niet blind op die scores.

The devil is in the details.

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:45
Vlizzjeffrey schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 18:51:
de mi11t en de mi11tpro hebben dezelfde camera hardware.

Weet niet wat het verschil verklaard, wellicht verschillende punten scoren systeem
Andere processor, dus andere ISP, die van Qualcomm zal wel een stuk beter zijn.
Xiaomi heeft ook veel meer SD888 telefoons, dus de software zal ook beter geoptimaliseerd zijn voor de ISP.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:31
Hahn schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 18:52:
DXOMark scores zijn heel theoretisch en feitelijk, en zeggen niks over smaak en menselijke voorkeuren. Staar je dus niet blind op die scores.
Inderdaad veel voorbeeldfoto's bekijken. De compare tool van GSMArena vind ik daarbij ook handig.

• Vlizzjeffrey
vandeven66 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 19:45:
[...]

Andere processor, dus andere ISP, die van Qualcomm zal wel een stuk beter zijn.
Xiaomi heeft ook veel meer SD888 telefoons, dus de software zal ook beter geoptimaliseerd zijn voor de ISP.
Dan wordt de keuze voor de topic starter nog makkelijker, als de mi10t non pro nog minder presteerd in camera dan de mi10tpro.

• TTMJ!
D-Three schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 19:59:
[...]

Inderdaad veel voorbeeldfoto's bekijken. De compare tool van GSMArena vind ik daarbij ook handig.
Het valt me alleen op dat daar wel andere waardes zijn gebruikt per toestel?

• TTMJ!
En ik begrijp nog steeds niet waarom reviewers aangeven dat de A52s beter is terwijl DXOMARK objectief de 11T als beter meet.. maar op de hierboven gedeelde vergelijking lijkt de A52s wel iets scherper?

• TTMJ!
Maar wacht ik zie nu dat de 11T is weer scherper op de low light foto van GSMarena? Wat gek want de A52s heeft OIS
Pagina: 1