Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traders
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-07 06:27
Hi,

Heeft er iemand ervaring met het openen van beleggingsrekeningen voor kinderen. Ik begrijp dat DEGIRO ermee gestopt is (voor nieuwe klanten). Ik heb Brand New Day al gevonden: https://new.brandnewday.nl/particulier/kinderrekening

De belangrijkste criteria zijn LAGE KOSTEN en (dus) index/ETF support. Ook zou het handig zijn als het fractional shares ondersteund en een bepaalde allocatie over ETFs kan maken. Dan kan ik gewoon zeg 100 euro ofzo storten en dan wordt dit automatisch verdeeld.

Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:53
Meesman al heb je daar zeer beperkt keuze in fondsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterX333
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:09
Semmie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traders
Bedankt voor de bijdragen tot zover; Semmie is to te zien vrij duur (0.7%/jaar) en Meesman heeft geen service fee, maar de fondskosten (b.v. voor wereld) zijn hoger dan BND en ze hebben transactiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07 13:45

mwa

Alle 3 de kids hier hebben een rekening bij Meesman. Een set and forget, en met de 18de hebben ze leuk nieuws ☺️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruijff14
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:43
Ik ben hier onlangs ook mee bezig geweest (voor m’n neefje), hier staat wel eea goed opgesomd vond ik: https://www.financieelona...og.nl/beleggen-voor-kind/
ABN AMRO is de goedkoopste optie, ervan uitgaande dat je al een betaalrekening hebt bij hen. Anders is de Meesman kinderrekening de goedkoopste.
De Meesman kinderrekening en de Brand New Day kinderrekening vallen mij bij de bekeken aanbieders positief op door transparantie in combinatie met de lage kosten en een goede spreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traders
Cruijff14 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 07:10:
Ik ben hier onlangs ook mee bezig geweest (voor m’n neefje), hier staat wel eea goed opgesomd vond ik: https://www.financieelona...og.nl/beleggen-voor-kind/

[...]
Super bedankt nuttige link

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmr1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:12
Ik heb net twee belegging rekeningen geopend bij ABN.
Goedkoop ETF’s kopen, ook fractions.
Elke maand automatisch wat overmaken en vrijwel geen omkijken meer naar

I’m not superstitious, but I am a little stitious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-07 05:13
Ben wel nieuwsgierig waarom men er hier voor kiest speciale kinderrekeningen te openen en niet via een grootbank maandelijks een NT fonds aankopen?

Voordat ze 18 zijn boek je wat uit naar juniors spaarrekening en de rest blijft lekker in je eigen beheer en doe je door de jaren heen schenken.

Grootste voordeel wat ik daar in zie is dat je een 18 jarige niet direct een kapitaal in handen duwt terwijl ze het nog niet kunnen managen. En indien je dat wilt kun je het zelfs nog even uitstellen.

[ Voor 8% gewijzigd door MagniArtistique op 18-05-2022 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

MagniArtistique schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 19:35:
Ben wel nieuwsgierig waarom men er hier voor kiest speciale kinderrekeningen te openen en niet via een grootbank maandelijks een NT fonds aankopen?

Voordat ze 18 zijn boek je wat uit naar juniors spaarrekening en de rest blijft lekker in je eigen beheer en doe je door de jaren heen schenken.

Grootste voordeel wat ik daar in zie is dat je een 18 jarige niet direct een kapitaal in handen duwt terwijl ze het nog niet kunnen managen. En indien je dat wilt kun je het zelfs nog even uitstellen.
Behalve voor een mentaal hokje van de persoon zelf zal het geen verschil maken.

Vermogen blijft tot 18 jaar toch bij de ouders meetellen, dus dat zal niet uit maken.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Pagina: 1