Excel, code INDIRECT en Subscript

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.F.S.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-05-2022
Hallo,

Hopelijk kan iemand mij hier verder helpen. Ik heb 2 vragen.

1e vraag
Momenteel probeer ik enorm veel data te analyseren. De data zal bestaan uit een X aantal tabellen met allen dezelfde breedte maar een andere lengte.
Al deze data wil ik op een uniforme manier samenvatten. Dit wil ik doen met een aantal formules die ik in een 2e sheet plak. Wat ik nodig heb is een formule die zorgt dat er altijd naar de juiste kolom wordt verwezen. Hiervoor wil ik de code INDIRECT gebruikten.
Vraag: Hoe kan ik zorgen dat ik niet het kolom nummer krijg maar de kolom letters? Dus ABD ipv nummer 5176.
Ik gebruik ook de code TEKEN om de kolom letter A t/mZ te krijgen. Maar als ik naar de dubbele letter kolommen ga gaat het mis. Kolom ABD heet dan ABF

Code voor het eerste tekennummer: =KOLOM('Alle Tomers'!A18)
Code voor het tweede tekennummer: =AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(KOLOM('Alle Tomers'!A18)/26,0000000001;0)
Code voor het deerde tekennummer: ==AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(KOLOM('Alle Tomers'!J18)/702;0)

Zoals je ziet heb ik mbv afronden en delen geprobeerd het juiste 2e nummer of 3e nummer te krijgen... Wellicht is er een makkelijkere manier?

2e vraag
Ik gebruik de code "tekst.samenvoegen" om een formule zichtbaar te maken. Soms moet ik de ALS functie erin zetten om een andere grootheid te weergeven. Hoe kan ik ervoor zorgen dat een Subscript ook zichtbaar wordt als eindresultaat? of is dit niet mogelijk?

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Groet,

Beste antwoord (via K.F.S. op 17-05-2022 09:13)

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:26

g0tanks

Moderator CSA
K.F.S. schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:10:
1e vraag
Momenteel probeer ik enorm veel data te analyseren. De data zal bestaan uit een X aantal tabellen met allen dezelfde breedte maar een andere lengte.
Al deze data wil ik op een uniforme manier samenvatten. Dit wil ik doen met een aantal formules die ik in een 2e sheet plak. Wat ik nodig heb is een formule die zorgt dat er altijd naar de juiste kolom wordt verwezen. Hiervoor wil ik de code INDIRECT gebruikten.
Vraag: Hoe kan ik zorgen dat ik niet het kolom nummer krijg maar de kolom letters? Dus ABD ipv nummer 5176.
In het Engels:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/axX9FQ6IJkgfLyV_io_Py2Yg-WY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lWsOPzbWeku3wM6UsKN01F9u.png?f=user_large

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
1e vraag
In het Engels:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/axX9FQ6IJkgfLyV_io_Py2Yg-WY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lWsOPzbWeku3wM6UsKN01F9u.png?f=user_large

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
2e vraag
Ik gebruik de code "tekst.samenvoegen" om een formule zichtbaar te maken. Soms moet ik de ALS functie erin zetten om een andere grootheid te weergeven. Hoe kan ik ervoor zorgen dat een Subscript ook zichtbaar wordt als eindresultaat? of is dit niet mogelijk?
Met een formule kan je niet deels de opmaak wijzigen naar subscript. Als je kleine letters wil zou je gebruik kunnen maken van karakters: https://www.fileformat.in...s_and_subscripts/list.htm

[ Voor 7% gewijzigd door g0tanks op 16-05-2022 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Wellicht is er een makkelijkere manier?
het is niet nodig om moeizaam de tekstuele kolomaanduiding af te leiden als je het kolomnummer weet. Gebruik de RK verwijzing in indirect =indirect("R10K5217";0). Of maak gebruik van verschuiving.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.F.S.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-05-2022
Dankjewel, dit is wat ik zocht. Maakt het leven een stuk makkelijker! Dankjewel