Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_ars
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 04-12-2022
Goedemorgen,

Ik ben op dit moment werkzaam binnen Defensie en zit er over na te denken om een carriereswitch te maken.
De reden waarom ik niet bij Defensie wil blijven werken, is omdat ik op dit moment niet genoeg voldoening haal uit mijn werk, ik dichter bij huis wil werken en ik meer de 'klus' kant op wil.

Nu loop ik alleen tegen het volgende aan : Heb ik een omscholing nodig? Zo ja, hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Ik heb natuurlijk mijn maandelijkse lasten qua hypotheek etc, waardoor het voor mij niet aantrekkelijk wordt om weer fulltime de boeken in te gaan. Buiten dit om, zou ik graag richting de timmerman / installatietechniek op willen. Kortom, lekker bezig zijn in de praktijk.

Zijn er mensen die mij advies kunnen geven hoe ik dit het beste aan kan lopen? Is het mogelijk om in de praktijk een vak te leren zodat ik niet weer in de boeken moet?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 21:38
Misschien handig om aan te geven wat je nu doet bij defensie en wat je zou willen doen?
Is het mogelijk om binnen defensie niet een studie te volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_ars
Het komt er op neer dat hetgeen wat ik nu doe binnen Defensie niet van toepassing is op de richting die ik graag op zou willen en die ik in mijn eerdere reactie heb omschreven.

Binnen Defensie krijg je na een aantal jaar inderdaad een opleidingsbudget, alleen zitten hier nog wel wat haken en ogen aan waardoor ik dit niet in overweging heb genomen.

De reden waarom ik mijn vraag hier stel en waar ik een beetje op hoop, is dat er mensen zijn die werkzaam zijn in de bouw/installatie en die hier wel eens mee te maken hebben gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:28

-tom-562

Oliesjeik

Wees eens iets specifieker, dit is nogal vaag. Wat wil je precies? Moet ik denken aan timmerman, metselaar, of wil je bij een architectenbureau werken, of op een bouwkundig ingenieursbureau (als tekenaar, of als projectmanager?).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L_ars
Zoals ik in mijn eerste reactie ook aangaf wil ik in de praktijk werken, dus dan zou mijn voorkeur uitgaan naar timmerman. En dan gewoon het kluswerk zelf doen en geen tekenaar..
Het lijkt me namelijk heerlijk om met een bus vol gereedschap bij mensen thuis aan het klussen te gaan en daar weer met een voldaan gevoel weg te gaan. Daar zou ik wel voldoening uit krijgen en zou me daar ook rustig de hele dag mee bezig kunnen houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 14:52
De meeste klusbedrijven hebben het zeer druk en de wachttijden lopen gigantisch op.
Die zitten te springen om nieuw personeel.

Ik zou een belletje wagen en jou situatie voorleggen er zijn vast bedrijven die het aandurven om jou in dienst te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_ars
@Ninjaman Thanks voor je reactie, Klopt inderdaad, heb het zelf thuis helaas ook moeten ervaren dat de wachttijden gigantisch lang zijn. Heb het geluk dat ik geen twee linker handen heb, alleen kan ik ook (nog) niet alles.

Wellicht dat er mensen zijn die werkzaam zijn in deze sector die daar van binnenuit kijk op hebben? Of iemand die recent de overstap heeft gemaakt richting de bouw/timmerman die daarvoor ook werkzaam is geweest in een compleet andere sector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 02:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit past beter in PFSL dan in AZ, dus ik verplaats je topic :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkG87
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-09 11:00
L_ars schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:15:

Binnen Defensie krijg je na een aantal jaar inderdaad een opleidingsbudget, alleen zitten hier nog wel wat haken en ogen aan waardoor ik dit niet in overweging heb genomen.
Als het goed is zitten er aan het volgen van een 16bis opleiding (zie https://www.afmp.nl/actue...ogs/in-de-baas-zijn-tijd/) bijna geen regels. Dit budget bouw je op op basis van dienstjaren als militair (en als burger redelijk vergelijkbaar, het is uit je post niet duidelijk welke van toepassing is). Mogelijk kan je hier dus toch gemakkelijk aansprak op maken?
Pagina: 1