Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuture
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-10 08:15
Goedendag Tweakers,

Ik heb sinds een paar dagen mijn pc zogoed als geupgrade behalve me GTX 1080.

Maar wat mijn zorgen geeft is dat als ik al een video kijk op youtube dat mijn cpu temp naar 75c al schiet en met een simpele spel als league of legends met 165 fps cap gewoon makelijk 90c behaal. voordat ik misschien geld ga uitgeven wat helemaal niet nodig zal zijn. heb ik misschien mijn koeler verkeerd erop gedaan? of was een optie zoals een AIO beter geweest?

Mijn PC draait voor de rest prima maar het feit dat het al met een basic game al 90c aantikt is vreemd in mijn mening dat heb ik nooit ervaren met mijn Ryzen 5 2600 ook al is de Ryzen 9 een hele andere beest dus vandaar ik een beest van een aircooler had gekocht, misschien beantwoord ik mij zelf om er achter te komen met dat ik een thermal paste koop en er nieuwe thermal paste op doe en beter de cooler probeer te monteren? maar misschien iemand anders ideeen? of hoort dit?

PC Specs:
CPU: Ryzen 9 5900x met Dark Rock Pro 4
MOBO: Gigabyte B550m AORUS Elite
2 SSD
1 HDD
GPU: GTX 1080
RAM: 32GB Kingston Fury Renegade 3600mhz
Case: Fractal Design Meshify C

Ik check temps via HWMonitor

[ Voor 3% gewijzigd door Phuture op 16-05-2022 03:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:29

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

90°C is heel raar, ik vermoed dat er iets mis is tussen het oppervlak van de cooler en de ihs.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Deze had je vast al gevonden, maar dan kun je vergelijken. https://www.reddit.com/r/...peratures_post_your_here/

Staat de fan de goede kant op te blazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
idd: fans die beide zelfde kant op blazen,
koelpasta vergeten?
schroeven wel aangedraaid?
beide fans aangesloten?
drp4 is een van beste koelers, hij verslaat zelfs hoop aio's, dus 90* met league of legends is absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:57
Heb je het plastic van het oppervlak van de koeler wel verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:32
is er een verschil met temperatuur als je kast openstaat? In theorie een van de betere, coolere cases maar toch.

Laatste bios? OC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuture
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-10 08:15
Damic schreef op maandag 16 mei 2022 @ 07:08:
90°C is heel raar, ik vermoed dat er iets mis is tussen het oppervlak van de cooler en de ihs.
Ik heb de cooler geinstalleerd via een youtube guide en dit ook gedaan bij een maat van mij met een ryzen 5 5600 waarbij het ook normaal werkte

Ik heb net wel ff zeker gekeken als de fans goed staan etc. heb de cooler voor de zekerheid nog beter vast proberen te draaien en dat laatste heeft wel wat gewerkt want nu met league of legends in de achtergrond springt hij niet naar 90c gelijk maar blijft ie hangen tussen 70-75c

en met een benchmark tool zoals prime 95 ging ie wel naar de 82c maar dropte wel naar 77c
souljah1h schreef op maandag 16 mei 2022 @ 07:17:
Deze had je vast al gevonden, maar dan kun je vergelijken. https://www.reddit.com/r/...peratures_post_your_here/

Staat de fan de goede kant op te blazen?
Ja
manzonderdas schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:20:
is er een verschil met temperatuur als je kast openstaat? In theorie een van de betere, coolere cases maar toch.

Laatste bios? OC?
Niet de laatste bios maar is de bios waar ryzen 9 5900x compatible mee is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-10 21:25
Phuture schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:40:
[...]

Ik heb de cooler geinstalleerd via een youtube guide en dit ook gedaan bij een maat van mij met een ryzen 5 5600 waarbij het ook normaal werkte

Ik heb net wel ff zeker gekeken als de fans goed staan etc. heb de cooler voor de zekerheid nog beter vast proberen te draaien en dat laatste heeft wel wat gewerkt want nu met league of legends in de achtergrond springt hij niet naar 90c gelijk maar blijft ie hangen tussen 70-75c

en met een benchmark tool zoals prime 95 ging ie wel naar de 82c maar dropte wel naar 77c
[...]

Ja

[...]

Niet de laatste bios maar is de bios waar ryzen 9 5900x compatible mee is
Dit klinkt dus dat hij niet goed contact had en nu wel. Waardes rond de 70-75 zijn heel netjes. En dat Prime95 hem naar 80+ tilt is niet zo vreemd, gezien hij dan volledig gestrest wordt.

Dus problem solved als ik het zo lees! :)

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1