Ziggobox -> Versterker -> TV Geen 5.0 Surround geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelreno
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-08 11:42
Beste tweakers,

Mijn oude Onkyo SR508 versterker had het begeven en nu heb een dezelfde versterker tweedehands gekocht. Maar ik krijg het niet voor elkaar om 5.0 geluid uit mijn versterker te krijgen. Waar dit bij mijn vorige versterker wel is gelukt. Ik krijg nu alleen stereo geluid.

Mijn ziggobox gaat via HDMI naar mijn versterker en vanuit mijn versterker gaat er weer HDMI kabel naar mijn TV. Ook heb ik een optische kabel van mijn TV naar mijn versterker maar ik weet eigenlijk niet of dat wel nodig is.

Welke settings zijn van belang op mijn TV en op mijn versterker en Ziggobox om het beste geluid uit deze setup te krijgen ?

Met vriendelijk groet,
Axelreno

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:32
Wat er qua bekabeling naar je TV gaat lijkt me hierin totaal niet van belang...
Het audio/video signaal komt immers uit je Ziggo box, en gaat van daaruit naar je versterker..
Die moet de audio hieruit naar je 5.0 speakers sturen.
Instellingen op je TV gaan dan uiteraard ook niets uitmaken, want die bevind zich volledig buiten het pad van de audio.
De optische kabel heb je dan inderdaad ook niet nodig.

Je hebt een andere versterker:
Heb je in het speaker-setup menu van de versterker wel ingesteld dat je 5.0 speakers op je versterker hebt aangesloten? Je dient altijd in te stellen hoeveel, en welke type, speakers je aan je versterker hebt aangesloten. Mogelijk staat die daar ingesteld op 2.0 channel, dus stereo...

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelreno
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-08 11:42
Bedankt Brainwash voor de uitleg! Ik heb alles nu aan de praat gekregen.