Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andriesb435
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-05 22:11
Mijn vraag

Is het mogelijk om het upload- en downloadverkeer over twee wanip's / subnetten te spreiden.

Ik zou graag de volgende situatie willen:

- Verkeer uploaden via X1

- Verkeer downloaden via X2

Is dit mogelijk, iemand hier ervaring mee? Aangezien we te maken hebben met verschillende internetsnelheden
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al split-ratio geprobeerd. Echter gaat hij dan al het verkeer delen over de meedere wan interfaces. Dit is nie thelemaal wenselijk in een productie omgeving

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XiMMiX
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:28
Met consumenten/MKB internetverbindingen kan dit niet.
Met zakelijke verbindingen is wellicht wel iets te organiseren, je leverancier (van de verbindingen) kan je precies vertellen wat wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:30
Weet je zeker dat je up en download wilt splitten. Als het goed is kun je van beide interfaces de snelheid opgeven, en de sonicwall kun je dan instellen om automatisch het verkeeer over de twee interfaces te verdelen. Dit kun je allemaal instellen bij SD-wan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-05 15:41

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Ik denk dat wat @XiMMiX het dichts bij komt bij wat je wilt.
Je zou het kunnen doen met policy based routing, maar daarmee maak je asynchrone routeringen.
Dat betekent dat je alle SYN, ACK en SYN ACK FIN etc. verkeer via je ene lijn doet en het halen van via de andere.
best complex om te troubleshooten als het mis gaat.
Ik heb het hier thuis op een andere manier opgelost. De hoogste bandbreedte gebruiken voor DL.
En alle apparatuur die moet downloaden die interface laten gebruiken. (via DHCP de default gateway aangeven)
Zoek je zoiets? (Ik ben best benieuwd waarom je dit wil?)