Bovenlicht zit vast

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervla
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17-01 16:55
Hoi

Ik wil de bovenlicht plaat vervangen. Op internet zie ik dat je de 2 zijkanten moet verwijderen, daarna de plaats naar beneden drukken en naar je toe trekken. De zijkanten heb ik verwijderd, maar ik krijg geen beweging in de plaat.

Dit is een video die doet wat ik ook wil doen: YouTube: Bovenlicht dichtmaken met HPL: zo doe je dat | Kunststofplatenshop.nl

Het lijkt alsof de plaat bij mij nog vast zit met een beugel. Ik weet niet hoe ik die los kan krijgen, zijn er tips?

Hier is een (wazige) foto van het bovenlicht. Ik heb het deel omcirkelt waar een beugel zit waarvan ik een close-up foto van heb gemaakt in de andere foto.

Hoe kan ik de beugel losmaken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wkE_uQmYRNtO2bbNHACHOO1wJXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OE35KMR6QtFDpTH4DtLsrLxi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v6FnLPQgbVVHo_o1eZoZfRcyaGw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2Q8RbdDLnSKnx64ZDOW8gHLT.jpg?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Bij mijn kozijnen zit de bovenste stijl (tegen het plafond) niet vast aan de rest van het kozijn, maar deze wordt alleen door het bovenlicht en de veren tegen het plafond aan gedrukt.

Als ik de profielen aan de zijkant losklik kan ik dus het bovenlicht compleet met deze bovenste stijl naar me toe kantelen. Wellicht is dat bij jou ook het geval. Stuc- en schilderwerk na het plaatsen van het kozijn kan dit wel eens lastiger maken trouwens...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervla
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17-01 16:55
Xander schreef op zondag 15 mei 2022 @ 13:37:
Bij mijn kozijnen zit de bovenste stijl (tegen het plafond) niet vast aan de rest van het kozijn, maar deze wordt alleen door het bovenlicht en de veren tegen het plafond aan gedrukt.

Als ik de profielen aan de zijkant losklik kan ik dus het bovenlicht compleet met deze bovenste stijl naar me toe kantelen. Wellicht is dat bij jou ook het geval. Stuc- en schilderwerk na het plaatsen van het kozijn kan dit wel eens lastiger maken trouwens...
Hmm ik heb geprobeerd om het bovenlicht naar mij toe te drukken, ook met wat kracht, maar het werkt niet. Zie de 2e foto die ik heb geplaatst, het onderste deel wat voor het bovenlicht zit, zit met beugels nog vast aan de zijkant. Daarom lukt het denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:40

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijder ook die strip aan de bovenkant eens.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Jaspervla schreef op zondag 15 mei 2022 @ 13:40:
[...]

Hmm ik heb geprobeerd om het bovenlicht naar mij toe te drukken, ook met wat kracht, maar het werkt niet. Zie de 2e foto die ik heb geplaatst, het onderste deel wat voor het bovenlicht zit, zit met beugels nog vast aan de zijkant. Daarom lukt het denk ik niet.
Ik zie je foto, maar dit deel ga je volgens mij niet los krijgen zonder het hele kozijn te demonteren.

De plaat staat waarschijnlijk op veren, waardoor je hem naar beneden kunt drukken om onder de bovenste stijl door te kunnen kantelen. Of de bovenste stijl moet weg. Meer variaties ben ik persoonlijk nog niet tegengekomen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 17:58
Iets meer kracht zetten bij het naar beneden duwen wellicht door er een vingergat in te maken, als er toch nog geen beweging in zit in het plaatje is hij waarschijnlijk te hoog en zitten de veren al op hun uiterste stand. Komt het plaatje te vervallen zet er dan een decoupeerzaag in, het is maar hardboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:32
Hier ook last van gehad. Bleek door verf/kit langs de bovenste stijl aan de plafond kant te komen. Meer zijwaartse kracht gebruiken (en natuurlijk naar beneden om de veren in te drukken).
Pagina: 1