Systeem in Lian Li A4-H2O, lucht, AiO of custom loop?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Hoi allen,

Ik heb onlangs voor een zacht prijsje een 1080Ti met waterblok van een vriend over kunnen nemen en ik had met diezelfde vriend een discussie over hoe het systeem waar die kaart in terecht moet gaan komen er uit moet zien. Ik wil graag een klein kastje en de Lian Li A4-H2O lijkt me daar geschikt voor, want verkrijgbaar en relatief betaalbaar (in vergelijking met bijv. een FormD T1).

De basis zou dan bestaan uit:
  • Lian Li A4-H2O
  • Intel i5-12400F
  • Socket 1700 ITX mobo
  • Nvidia 1080Ti
  • 32GB DDR4
  • 2TB M2 SSD
  • 450/600W SFX voeding
De vraag is nu met name hoe het zaakje te koelen. In de case past maar een koeler met een maximale hoogte van 55mm. Daarnaast is er ruimte voor een enkele 240mm radiator. Ik zie drie opties:
  1. Een Noctua L9i voor de CPU met een Raijintek Morpheus II voor de GPU
  2. Een goedkope 240mm AiO (bijv. MasterLiquid ML240L V2) voor de CPU met een Raijintek Morpheus II voor de GPU
  3. Een full loop met een enkele 240mm rad, het waterblok voor de 1080Ti dat ik al heb en een AlphaCool Eisbaer LT Solo
De prijzen van deze configuratie liggen naar mijn schatting verrassend dicht bij elkaar, dus ik ben benieuwd wat jullie denken dat het meest gebalanceerde systeem zou zijn. Ik vraag me bijvoorbeeld af of een custom loop daadwerkelijk beter zal koelen dan de AiO/Rajintek combinatie. Andere ideeën zijn uiteraard ook welkom!

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:13
De Intel Core i5-12400F Boxed is redelijk zuinig, een Noctua NH-L9i-17xx chromax.black houdt hem koel, waterkoeling is niet nodig met deze CPU. De Raijintek Morpheus II Core Edition is ook voldoende voor een GTX1080Ti - die trekt bij gaming maximaal 250 Watt.