Afstandsbediening MV werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-05 16:26
De draadloze afstandsbediening van mijn MV werkt niet meer. Als ik op een knopje druk brandt er wel kort een lampje. Ik heb wat dingen geprobeerd (veel gegoogled), ook bij de installatie zelf, maar heb hem nog niet aan de praat gekregen.

Weet iemand hoe je een dergelijke afstandsbediening opnieuw koppelt? Dat kan ik niet vinden namelijk. Als ik dat probeer en het lukt niet zal ik denk ik een nieuwe afstandsbediening moeten bestellen. Maar zou graag zeker weten dat het aan de afstandsbediening ligt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IMlheX2uks9cBQ2j6frhjgf0L6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6pUBvk4XwD7SAS52CweXbTkR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:26
Ik neem aan dat één van de dingen die je hebt geprobeerd, een nieuwe batterij is?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:46
En de MV uit en aan doen? (Spanningsloos maken) werkt de afstandsbediening daarna weer naar behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
Xander schreef op zondag 15 mei 2022 @ 10:39:
Ik neem aan dat één van de dingen die je hebt geprobeerd, een nieuwe batterij is?
Haha jazeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
wmeester schreef op zondag 15 mei 2022 @ 10:41:
En de MV uit en aan doen? (Spanningsloos maken) werkt de afstandsbediening daarna weer naar behoren?
Nee heb ik inderdaad ook geprobeerd, werkt ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 17:13
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lifcGq3.png

Laatste regel op de laatste pagina
https://statics.solerpala...s_OZEO-E_ECOWATT_2_RF.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:08

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Spanning eraf, spanning erop en op de afstandsbediening twee diagonale knoppen indrukken.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:26
Om dit soort reacties te voorkomen, staat bij het openen van een nieuw vraag topic dus "Geef duidelijk en specifiek aan wat je al gevonden en geprobeerd hebt". ;)

Hoe je de afstandsbediening koppelt staat trouwens in de handleiding van de ventilatorbox. Mocht het een OZEO E ECOWATT 2 of vergelijkbaar zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hu6CiZJg-ti5mGo2xW-8DMr_6L4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vpQKihMkn277wtbdz5QRGw3T.jpg?f=fotoalbum_large

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
Xander schreef op zondag 15 mei 2022 @ 10:55:
[...]

Om dit soort reacties te voorkomen, staat bij het openen van een nieuw vraag topic dus "Geef duidelijk en specifiek aan wat je al gevonden en geprobeerd hebt". ;)

Hoe je de afstandsbediening koppelt staat trouwens in de handleiding van de ventilatorbox. Mocht het een OZEO E ECOWATT 2 of vergelijkbaar zijn:

[Afbeelding]
Dit heb ik ooit geprobeerd geloof ik, maar werkte ook niet. Heb wel die betreffende ventilatiebox. De diagonale combinatie die een andere user voorstelde werkte wel gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
teacher schreef op zondag 15 mei 2022 @ 10:53:
Spanning eraf, spanning erop en op de afstandsbediening twee diagonale knoppen indrukken.
Deze dus. Top, bedankt! Ik had alleen gelezen van knop 1 & knop 3 maar dat werkte dus niet. Ik heb nu knop 1 & de timer knop gebruikt, dat werkte wel.

[ Voor 9% gewijzigd door praliwi op 15-05-2022 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBJ
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 02-10-2023
Hallo, ik heb bovenstaande gevolgd en geprobeerd mijn afstandsbediening te synchroniseren met de Ecowatt ventilatie. Ik zet de ventilatiebox aan door de stekker erin te steken. Zowel knoppen 1 en 3 als 1 en timer lukken mij vooralsnog niet. Ik heb inmiddels ook de batterij vervangen. Moet ik de beide knoppen vasthouden of juist kort indrukken? En zou er een bevestiging te zien moeten zijn van synchronisatie door bv. een groen lampje of iets anders? Ik heb trouwens 2 afstandsbedieningen en bij allebei lukt het niet. Hoe kan ik controleren of er iets defect is aan de draadloze communicatie van de ventilatiebox? Als iemand nog een tip heeft wat ik kan doen, graag.

[ Voor 14% gewijzigd door masterBJ op 22-07-2023 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@masterBJ Iedere terugkoppeling die je krijgt is van de box zelf. Het RF-signaal is slechts éénrichtingsverkeer.
Pagina: 1