In ons nieuwe huis zit de deurbel in op een tikje onhandige plek om een slimme deurbel te plaatsen. Sommige mensen in hun buurt hebben net wel gedaan, maar ik vind het er niet uit zien en de kijkhoek is verre van ideaal. Extra features zoals schermpjes voor een berichtje worden er ook waardeloos van.
Hier een situatie foto:
:strip_exif()/f/image/acrIBxdhXl0degKc4mr4kBkf.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals je ziet, de bel zit erg laag en 90° ten opzichte van het pad naar de voordeur. De bel zit tevens in een verdiept stukje van 9,5x9,5cm van ongeveer 1cm diep.
Ik zat te denken om vanuit de bestaande bel-knop naar schuin naar boven te boren (rood) en dan op de buitenmuur een gat te boren (blauw) en de bedraad door te trekken naar de buitenmuur.
:fill(white):strip_exif()/f/image/4W9PtNiLZDKoKYIZcyT9rA7z.png?f=user_large)
De slimme bel komt dan op de plek waar de 2 lijnen elkaar ongeveer kruisen.
De rode lijn komt vlak achter de buitenste rij bakstenen op deze manier en ik hoop zo de draad in de spauw, tussen de isolatie en de bakstenen te leiden.
*Mijn vraag*...
Waar zou ik rekening mee moeten houden? Moet ik nog een flex-pvc buis plaatsen? Moeten die gaten nog dichtgekit worden (ik vond deze: https://www.koster-afdich...ekke-doorvoer-afdichting/)? Kan ik de bestaande bel-knop parallel schakelen aan een slimme deurbel (kan hier geen schema's van vinden)? Nog andere ideeën die ik helemaal over het hoofd zie?
Ik overweeg een Unifi G4 deurbel of de pro variant.
Hier een situatie foto:
:strip_exif()/f/image/acrIBxdhXl0degKc4mr4kBkf.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals je ziet, de bel zit erg laag en 90° ten opzichte van het pad naar de voordeur. De bel zit tevens in een verdiept stukje van 9,5x9,5cm van ongeveer 1cm diep.
Ik zat te denken om vanuit de bestaande bel-knop naar schuin naar boven te boren (rood) en dan op de buitenmuur een gat te boren (blauw) en de bedraad door te trekken naar de buitenmuur.
:fill(white):strip_exif()/f/image/4W9PtNiLZDKoKYIZcyT9rA7z.png?f=user_large)
De slimme bel komt dan op de plek waar de 2 lijnen elkaar ongeveer kruisen.
De rode lijn komt vlak achter de buitenste rij bakstenen op deze manier en ik hoop zo de draad in de spauw, tussen de isolatie en de bakstenen te leiden.
*Mijn vraag*...
Waar zou ik rekening mee moeten houden? Moet ik nog een flex-pvc buis plaatsen? Moeten die gaten nog dichtgekit worden (ik vond deze: https://www.koster-afdich...ekke-doorvoer-afdichting/)? Kan ik de bestaande bel-knop parallel schakelen aan een slimme deurbel (kan hier geen schema's van vinden)? Nog andere ideeën die ik helemaal over het hoofd zie?
Ik overweeg een Unifi G4 deurbel of de pro variant.
:strip_exif()/f/image/6Fb1nh56ZPUwADPLE0UnL8tS.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5TUEl2Hmxc6mpZ18UoRnn9og.webp?f=user_large)