slimme deurbel waar *niet* de huidige bel zit.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ToAoM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-10 20:34
In ons nieuwe huis zit de deurbel in op een tikje onhandige plek om een slimme deurbel te plaatsen. Sommige mensen in hun buurt hebben net wel gedaan, maar ik vind het er niet uit zien en de kijkhoek is verre van ideaal. Extra features zoals schermpjes voor een berichtje worden er ook waardeloos van.

Hier een situatie foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qfetSm-ujBuI9lkesd34OfLAU0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/acrIBxdhXl0degKc4mr4kBkf.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals je ziet, de bel zit erg laag en 90° ten opzichte van het pad naar de voordeur. De bel zit tevens in een verdiept stukje van 9,5x9,5cm van ongeveer 1cm diep.

Ik zat te denken om vanuit de bestaande bel-knop naar schuin naar boven te boren (rood) en dan op de buitenmuur een gat te boren (blauw) en de bedraad door te trekken naar de buitenmuur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x2MTNsZqpguc3WYcDQuhdhr45os=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4W9PtNiLZDKoKYIZcyT9rA7z.png?f=user_large

De slimme bel komt dan op de plek waar de 2 lijnen elkaar ongeveer kruisen.

De rode lijn komt vlak achter de buitenste rij bakstenen op deze manier en ik hoop zo de draad in de spauw, tussen de isolatie en de bakstenen te leiden.

*Mijn vraag*...

Waar zou ik rekening mee moeten houden? Moet ik nog een flex-pvc buis plaatsen? Moeten die gaten nog dichtgekit worden (ik vond deze: https://www.koster-afdich...ekke-doorvoer-afdichting/)? Kan ik de bestaande bel-knop parallel schakelen aan een slimme deurbel (kan hier geen schema's van vinden)? Nog andere ideeën die ik helemaal over het hoofd zie?

Ik overweeg een Unifi G4 deurbel of de pro variant.

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:09
waarom geen draadloze bel met batterij?
of heb je hekel aan batterij?

• ToAoM
Features en opnamecapaciteit dan vaak heel beperkt lees ik, batterij is inderdaad niet ideaal en ik heb al unifi spul, een extra app en alles wat er bij komt kijken lijkt me niet ideaal.

• JurienW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-12 12:27
Wat zit er achter de muur waar je de bel op wil monteren ?
Waar loopt de huidige deurbel heen?
Zou zelf als het even kan proberen te voorkomen dat je door de buis van de bestaande bel heen moet boren, je weet nooit of je er dan ooit nog een draad doorheen krijgt.

• ToAoM
JurienW schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 21:53:
Wat zit er achter de muur waar je de bel op wil monteren ?
Waar loopt de huidige deurbel heen?
Zou zelf als het even kan proberen te voorkomen dat je door de buis van de bestaande bel heen moet boren, je weet nooit of je er dan ooit nog een draad doorheen krijgt.
De trap naar boven zit aan de andere kant van de voordeur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nwPadg7-lY8IDzJDvaOZgas0D9E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Fb1nh56ZPUwADPLE0UnL8tS.jpg?f=fotoalbum_large

En er zit nog een buitenlamp op dezelfde meer waarvan de kabel dus ook ergens zit, maar ik gok dat die kabel van boven komt en niet van beneden, moet ik nog uitzoeken.

Huidige deurbel loopt uiteindelijk naar de meterkast.

• Purzelbaum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21:56
Wat heeft je slimme deurbel aan bekabeling nodig?

Wanneer ga ben je van plan je entree opnieuw te verven? Als dat binnenkort is, nieuwe kabel trekken, frezen, stucken niet perse in die volgorde... kun je desgewenst utp of wat je ook nodig hebt trekken.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

ToAoM schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 21:49:
Features en opnamecapaciteit dan vaak heel beperkt lees ik, batterij is inderdaad niet ideaal en ik heb al unifi spul, een extra app en alles wat er bij komt kijken lijkt me niet ideaal.
Zou inderdaad batterij vermijden als het gaat, liever een lelijke kabel voor een stukje dan een batterij die je een keer in de zoveel tijd moet opladen waardoor je deurbel het een paar uur niet doet 8)7

Qua kijkhoek zijn er wel oplossingen, ik heb zelf een Ring deurbel maar onze deur zit aan het einde van een relatief smalle oprit. Heb toen zelf met mijn 3D-printer zo'n ding geprint waardoor hij op een hoek staat, resultaat is dat de hele oprit netjes in beeld is. De kijkhoek van in ieder geval de Ring variant is ook echt enorm, hij kijkt nu links tegen de garage aan en rechts tegen de muur aan de andere kant van de deur, dus echt een stuk meer dan 90 graden. Pas als mensen rechts van de deur gaan staan in jouw geval zouden ze dus uit beeld gaan.

Wat zit er achter de witte steen waar je huidige deurbel zit? Kun je op de een of andere manier iets hoger (en dichter bij de deur) een kabel trekken die je relatief netjes weg kan werken? Dan zou je vanaf de kabel van de huidige deurbel door kunnen lussen (mits die op een beltrafo zit en niet een ouderwetse drukker is) naar net boven die witte steen, en van daar af een stukje kabelgoot kunnen maken of tussen de voegen kunnen slijpen (en daarna weer dichtsmeren)

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:48

Marc H

- - Is wakker - -

Als het een nieuw huis betreft zou er bouwtekeningen moeten zijn waarop je terug kan vinden hoe de bekabeling van de huidige deurbel loopt.

Anders even contact opnemen met de firma die het gebouwd heeft.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• ToAoM
De Unifi G4 en G4 Pro deurbel kunnen gevoed worden over de beltrafo. Dus er hoeft geen extra kabel getrokken, ik zou de bestaande kabel kunnen doortrekken naar de nieuwe bel.

Ze kunnen ook via usb-c via adapter en PoE-to-usb-c. Maar da's hier dus niet noodzakelijk.

De G4 pro verbindt via wifi of bluetooth met het accesspoint dat letterlijk achter de voordeur hangt.

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-12 10:16
Lastige blijft alleen die 2 gaten zo te maken dat ze elkaar ook raken.
Ik zou er zelf niet snel aan beginnen.

Wellicht nog makkelijker om er 1 steen uit te halen en vanaf dan een gat in je isolatie, dan heb je meer kans dat je je boor ook ziet die je omhoog steekt vanaf je bel.

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:10
Kan je niet beter zoiets doen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M7tzYwun6fQbGRtOIJzwdsbXWY8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5TUEl2Hmxc6mpZ18UoRnn9og.webp?f=user_large

Scheelt je hoop lelijke gaten en gedoe.

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• ToAoM
Ophidian schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 23:19:
Kan je niet beter zoiets doen:
[Afbeelding]

Scheelt je hoop lelijke gaten en gedoe.
Als ik het goed doet zijn er 0 gaten zichtbaar.

En heb ik geen lelijke 3dprint bocht aan m'n bel ;).

• ToAoM
Cyriel85 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 22:36:
Lastige blijft alleen die 2 gaten zo te maken dat ze elkaar ook raken.
Ik zou er zelf niet snel aan beginnen.

Wellicht nog makkelijker om er 1 steen uit te halen en vanaf dan een gat in je isolatie, dan heb je meer kans dat je je boor ook ziet die je omhoog steekt vanaf je bel.
Beide gaten komen als het goed is in de spauw. Ik maak me minder zorgen over of beide boorgaten kunnen verbinden. Maar ja, liefst zou ik het allemaal een keer proberen zonde de echt muur te slopen ;).

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:10
Dan kom je in je isolatiemateriaal uit. En als dat platen zijn, maakt dat het niet per se makkelijker.

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• ToAoM
Je zou haast die hele bel in een nieuw 3d geprint jasje stoppen. Als de formfactor van die bellen niet smal&verticaal zou zijn... Ik kan hier een 9x9cm kastje vak maken met de camera's op de kopse kant en de drukknop exact waar nu de gewone bel zit. Maar ja, zie dat maar eens mooi en waterdicht te krijgen.

• ToAoM
Ophidian schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 23:28:
Dan kom je in je isolatiemateriaal uit. En als dat platen zijn, maakt dat het niet per se makkelijker.
Rockwool

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:37
Als die bel daar op de buitenmuur zit filmt ie dan nog wel wie daar voor de deur staat? Of zie je dan alleen net het achterste stuk mens/rug. Hoe ver staan mensen van die deur af?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• ToAoM
No Hands schreef op zondag 15 mei 2022 @ 07:57:
Als die bel daar op de buitenmuur zit filmt ie dan nog wel wie daar voor de deur staat? Of zie je dan alleen net het achterste stuk mens/rug. Hoe ver staan mensen van die deur af?
Het is de dikte van 1 baksteen verschil tov de huidig belknop dat zou het verschil niet moeten zijn. Die ca meisa heeft een hoek van 135°.

• PetertjePuk
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 03-12 14:58
Goed plan.

Eerst de rode boren. Dan heb je een beetje een idee wat je tegenkomt en kun je nog terug als het hopeloos blijkt.

Oude parallel met bestaande bekabeling wordt lastig vermoed ik. Als je kans hebt extra kabels te trekken is alles mogelijk.
Pagina: 1